Kaip rodo mobiliąją programėlę neseniai pristačiusio degalinių tinklo „Neste Lietuva“ užsakymu spalį atlikta tyrimų bendrovės „IntraResearch“ apklausa, prasidėjus pasaulinei pandemijai trečdalis Lietuvos gyventojų fizinėse prekybos vietose lankosi rečiau arba išvis nebesilanko (35 proc.), kas ketvirtas pradėjo arba ėmė dažniau pirkti be kontakto – internetu (26 proc.) ar naudojantis savitarna (25 proc.), planuoti pirkinius (27 proc.) ir atsiskaityti ne grynaisiais pinigais (28 proc.).
Taupo laiką savitarnoje
Tyrimas parodė, kad beveik 9 iš 10 Lietuvos gyventojų yra linkę naudotis savitarnos paslaugomis, o kas ketvirtas vartotojas pripažįsta dažniau šį būdą pradėjęs rinktis per COVID-19 pandemiją.
Savitarna pasirenkama labiausiai dėl sutaupomo laiko (59 proc.), paprasto ir patogaus apmokėjimo (45 proc.), dalis gyventojų ją laiko higieniškesniu apsipirkimo būdu (14 proc.) ar ja naudojasi vengdami kontakto su personalu kasoje (14 proc.).
Degalinėse daugiau nei ketvirtadalis vairuojančiųjų rečiau arba išvis nebeatsiskaito grynaisiais (27 proc.), o 9 proc. vairuotojų mažiau arba išvis nebemoka už degalus fizinėse degalinių kasose.
Apmokėti už degalus kolonėlės savitarnoje yra linkę 6 iš 10 apklaustų vairuotojų, iš kurių 11 proc. atsiskaityti už degalus savitarnoje dažniau pradėjo būtent pandemijos metu.
Alternatyva kortelių prikimštai piniginei
Atsiskaityti mobiliosiomis programėlėmis yra linkę 4 iš 10 gyventojų, o 12 proc. respondentų dažniau šį atsiskaitymo būdą rinkosi COVID-19 pandemijos metu.
Dar didesnis programėlių naudojimo potencialas tarp jauniausiųjų iki 24 metų – beveik ketvirtadalis jaunuolių programėle telefone dažniau atsiskaitė būtent per pandemiją.
Dažniausiai apklausti vartotojai tokiu būdu atsiskaito maisto prekių parduotuvėse (48 proc.) ir degalinėse (38 proc.), kiek rečiau – už energetikos (31 proc.), transporto (29 proc.), maisto pristatymo (25 proc.) ar taksi (24 proc.) paslaugas.
Degalinėse COVID-19 pandemija taip pat pakoregavo Lietuvos vairuotojų įpročius: ketvirtadalis dažniau mokėjo kortele bekontakčiu būdu, kas trečias buvo linkęs atsiskaityti mobiliąja programėle.
Padės atsiskaityti dar greičiau
„Patogus ir greitas apmokėjimas vartotojams tampa vis aktualesnis, o šiemet ypač išaugo ir saugos bei higienos veiksnių svarba. Siekdami pasiūlyti klientams patogų, fizinį kontaktą mažinantį ir aplinkai draugišką atsiskaitymo už paslaugas būdą, įdiegėme mobiliąją programėlę“, – pasakoja „Neste Lietuva“ vadovas Markus Lindkvistas.
Į savo išmanųjį telefoną atsisiuntus programėlę, joje galima atsiskaityti už įsipiltus degalus, langų plovimo skystį ir „AdBlue“ priedą, gauti specialius nuolaidų pasiūlymus bei interaktyviame žemėlapyje surasti artimiausias tinklo degalines.
Pasak M. Lindkvisto, greita degalinė taps dar greitesnė, o alternatyva rinktis pasinaudoti nuolaidomis mobiliajame telefone ilgainiui leis įmonei atsisakyti plastikinių nuolaidų kortelių – taip net ir mažais būdais prisidėti prie tvaresnių sprendimų plėtros ir saugoti aplinką.
Apie tyrimą: „Neste Lietuva“ užsakymu apklausą internete atliko tyrimų bendrovė „IntraResearch“. Spalį internete buvo apklausta reprezentatyvi 500 respondentų imtis.