„Avion Express“, Europos siauro korpuso orlaivių, įgulos, techninės priežiūros ir draudimo (angl. aircraft, crew, maintenance, insurance – ACMI) nuomos teikėjos, priklausančios pasaulinei aviacijos paslaugų grupei „Avia Solutions Group“, orlaivio palydovė Jovita Jašinskaitė dalinasi savo mintimis apie 10 pačių žinomiausių orlaivio palydovų gyvenimo ir profesijos mitų.
Mitas Nr. 1: Būti keleivių salono įgulos nariu – tai lyg būti padavėju ar padavėja, tik įdomesnėje vietoje – danguje!
„Manau, kad viskas priklauso nuo požiūrio“, – sako Jovita. „Jei vadovautumėmės ta pačia logika, tuomet pilotus galėtume vadinti dangaus autobusų vairuotojais. Vis dėlto, mes to nedarome. Taigi, reiktų sutelkti dėmesį į svarbiausias skrydžių įgulos atsakomybės dalis ir prioritetą – saugumą. Visa kita, pavyzdžiui pardavimai skrydžio metu, yra papildoma ir visiškai neprivaloma. Nesvarbu, ar tai būtų valandos, ar trijų valandų skrydis – jei kiltų kokių nors problemų su orlaiviu, keleiviais ar iškiltų kokia kita neįprasta situacija, keleivių salono įgula tikrai nepultų jums pardavinėti sumuštinių.“
Mitas Nr. 2: Orlaivio palydovai, ypač moterys, turi atitikti griežtus konkrečius išvaizdos, ūgio ir amžiaus reikalavimus.
„Yra oro linijų, kurių keleivių salono įguloms keliami itin griežti ir tikrai aukšti reikalavimai“, – dalijasi ji. „Tačiau galiu pasakyti, kad tokių įmonių yra labai mažai. Dauguma oro linijų nori tikrų žmonių, o ne supermodelių. Žinoma, yra reikalavimai plaukų ilgiui ir spalvai, matomoms tatuiruotėms, auskarams ir t.t. Reikia laikytis priežiūros vadovo, tačiau tai nereikalauja itin daug pastangų. Pavyzdžiui, leistinos nagų lako spalvos yra natūralūs atspalviai, raudona ir prancūziškas manikiūras. Plaukai gali būti palaidi, jei nesiekia pečių – kitu atveju juos reikia susukti į kuodelį ar surišti į uodegą – vėlgi priklauso nuo ilgio“, – aiškina Jovita.
„Taip pat yra ir su amžiumi. Yra kompanijų, kurios specifiškai ieško 20-ies metų sulaukusių žmonių, tačiau dauguma neturi amžiaus ribos. Taigi, net jei perkopėte 30-ies metų amžiaus ribą, galite pradėti savo karjerą aviacijos srityje kaip vienas iš keleivių salono įgulos narių“, – priduria ji.
„Na o palydovų ūgis priklauso nuo lėktuvo, kurį eksploatuoja konkreti aviakompanija. Vienos iš jų reikalauja aukštesnio ūgio žmonių, kitos – žemesnio. Todėl, jei jūs buvote per žemo ūgio „Airbus“ lėktuvams, visada bus „Boeing“, „ATR“ ir kiti!“
Mitas Nr. 3: Būti keleivių salono įgulos nariu yra smagus ir lengvas darbas. Pasipuošiate, skrendate kelias valandas, o tada aplankote nuostabiausias vietas, apsistodami 5 žvaigždučių viešbučiuose, gulite paplūdimyje ir linksminatės. Gan nerūpestingas ir atpalaiduojantis gyvenimo būdas!
„Ir taip, ir ne“, – sako Jovita. „Mes patys nusprendžiame, kaip norime gyventi savo gyvenimą. Taip, kaip orlaivio palydovė turiu galimybę aplankyti nuostabias vietas, ar rasti laiko pagulėti paplūdimyje, bet tik aš pati sprendžiu, ką laikau rankose – „Margaritą“ ar knygą. Dauguma mūsų turi bakalauro, magistro laipsnius arba vis dar studijuoja. Šalia turime ir kitų darbų. Net ir sezono metu, kai yra itin didelis užimtumas, paprastai skrendame apie 12 dienų per mėnesį, todėl lieka daug laiko mėgautis gyvenimu taip, kaip pasirenkame. Turime šeimas, vaikus, augintinius, pomėgius ir savus namus – mes negyvename viešbutyje ištisus metus.“
Mitas Nr. 4: Galite planuoti savo keliones ir pasirinkti persėdimų trukmę.
„Keliones ir persėdimus planuoja avialinijų planuotojai, tačiau orlaivio palydovai iš anksto gauna savo grafiką. Tai reiškia, jei kas netinka, galima pasikeisti su kolega. Taip pat galima turėti ir konkrečias laisvas dienas, bet jos turi būti sutartos iš anksto, kaip ir daugumoje kitų profesijų. Be to, priklausomai nuo oro linijų darbo, kiekvienas gali laisvai išreikšti savo pageidavimus dėl krūvio ir kelionės tikslo.
Mitas Nr. 5: Skrydžio metu palydovai gali papietauti ir miegoti lėktuve.
