Jūsų dėmesiui – „Tele2 Inovacijų biuro“ ekspertas Arnoldas Lukošius dalinasi vertingais patarimais, kaip dar daugiau išpešti iš savo „LinkedIn“ profilio.
1. Užpildykite VISUS laukus. Kokybiška, oficiali profilio nuotrauka iki pečių, jūsų prisistatymas, dabartinė gyvenamoji vieta, buvusių darboviečių ir pareigybių jose aprašymai, kalbos, išsilavinimas ir kita asmeninė informacija reikalinga net tik įspūdžiui palikti.
Visiškai užpildytas profilis, „LinkedIn“ terminologijoje dar vadinamas „All Star“, paieškos rezultatuose atsiranda aukštesnėse pozicijose. Taip reikšmingai išauga šansas būti pastebėtiems bei, galbūt, sulaukti vertingo darbo ar bendradarbiavimo pasiūlymo.
Apie visų skilčių užpildymo svarbą kalba ir skaičiai. Profiliai, kuriuose įvardinti bent 5 įgūdžiai, susilaukia net 33 kartus daugiau potencialių darbdavių dėmesio. O daugiau nei 30 proc. darbdavių naudoja išplėstinę paiešką pagal vietovę.
Bet to, svarbu nusistatyti viešą profilio statusą, kad jis būtų prieinamas net jūsų kontaktuose nesantiems darbdaviams ar partneriams.
2. Įtraukite raktinius žodžius. Gana dažnai darbdaviai ar įdarbinimo agentai kandidatų ieško pagal raktinius žodžius „Google“ ar pačiame „LinkedIn“ tinkle. Paprastai paieškos rezultatuose laimi tie profiliai, kurie yra „turtingiausi“ atitinkamais raktažodžiais – rezultatuose jie rodomi aukščiau kitų. Taigi, nuo ko pradėti raktažodžių dėliojimą?
Pirmiausia peržiūrėkite pageidaujamo darbo skelbimų aprašymus. Atkreipkite dėmesį į juose naudojamus sektoriaus, pareigybių, įgūdžių pavadinimus ir jų apibūdinimus, taip pat reikalaujamus sertifikatus ar kursus bei kitus sričiai aktualius terminus. Išsirinkę svarbiausius, dažniausiai pasikartojančius raktažodžius, pasistenkite juos organiškai įpinti į savo profilio aprašymus – antraštę, darboviečių ir jose atliktų pareigybių apibūdinimus.
Pavyzdžiui, profilio antraštėje (angl. Headline) „Patyręs rinkodaros specialistas“ vienintelis raktinis žodis yra „rinkodaros“. Tuo tarpu antraštėje „Turinio rinkodaros vadovas, dėmesį sutelkęs į duomenų analitiką svetainės lankomumo ir pardavimų didinimui; aktyviai besigilinantis į vartotojų segmentavimą, pritraukimą ir išlaikymą socialiniame tinkle „Facebook“ – yra ne vienas raktinis žodis, susijęs su darbo pobūdžiu: „rinkodaros“, „duomenų analitika“, „pardavimai“, „socialinis tinklas“ ir t.t.
Jeigu suabejojote, kuriuos raktažodžius ar pareigybes įtraukti, dažnai tai pasitaiko anglų kalboje, rekomenduojame naudoti jungtinį variantą, pavyzdžiui, „Account Executive/Account Manager“ (liet. „Projektų vadovas“). Profilis bus atrastas pagal abi pareigybes. Šalia sudėtingesnių formuluočių įterpkite sričiai būdingus trumpinius – „Chief Executive Officer (CEO)“ (liet. Generalinis direktorius) ir pan.
Žinoma, labai svarbu raktažodžius naudoti saikingai. Persistengus tekstas atrodys nenatūralus, perkrautas ir nepaliks teigiamo įspūdžio. Visados galioja auksinė taisyklė – „Mažiau yra daugiau“, todėl pateikite glaustus aprašus.
3. Susitvarkykite profilio nuorodą. Kita svarbi detalė, kad jūsų paskyra atsirastų tarp paieškos rezultatų, tai – nuoroda į jūsų „LinkedIn“ profilį. Susikūrus paskyrą ši nuoroda sugeneruojama automatiškai, derinant jūsų vardą, pavardę ir atsitiktinius skaičius. Tokia nuoroda, ypač kai įtraukiama į CV, neatrodo reprezentatyviai, todėl ją rekomenduojame pasikeisti paskyros nustatymuose.
Viršutinėje įrankių juostoje paspauskite ant mažos jūsų profilio nuotraukėlės. Tuomet pasirinkite „View Profile“ (liet. „Žiūrėti profilį“) ir dešiniajame kampe, po viršutine įrankių juosta paspauskite „Edit public profile & URL“ (liet. „Redaguoti vieša profilį ir URL“).
Geriausiai, kai nuorodą sudaro jūsų vardas ir pavardė be jokių kitų simbolių. Papildomai prie vardo ir pavardės rekomenduojame pridėti profesiją ar mokslo laipsnį, pavyzdžiui, www.linkedin.com/in/vardenepavardenekomunikacijosvadove/, kur „komunikacijos vadove“ nurodys pareigas arba www.linkedin.com/in/vardenispavardenisdr/, kur „dr“ reikš mokslo daktaro laipsnį.
4. Atsisakykite šabloninių aprašymų. Vis dėlto, kartais nutinka taip, kad stengiantis įtraukti kuo daugiau aktualių raktažodžių, profilis tampa labai šabloniškas.
Vieni populiariausių aprašymuose pasitaikančių žodžių (angl. buzzwords) – „specialized“ (liet. specializuojuosi), „experienced“ (liet. patyręs), „leadership“ (liet. lyderystė), „passionate“ (liet. entuziastingas/užsidegęs), „expert“ (liet. ekspertas), „creative“ (liet. kūrybiškas), „strategic“ (liet. „strateginis“).
Žinoma, jeigu esate kūrybos skyriaus vadovas, natūralu, kad žodžio „kūryba“ neišvengsite. Tačiau dėmesį vertėtų atkreipti į kitus dažniausiai pasitaikančius būdvardžius ir pagalvoti, kaip juos patikslinti ar pakeisti sinonimais. Pavyzdžiui, norėdami išskirti lyderystės įgūdžius, vietoj vieno žodžio „lyderystė“ pateikite tikslesnį apibūdinimą – „strateginė lyderystė“ arba „lyderystė komandoje“. Svarbiausia šiuo atveju išlikti ypač konkretiems ir kuo unikalesniems.