„Nuoširdžiai atsiprašome visų, kurie pastarąsias dvi valandas negalėjo pasiekti mūsų produktų“, – naujienų agentūrai AFP apie 23 val. 30 min. Lietuvos laiku sakė „Facebook“ atstovas.
„Problemą sutvarkėme, viskas dabar turėtų būti grįžę į įprastas vėžes“, – pridūrė jis.
Tinklalapių sutrikimus stebinti platforma „Downdetector“ parodė pranešimų apie sutrikimus šuolį naudojant programėles „Facebook“, „Instagram“, „Messenger“ ir „WhatsApp“.
„Facebook“ priskyrė šią problemą konfigūracijos pakitimams ir nurodė, kad buvo paveikti „Facebook“, „Instagram“, „Messenger“ ir „Workplace“ naudotojai visame pasaulyje.
Pirmadienį įvykus panašiam sutrikimui, šimtai milijonų naudotojų daugiau kaip šešias valandas negalėjo pasiekti „Facebook“, „Instagram“ ir „WhatsApp“ programėlių. Tinklaraščio įraše „Facebook“ infrastruktūros viceprezidentas Santoshas Janardhanas teigė, kad problemas lėmė „konfigūracijos pakitimai“ maršrutizatoriuose, koordinuojančiuose tinklo apkrovą tarp duomenų centrų.
Kibernetiniai ekspertai mano, kad problemos centre buvo vadinamasis prievado protokolas (angl. Border Gateway Protocol, BGP) – sistema, kurią internetas naudoja norėdamas pasirinkti greičiausią informacijos judėjimo kelią.
Sami Slim iš duomenų kompanijos „Telehouse“ įvardijo BGP „skrydžių valdymo atitikmeniu internete“. Lygiai taip pat kaip skrydžių vadovai kartais pakeičia skrydžių tvarkaraščius, „Facebook“ atnaujino šiuos maršrutus“, teigė S.Slim.
Tačiau pastarajame atnaujinime būta kritinės klaidos.
Kol kas neaišku, kodėl ar kaip, tačiau „Facebook“ maršrutizatoriai iš esmės pasiuntė internetui žinutę, kad kompanijos serveriai nebeegzistuoja.
Anot „Facebook“, penktadienio sutrikimai nesusiję su pirmadienio problemomis.
„Facebook“ paslaugos yra labai svarbios daugybei verslų visame pasaulyje. „Facebook“ paskyros taip pat dažnai naudojamos prisijungti prie kitų tinklalapių. „Facebook“ programėlėmis kiekvieną mėnesį naudojasi milijardai žmonių, o tai reiškia, kad veiklos sutrikimai gali paveikti nemažą pasaulio gyventojų dalį.