„Tvarumas yra daugiau nei mada, tai tapo daugybės žmonių kasdienybe, gyvenimo būdu. Nuo popierinių maišelių, šiukšlių rūšiavimo ir dėvėtų drabužių iki naujų verslo modelių, leidžiančių dalintis daiktais – visa tai padeda žmonėms save realizuoti, įprasminti savo vertybes, o kartu sutaupyti ar net užsidirbti. Pristatydami atnaujintus telefonus žmonėms suteikiame dar vieną alternatyvą mėgautis kokybe tvariai“, – sako „Telia“ privačių klientų vadovas Nortautas Luopas.
Šiandien šis operatorius Lietuvoje pradeda prekybą šešiais atnaujintų Apple „iPhone“ išmaniųjų modeliais. Planuojama, kad ateityje prie jų prisijungs ir kitų gamintojų flagmanai.
Patikrintas, atnaujintas ir su garantija
Telefonai, kuriuos atnaujinus įmonė siūlo įsigyti, dažniausiai yra grąžinti įmonių ar kitų pirkėjų per įvairias mainų ir perdirbimo programas.
Siekiant užtikrinti kokybišką telefono veikimą, prieš tai specialistai įvertina kiekvieno grąžinto išmaniojo kokybę – baterijos talpą, ekrano būklę, išbando mygtukus, lizdus ir jungtis, vaizdo kameras bei įvairius jutiklius, patikrina, ar nėra tam modeliui būdingų defektų, pažeidimo dėl drėgmės požymių ir kita. Galiausiai kokybiškai veikiančių ir reikalavimus atitinkančių įrenginių atmintis perrašoma ir, atnaujinus programinę įrangą, jie supakuojami į aplinkai draugiškas „Kaip naujas“ pakuotes.
„Dabar į rinką grąžiname atrinktus telefonus, kurie buvo naudoti, bet to iš esmės beveik nesimato. Ateityje svarstysime plėsti atnaujintų telefonų pasirinkimą – kartais keli žymesni įbrėžimai neturi jokios įtakos išmaniojo veikimui, o profesionaliai atnaujintas jis gali sėkmingai tarnauti ne vienerius metus“, – sako N. Luopas.
Lyginant su analogiškais naujais siūlomų telefonų modeliais, dabar siūlomų atnaujintų ragelių kaina yra vidutiniškai 20–25 proc. mažesnė. Be to, kitaip nei perkant naudotą telefoną per skelbimą, įmonė atnaujintiems telefonams suteikia 12 mėnesių garantiją ir sudaro galimybę juos įsigyti išsimokėtinai, be jokio pabrangimo.
Rinkos potencialas didelis
Pasak N.Luopo, atnaujinti telefonai yra dar vienas žingsnis žiedinės ekonomikos link, siekiant kiek įmanoma sumažinti atliekų kiekį ir skatinant darnų vartojimą bei pakartotinį produktų naudojimą.
„Telia“ jau daugiau kaip penkerius pakartotinai naudoja klientams suteikiamą įrangą, pavyzdžiui, maršrutizatorius. Pernai šis rodiklis buvo rekordinis ir viršijo 44 tūkst. vienetų įrangos. Dabar įžengiame į naują etapą – suteikiame naujų galimybių savo pirkėjams ir, visų svarbiausia, mūsų pasauliui būti švaresniam“, – sako bendrovės privačių klientų vadovas.
Kaip rodo operatoriaus užsakymu atlikta gyventojų apklausa, per pastaruosius metus naudotą mobilųjį pirko tik keli procentai apklaustųjų. Kita vertus, ši rinka turi didelį potencialą – galimybę įsigyti atnaujintą telefoną svarstytų kas penktas lietuvis (20 proc.). Jų skaičius dar didesnis jaunesnių (18-34 m.) žmonių amžiaus grupėje. Pirkėjų apsisprendimui pirkti tokį telefoną įtakos turi keli momentai – pirmiausia, praktiški, tokie kaip patraukli telefono kaina ir suteikiama garantija, bet taip pat ir tvarumo motyvai.
Šiuo metu atnaujintus telefonus galima įsigyti imonės internetinėje parduotuvėje. Ateityje, atlaisvėjus karantino reikalavimams, juos bus galima rasti ir penkiuose operatoriaus salonuose, esančiuose didžiuosiuose šalies prekybos centruose: Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos „Akropoliuose“, „Megoje“ ir „Panoramoje“ – čia klientų lauks specialūs „Kaip naujas“ stendai.