„Vienas iš „Gmail“ sėkmę lemiančių veiksnių yra jos nuoseklumas. Nors metams bėgant pašto dėžutės dizainas keitėsi net kelis kartus, pagrindinė platformos funkcija liko ta pati. Šiandien, kaip ir prieš 17 metų, „Gmail“ yra nemokamas ir patogus el. paštas, kurio naudotojų skaičius jau perkopė 1,8 mlrd. naudotojų visame pasaulyje“, – pranešime žiniasklaidai pasakoja „Bitės Profas“ Martynas Vrubliauskas.
1. Patekti tik su kvietimu
2004 m. balandžio 1 d. pristatyta „Gmail“ beta versija galėjo naudotis tik kvietimus turintys žmonės – jų buvo vos 1000.
„Platformos auditorija ėmė augti, kai žmonėms buvo leista pakviesti prie jos prisijungti tik ribotą draugų skaičių. Nors „Gmail“ teigė, kad šis sprendimas priimtas vien dėl techninių galimybių, daugelis tai laikė sėkmingu reklaminiu sprendimu – deficito efektas sukūrė milžinišką paklausą. Vėliau pakvietimai buvo netgi imti pardavinėti „Ebay“ – po 127 Eur už vienetą. O tai sukėlė dar didesnį norą prisijungti“, – pasakoja išmaniųjų įrenginių ekspertas.
2. Įdarbintas dirbtinis intelektas
Kiekvieną dieną „Gmail“ automatizuotas mašininis mokymasis blokuoja daugiau nei 100 milijonų kenksmingų el. laiškų. Tokį patį kiekį laiškų jis nukreipia į „Šlamšto“ katalogą ir įdomiausia tai, kad vos 0,05 proc. atvejų suklysta.
„Tai įmanoma pasitelkus dirbtinį intelektą, kuris be to, kad prižiūri, kad jūsų el. pašto dėžutė nevirstų šiukšliadėže, atlieka ir daugiau naudingų funkcijų. Pavyzdžiui, leidžia naudotis nuspėjamojo rašymo ir klaidų taisymo, automatinio atsakymo į laiškus ir gautųjų laiškų filtravimo pagal svarbą funkcijomis“, – sako M. Vrubliauskas.
3. Susiplanuoti pranešimus iš anksto
Svarbu išsiųsti laišką klientui būtent tuo metu, kai esate kelyje? Arba bijote pamiršti draugo gimtadienį? „Gmail“ leidžia susiplanuoti pranešimus iš anksto. Ši funkcija patiks laisvai samdomiems darbuotojams, reklaminius pranešimus siunčiančioms įmonėms ar tiems, kurie linkę dažai kažką pamiršti.
„Jei naudojatės „Gmail“ kompiuteryje, parašykite laišką ir spustelėkite rodyklę prie mygtuko „Siųsti“. Tuomet nustatykite, kurią dieną ir valandą norėsite išsiųsti laišką. Jei naudojatės mobiliąją pašto versija, parašę pranešimą spustelėkite ekrano viršuje, dešinėje esančius tris taškelius ir pasirinkite siuntimo datą ir laiką“, – sako ekspertas.
4. Leidžia siųsti nykstančius pranešimus
Nors „Gmail“ toli gražu nėra panašus į socialinį tinklą „Snapchat“, ji siūlo labai panašią funkciją – siųsti nykstančius pranešimus. Tai reiškia, kad jūs galėsite pasirinkti el. laiško „galiojimo laiką“, po kurio jis pradings iš gavėjo el. pašto dėžutės.
„Atvėrę „Gmail“, spustelėkite „Sukurti“, po to lango apačioje, dešinėje, „Įjungti konfidencialumo režimą“ ir nustatykite laiško galiojimo pabaigos datą. Jei pasirinksite „Be SMS slaptažodžio“, „Gmail“ naudojantys gavėjai galės atidaryti jį tiesiogiai, o nenaudojantys – gaus slaptažodį el. paštu. Jei pasirinksite „SMS slaptažodis“, gavėjai slaptažodį gaus SMS žinute“, – pasakoja M. Vrubliauskas.
5. Naudingos klavišų kombinacijos
„Gmail“ siūlo daugybę laiką taupančių klavišų kombinacijų, kurie leis efektyviau išnaudoti pašto dėžutę. Norėdami pradėti jomis naudotis, keliaukite į nustatymus (angl. settings), pasirinkite „Išplėstiniai“ (angl. advanced) ir įgalinkite sparčiuosius klaviatūros klavišus (angl. custom keyboard shortcuts). Tuomet eikite į bendruosius nustatymus (angl. general) ir juos aktyvuokite.
Naudingų kombinacijų pavyzdžiai:
C (nuo Compose): ši kombinacija atidaro pranešimo langą.
R (nuo Reply): įjungia atsakymo į gautą el. laišką langą.
F (nuo Forward): ši kombinacija atidaro laiško persiuntimo kitam žmogui langą.
Visas sparčiųjų klavišų kombinacijas pamatysite spustelėję Shift + ?.