„Siekiame savo klientams taupyti laiką užduočių valdymui. Taip pat suteikiame galimybę užfiksuoti daugiau detalių, kurios gali turėti įtakos projektų įgyvendinimo kokybei ir suteikti papildomų galimybių pardavimų skatinimui“, – teigia Vytenis Pakėnas, šį dirbtinio intelekto asistentą sukūrusio startuolio „Lucid Agreements“ vadovas ir vienas iš įkūrėjų.
Jis skaičiuoja, kad po vienos valandos susitikimo dalyviams paprastai prireikia dar bent 15 minučių atlikti tolesnius veiksmus ir susidėlioti užduotis minėtose platformose. Vidutiniškai vienas komandos vadovas turi apie 12 susitikimų per savaitę. Tai sudaro ne mažiau kaip 156 valandas per metus arba maždaug mėnesį darbo tik užduočių valdymui.
Be to, „startuolis neseniai susitarė dėl tiesioginės integracijos su JAV milžinės nuotolinio bendravimo platforma. Lietuvos startuolis tapo pirmuoju „Microsoft“ partneriu, perkėlusiu atsiskaitymus už „IsLucid“ prenumeratą iš mokėjimų platformos „Stripe“ tiesiai į „Microsoft“ ekosistemą.
Tai reiškia, kad už „IsLucid“ prenumeratą nuo šiol galima atsiskaityti vienu pavedimu, kartu su mokėjimu už „Microsoft“ licencijas.
„Kai tapome visaverte „Microsoft“ ekosistemos dalimi, programos pasiekiamumas gerokai padidėjo ir klientams viskas tapo kur kas paprasčiau. Jiems nebereikia prašyti atskiro biudžeto naujam įrankiui ir rūpintis audringomis pirkimo procedūromis. Galima tiesiog per „MS Teams“ atsisiųsti „IsLucid“ iš „Microsoft AppSource“ parduotuvės, ją įdiegti ir naudoti. O mokėjimas bus įtrauktas į mėnesinį ar metinį atsiskaitymą už „Microsoft“ licencijas ir paslaugas“, – aiškina pašnekovas.
Palyginti, tipinis naujų įrankių įtraukimo į kasdienį įmonės gyvenimą procesas organizacijose yra gerokai sudėtingesnis: darbuotojas ar komanda suranda tai, ko reikia ir sprendimą išbando. Jei sprendimas tinka, dažnai tenka rašyti prašymus skirti papildomai lėšų naujam įrankiui. Taip pat dažnai gaunamas atsakymas pasispausti ir sumokėti iš bendro IT biudžeto.
Anot V. Pakėno, šiuo metu nei „MS Teams“ aplinkoje, nei kitose nuotolinio bendravimo platformose, tokiose kaip „Zoom“ ar „Slack“, nėra analogiškų sprendimų, kurie leistų iš realiu laiku vykstančių pokalbių kurti rašytines užduotis projektų valdymo platformose. Ypač sprendimų, prisitaikančių prie natūralios žmonių kalbos.
„Microsoft“ ekosistema palengvina gyvenimą verslui. Ypač jei kalbame apie didesnes organizacijas. Buvimas šioje ekosistemoje ir gili integracija tiek mums, tiek mūsų klientams leidžia fokusuotis į darbą ir produktus, nes pati ekosistema pašalina kliūtis ir duoda įrankius efektyviam kūrimui ir pardavimams“, – tikina projekto įkūrėjas.
COVID-19 kūdikis
Startuolis, galima sakyti, yra COVID-19 „kūdikis“.
„Startuolio istorija prasidėjo 2019 m., kai pardaviau ankstesnį savo verslą – IT paslaugų įmonę. Joje ir kitose kompanijose, kuriose buvau vienas iš įkūrėjų arba vadovavau, sukaupta patirtis parodė, kad daug žodžiu formuluojamų užduočių, susitarimų ir detalių po susitikimų pasimeta. Ši pamoka tapo naujo verslo pamatu – taip atsirado „IsLucid“, – pasakoja V. Pakėnas.
Pirmiausia jis su keliais bendraminčiais sako planavęs sukurti programėlę, kuri leistų formuluoti pareigines instrukcijas, kad visiems įmonėje būtų aišku, kas už ką atsakingas. Tačiau, pasitarus su investuotojais („Katalista ventures“) ir ištestavus pirminį sprendimą, nutarta jį paversti kontraktų programėle. Tai turėjo būti sprendimas, skirtas žmonėms, dirbantiems ne biure, kurie daug reikalų tvarko telefonu – savotiška atsargumo priemonė, įrodanti, ką abi pusės susitarė.
„Pasidarėme versiją, kuri mums patiko, susidraugavome su „Google“, jų žmonės iš pagrindinio biuro netgi padėjo mums pasidaryti programėlės dizainą. Ir tada atėjo COVID-19. Viskas sustojo. Galėjome arba laukti, kol pandemija praeis – tikriausiai būtume laukę iki šiol – arba sugalvoti, kaip turimą sprendimą pritaikyti nuotoliniam darbui“, – sako V. Pakėnas.
Naujas kelias atsivėrė kartu su „Microsoft“ garso programavimo sąsaja (angl. API).
„Dar 2019 m., kai analizavome, kokiu keliu judėti toliau, sulaukėme naujienų, kad „Microsoft“ netrukus atvers garso srauto API (aplikacijų programavimo sąsaja) iš „MS Teams“ išoriniams sprendimų teikėjams, tokiems kaip mes. 2020 m. kovą panaudojome ankstyvąją (beta) API versiją. Tada supratau, kad visas gėris ateis ne iš sutarčių ar įrašų, kuriais mojuojama, kai viskas jau yra blogai, bet iš gebėjimo užfiksuoti pokalbio elementus ir paversti juos užduotimis“, – teigia pašnekovas.
„Buvome vieni pirmųjų pasaulyje, kurie pasinaudojo „Microsoft“ garso srauto API. Netgi prisibeldėme į Redmondą („Microsoft“ pagrindinė būstinė) ir jie pamatė, kad mes į tai žiūrime rimtai. Sulaukėme daug palaikymo iš „Microsoft“. Ir kai tapome partneriu, sužinojome, kad netrukus „MS Teams“ turės vietą programoms tame pačiame lange, kuriame matome žmones“, – priduria jis.
Į „Lucid Agreements“ yra investavę „Coinvest Capital“ kartu su verslo angelais iš „LitBan“ tinklo, „Katalista Ventures“ ir „Startup Wise Guys“. Neseniai uždarytas 400 tūkst. JAV dolerių raundas.
Dabar, pasak V. Pakėno, įmonė orientuojasi į savo susitikimų asistento tobulinimą. Siekiama padaryti jį žmogiškesnį. Taip daug dėmesio skiriama privatumui ir duomenų saugumui. Pavyzdžiui, siūlomas identifikavimas per „Microsoft“ paskyrą, naudojant milžinės saugumo sprendimus.
„Norime, kad klientas, naudodamas „IsLucid“, pagerintų savo ir kitų patirtį „MS Teams“ ekosistemoje, neatskleidžiant jokių jautrių duomenų. Mūsų dirbtinis intelektas mokosi iš tiesioginių pokalbių, bet nesaugo jokios garso informacijos. Transkribuotas tekstas saugomas mūsų serveriuose, tačiau klientų duomenys yra atskirti ir izoliuoti; kiekvienas turi savo duomenų bazę“, – aiškina projekto vadovas.
Netolimoje ateityje bendrovė pasiūlys ir šifravimą su kliento raktu bei kitus patobulinimus.