Jei žmonės, kurie kuria vaizdo žaidimus, plačiajai visuomenei yra beveik nežinomi, tai tie, kurie kuria žaidimų konsoles, paprastai būna dar anonimiškesni – nepaisant milžiniškos įtakos, kurią jie daro verslui ir viso pasaulio kultūrai.
Markas Cerny iš „Sony“ šiandien yra bene vienintelis palyginus garsus aparatinės įrangos inžinierius – tačiau žaidimų kūrimo industrijos pradžioje jo atitikmuo buvo Masayuki Uemura iš „Nintendo“.
Skelbiama, kad gruodžio 6 d., sulaukęs 78 metų, M.Uemura mirė. Tačiau jo palikimas yra didžiulis – įskaitant visas ankstyvąsias „Nintendo“ konsoles ir periferinius įrenginius, rašo „Metro“.
Iš pradžių dirbęs „Sharp“ inžinieriumi, 1972 m. M.Uemura prisijungė prie „Nintendo“ ir dirbo prie bendrovės šviesinių šautuvų technologijos, skirtos žaidimų automatams – tai buvo vienas pirmųjų „Nintendo“ žingsnių į vaizdo žaidimų pramonę.
Vėliau jis sukūrė pirmąsias „Nintendo“ namų konsoles namams – tik japonams skirtas „Color TV-Game“ sistemas, o po to perėjo prie revoliucinės „Nintendo Entertainment System“, NES (Japonijoje parduodamos kaip „Famicom“).
M.Uemura taip pat sukūrė periferinius įrenginius – tokius kaip „NES Zapper“ ir „Famicom“ diskų sistemą – o galiausiai ir konsolės įpėdinę „Super NES“.
NES visame pasaulyje buvo parduota beveik 62 mln. konsolių – ir šis žaidimų kompiuteris padėjo JAV išbristi iš 1983 m. „Atari“ sukeltos konsolių griūties, kuri grasino visiškai sunaikinti žaidimų kompiuterių rinką Amerikoje.
Nors M.Uemura daugiausia kūrė techninę įrangą, jis taip pat buvo daugelio ankstyvųjų NES žaidimų, įskaitant „Ice Climber“, „Clu Clu Land“ ir tokių sporto žaidimų, kaip „Golf“ ir „Soccer“, prodiuseris.
2004 m. M.Uemura pasitraukė iš „Nintendo“ – ir tapo Ritsumeikano universiteto Kiote profesoriumi.