Skunde, kurį pateikė skaitmeninės ekonomikos ekspertė Rachael Kent, tačiau kuriam dar neuždegta žalia JK Konkurencijos apeliacinio tribunolo šviesa, kompanija raginama grąžinti savo klientams pinigus.
Į kompensacijas galėtų pretenduoti kone 19,6 mln. britų, bendra jų suma galėtų siekti 1,5 mlrd. svarų (1,7 mlrd. eurų), teigiama skunde.
R.Kent teigimu, kadangi „AppStore“ yra vienintelis būdas atsisiųsti programėles į „iPhone“ telefonus ar „iPad“ planšetes, „Apple“ pasižymi monopoliniu elgesiu.
Ji pridūrė, kad „Apple“ „rūpestingai saugo prieigą prie programėlių pasaulio ir ima visiškai nepateisinamus prieigos ir naudojimosi („AppStore“) mokesčius“.
„Tai yra monopolinis ir visiškai nepateisinamas elgesys“, – pridūrė ji.
„Apple“ savo ruožtu šį skundą pavadino „neatnešiančiu jokios naudos“ ir atkreipė dėmesį į kompanijos „tvirtą įsipareigojimą vartotojams ir daugybę privalumų, kuriuos „AppStore“ atnešė JK inovacijų ekonomikai“.
Skunde taip pat teigiama, kad „Apple“ įprastai atitenka 30 proc. pajamų, gautų, kai vartotojas įsigyja programėlę.
„Tai neteisėtas „Apple“ klientų piniginių kratymas, kuris neturi jokių ryšių su aptariamų paslaugų teikimo sąnaudomis“, – priduriama skunde.
Apie tai skelbiama praėjus savaitei po to, kai dėl kaltinimų monopoliniu elgesiu teisme susirėmė „Apple“ ir vaizdo žaidimų kūrėja „Epic Games“.
Praėjusį mėnesį ES taip pat oficialiai pateikė kaltinimų „Apple“ dėl konkurencijos pažeidimo.