Ją sudarė darbo ratas ir mentės. Iš garo katilo išsiveržusi garo srovė slėgė mentes ir ratas sukosi labai dideliu greičiu – apie 30 tūkst. kartų per minutę.
Šiek tiek anksčiau – 1881 m. – turbinomis susidomėjo ir ėmėsi eksperimentų anglų inžinierius Charlesas Algernonas Parsonsas.
Praėjus trejiems metams jis patentavo savo sukurtą reaktyviąją garo turbiną. Netrukus jis sukūrė generatorių, kuris garų kuriamą mechaninę energiją vertė elektros energija.
1897 m. birželio 26 d. Didžiosios Britanijos karalienės Viktorijos garbei buvo surengtas šalies karinio laivyno paradas. Staiga į priekį išsiveržė laivas, kuris net neturėjo dalyvauti parade, ir jo negalėjo sustabdyti patruliuojantys laivai. Tai buvo „Turbinia“ – tuo metu pasaulyje greičiausiai plaukiantis laivas, skrodęs vandenį beveik 64 km per valandą greičiu. Šio laivo inžinieriaus Ch.A.Parsonso sumanymu jame buvo įrengtos trys garo turbinos.
Garo turbinos yra ekonomiškesnės ir greičiau veikia nei garo mašinos, todėl pastarąsias išstūmė. 1900 m. turbinos pradėjo varyti minininkus, o po 1906-ųjų – visus didelius karinius laivus.
1890 m. atsirado pirmosios jėgainės, kuriose buvo naudojamos turbinos. Iki šiol šiluminės ir branduolinės elektrinės elektros energiją gamina pagal garo turbinos veikimo principą.
Nors jau XVIII a. patentuota pirmoji dujų turbina, jos pradėtos naudoti daug vėliau. Jose darbo rato mentes suka ne garai, bet karštos dujos. Plačiausiai dujų turbinos taikomos reaktyviniuose lėktuvuose kaip reaktyvinės traukos šaltinis. Šiais laikais statomos garo ir dujų elektrinės, kuriose dalį energijos gamina dujų turbina, kitą dalį – garo turbina.
Tokiose elektrinėse iš to paties kiekio kuro pagaminama daugiau elektros energijos.
Lietuva yra viena šalių, kuriose garo turbinos pradėtos naudoti anksti.
1901 m. statomos Vilniaus centrinės elektrinės katilinėje buvo įrengti du garo katilai, dvi 257 kW galios garo mašinos su generatoriais ir trys garo siurbliai.
Padidėjus elektros vartotojų skaičiui 1912 m. įrengta pirmoji Lietuvoje garo turbina.
Jos galia buvo 948 kW. 1925 m. ši turbina buvo pakeista galingesne – 1800 kW, po trejų metų pradėjo veikti antroji – 3000 kW galios, o 1937 m. – ir trečioji, 3700 kW galios, garo turbina.