„Taip, galime. Skrydžių palydovai ne tik pietauja orlaivyje, bet ir pusryčiauja bei vakarieniauja. Kiekvienas gali atsinešti ir savo maisto, bet tai visai nebūtina. Aviakompanijos pasirūpina, kad kiekvienam lėktuve esančiam įgulos nariui užtektų maisto ir gėrimų“, – dalijasi Jovita.
„Miegojimo tvarka yra skirtinga – bendrovės, vykdančios tolimus skrydžius, suteikia galimybę įgulai pailsėti, nes tokių skrydžių laikas viršija nustatytas leidžiamas įgulos darbo valandas.“
Mitas Nr. 6: Skrydžių palydovai dažnai ateina iš šeimų, turinčių panašią profesiją.
„Yra žmonių, kilusių iš „aviatorių“ šeimų. Kartais nutinka ir taip, kad broliai ir seserys dirba tose pačiose oro linijose ar net skrenda tais pačiais maršrutais. Tačiau, negaliu to pavadinti pranašumu, nes iš tikrųjų taip nėra. Taip, gal šie žmonės ir turi šiek tiek daugiau žinių apie įgulos gyvenimą ir tam tikrus aviacijos ypatumus, bet praktiškai kiekvieną egzaminą ir testą turi išlaikyti pats bei turi atitikti aviakompanijos keliamus reikalavimus, tad šeima čia pranašumo nesuteikia. Jie gali tik palaikyti ir palinkėti sėkmės.“
Mitas Nr. 7: Orlaivio palydovai turi mokėti bent keletą užsienio kalbų.
„Tai mitas. Kaip ir bet kurioje kitoje gyvenimo srityje, aviacijoje taip pat – kuo daugiau kalbų moki, tuo geriau. Taip yra todėl, kad niekada nežinai, kur atsidursi. Vienintelė privaloma kalba yra anglų, o tada priklauso nuo aviakompanijos bazės, iš kurios vykdomi skrydžiai – tai gali būti ispanų, graikų, vokiečių ar lietuvių kalbos. Dažniausiai įgulų nariai kalba savo gimtąja kalba, o angliškai kalba kaip antrąja kalba.“
Mitas Nr. 8: Orlaivio palydovai turi būti geri plaukikai ir narai.
„Mokėti plaukti reikia, tačiau nebūtina būti olimpiniu plaukiku“, – sako Jovita. „Paprastai per „plaukimo egzaminą“ baseine reikia sėkmingai nuplaukti 50 metrų be jokios atramos. Stilius, kuriuo plaukiate, nėra svarbus, tiesiog – kaip kad sako „Nike“ – „padarykit tai“. Grupinių pratybų metu reikia sugebėti vandenyje išgelbėti asmens gyvybę, bet nardymo pratimų nėra.“
Mitas Nr. 9: Jūs negalite būti keleivių salono įgulos nariu, jei bijote aukščio.
„Dauguma žmonių painioja aukščio ir skrydžio baimę. Būdami lėktuve, aukščio visiškai nejaučiate, net jei žiūrite pro langą – tai ne tas pats, kas būti aukšto pastato viršuje. Taigi, mano patarimas – pirmiausia įsitikinkite, kokias baimes turite, ir taip lengvai nepaleiskite savo svajonių“, – patarimu su būsimais orlavio palydovais dalijasi Jovita Jasinskaitė.
Mitas Nr. 10: Aviacija yra geriausia industrija, kurioje galima dirbti.
„Aviacijos industrija yra visapusiškai žavinga. Neleiskite, kad mitai ar klaidingi supratimai sutrukdytų jums pradėti savo svajonių karjerą. Taigi, tai nėra tik mitas – tai tikrai geriausia karjera. Na, bent jau man“, – sako Jovita.
Galbūt ir Tu svajoji apie naujas karjeros galimybes? Mėgsti keliauti ir kolekcionuoti įspūdžius? Atsibodo rutina ir esi ištroškęs nuotykių?
Mes siūlome prisijungti prie „Avion Express“ orlaivio palydovų kolektyvo. Kviečiame nedelsti ir užsiregistruoti į atvirų durų dieną!
Ji vyks balandžio 10 dieną, 11 valandą Dariaus ir Girėno g. 21A, 2 aukšte.
Užsiregistruok ir atvyk susipažinti.
Apie Avion Express
„Avion Express“ yra lyderiaujanti siauro korpuso orlaivių, įgulos, techninės priežiūros ir draudimo (angl. aircraft, crew, maintenance, insurance – ACMI) nuomos bei užsakomųjų skrydžių paslaugų teikėja, veiklą vykdanti Airbus A320 tipo orlaiviais. Jau daugiau nei 17 metų įmonė aktyviai veikia Europoje, kur turi platų patikimų partnerių ratą, Afrikoje, Azijos ir Ramiojo vandenyno šalyse, Pietų Amerikoje.
„Avion Express“ priklauso pasaulinio lygio aviacijos įmonių grupei „Avia Solutions Group“, valdančiai beveik 100 biurų ir gamybos stočių visame pasaulyje. Grupė vienija daugiau nei 7 000 aukštos kvalifikacijos aviacijos specialistų, aptarnaujančių virš 2000 klientų Europoje, Azijoje, Šiaurės Amerikoje, Australijoje ir visame pasaulyje.
Stiprindama savo pozicijas rinkoje, 2019 metais „Avion Express“ įkūrė dukterinę įmonę „Avion Express Malta“, kuri veiklą vykdo Airbus A320 tipo orlaiviais iš savo bazės Maltoje.