Dirbtinis intelektas „Gmail“ pašto dėžutėje: kokius darbus galite jam patikėti?

2022 m. vasario 23 d. 14:21
Statistikos portalo „Statista“ duomenimis, kasdien vidutiniškai išsiunčiama ir gaunama daugiau nei 306 mlrd. elektroninių laiškų visame pasaulyje. Suvaldyti vis augantį laiškų kiekį vartotojams padeda dirbtinio intelekto (DI) sprendimai virtualioje pašto dėžutėje. Pavyzdžiui, populiariausioje „Gmail“ pašto dėžutėje DI gali ne tik atpažinti „šlamštą“, bet ir automatiškai rūšiuoti laiškus pagal kitas kategorijas, siūlyti teksto nuspėjimą ar siųsti automatinius atsakymus.
Daugiau nuotraukų (1)
„Tele2 Inovacijų biuro“ ekspertas Arnoldas Lukošius teigia, kad dirbtinis intelektas elektroniniame pašte gali tapti jūsų išmaniu asistentu, tereikia tinkamai šią funkciją išnaudoti.
DI virtualioje pašto dėžutėje veikia mašininio mokymosi metodu („Machine learning“) – algoritmas renka informaciją, „mokosi“ ir gali atlikti svarbius veiksmus bei pateikti naudingas įžvalgas. Vartotojams pridėjus daugiau informacijos apie patikimus siuntėjus ar pranešus apie nepageidaujamą laišką, suteikiama vis daugiau naudingų duomenų mašininio mokymosi algoritmams. Taip DI nuolat tobulėja ir vis geriau atlieka jam priskirtus veiksmus. „Gmail“ platformoje veikiančiu DI grindžiamos kelios pagrindinės elektroninės pašto dėžutės funkcijos, kurios leidžia patogiau ir greičiau valdyti bei siųsti laiškus.
„Šlamšto“ („Spam“) aptikimas. „Google“ duomenimis, DI technologija pagrįsti filtrai kiekvieną minutę užblokuoja kone 10 milijonų „šlamšto“ el. laiškų. Kai gaunate pranešimą iš nepatikrinto ir neautentiško šaltinio, „Gmail“ veikiantis DI šiuos laiškus patalpina į nepageidaujamų žinučių aplanką. Technologija mokosi iš vartotojų suteikiamos informacijos – kokius pranešimus jie pažymi kaip „šlamštą“, o kuriuos iš jų pasirenka, kaip patikimas ir svarbias žinutes. Mašininio mokymosi tobulėjimas leidžia vis geriau aptikti ir užblokuoti nepageidaujamus laiškus bei atspindėti individualius vartotojo pageidavimus. Nors ši technologija veikia beveik be priekaištų, naudotojams suteikiama galimybė bet kuriuo metu rankiniu būdu perkelti laiškus į ar iš „šlamšto“ skilties.
Laiškų filtravimas. „Gmail“ skirtukuose naudojama klasifikavimo sistema, kuri mašininio mokymosi būdu, pagal įvairius signalus nustato, kokiai kategorijai priskirti el. laišką. Šie signalai apima informaciją: iš ko gautas pranešimas, kokio tipo turinys yra laiške ir kaip naudotojai prieš tai sąveikavo su panašiu turiniu. Remdamasi šiais signalais, DI suskirsto pranešimus į kelias kategorijas. „Pagrindiniai“ – laiškai iš pažįstamų žmonių, „Socialiniai“ – socialinių tinklų pranešimai, „Akcijos“ – pasiūlymai, naujienlaiškiai, „Atnaujinimai“ – pranešimai ir sąskaitos bei „Forumai“ – diskusijos, internetinės grupės. Naudotojas gali pasirinkti vieną ar kelias kategorijas, o DI automatiškai prisitaiko prie vartotojo pageidavimų ir veiksmų. Tačiau efektyviam šios funkcijos veikimui svarbus naudotojo indėlis – atlikti veiksmai moko DI, kaip geriausiai rūšiuoti el. laiškus, pagal asmeninius pageidavimus. Vartotojai moko ir padeda DI tobulėti rankiniu būdu perkeldami laišką iš vieno skirtuko į kitą, sukurdami svarbių siuntėjų filtrą arba pridėdami siuntėjus prie pažįstamų adresatų sąrašo.
Teksto nuspėjimas. DI ne tik padeda susitvarkyti su dideliu turinio kiekiu, bet ir leidžia lengviau bei greičiau parašyti laiško tekstą. „Gmail“ vartotojams siūlo išmanią funkciją – „Smart Compose“ (liet. „Išmanusis kūrimas“), kuri bando suprasti įvestą tekstą ir siūlo žodžių bei frazių sakinių užbaigimui. Jei pateiktas teksto pasiūlymas patinka, tereikia paspausti iššokantį skirtuką ir jis bus įklijuojamas į žinutę. Funkcija padeda greičiau ir geriau rašyti el. laiškus, ir išvengti gramatikos klaidų, tačiau ši technologija kol kas veikia tik anglų kalba. DI funkciją galite įjungti „Gmail“ bendruosiuose nustatymuose, kur reikės spustelėti „Išmanusis kūrimas“ („Smart Compose“) ir aktyvuoti pasirinkimą.
Automatinis atsakymas. Inovatyvios DI technologijos gali palengvinti ir pagreitinti atsakymą į el. laiškus. „Gmail“ funkcija „Smart Reply“ (liet. „Išmanusis atsakymas“) nuspėja, koks gali būti vartotojo atsakymas ir pateikia tris siūlomus variantus. Naudodamasis natūralios kalbos ir teksto apdorojimu, DI aptinka tekstą, jo kalbą ir kontekstą, o tada pasiūlo naudotojui atsakymo variantus. Pasirinkus tinkamiausią atsakymą galima pridėti ir daugiau teksto. Šią naudingą funkciją kol kas galima naudoti tik anglų kalba, o ją aktyvuosite nustatymuose spustelėję „Išmanusis atsakymas“ („Smart Reply“) pasirinkimą.
Patarimai^InstantGmail
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.