10 metų patirtis
„Eylean“ komanda savo pirmąją užduočių valdymo platformą „Eylean Board“ sukūrė 2011 metais, tad „Teamhood“ sunkiai galima būtų pavadinti startuoliu. „Kai kūrėme „Eylean Board“, iš tikrųjų buvome „startuolis“. Turėjome gerą idėją, tačiau nežinojome nei kur mūsų klientai, nei ko jiems iš tikrųjų reikia, nei kiek investicijų pareikalaus sėkmingas produktas“, – pasakoja įmonės bendrasavininkas ir vadovas Vidas Vasiliauskas. Per devynerius metus įmonei vis tik pavyko sėkmingai augti ir pritraukti stiprių klientų – tokių kaip automobilių pramonės gigantai „Daimler“, Olandijos bankas „Rabobank“, farmacijos lyderiai „Roche“ ir dešimtys kitų žinomų vardų Vakarų Europoje. Lietuvių kūriniu naudojasi ir vidutinio dydžio įmonės tiek Lietuvoje, tiek kitose pasaulio šalyse.
„Mūsų patirtis rodo, jog geriausius rezultatus atneša vizualus duomenų bei procesų perteikimas, funkcijomis neperkrauti vaizdai. Tokiais atvejais net ir neįgudęs vartotojas greitai naviguoja programoje, pamato jo vertę ir ja pasinaudoja“, – pasakoja V.Vasiliauskas. Todėl kurdama produktą komanda ieškojo sprendimų, kurie palengvintų įrankio adaptaciją. Tikslas – sukurti aplinką, kurioje neįgudęs IT vartotojas per dvi savaites visiškai laisvai valdytų efektyviam darbui reikalingas funkcijas ir pajustų naudą.
„Teamhood“, skirtingai nei jos pirmtakas, teikiama kaip debesijos paslauga. „Pirmasis mūsų produktas buvo skirtas įmonėms, kurių saugumo politikos reikalavo visą programinę įrangą ir duomenis laikyti savo serveriuose. Tačiau matome, kad debesijos tendencija paliečia net ir konservatyviausias įmones, tad ir mes nusprendėme teikti sprendimą kaip debesijos paslaugą“, – paaiškina V. Vasiliauskas.
Mato potencialą Centrinėje Europoje
Užduočių ir komandų valdymo platformų rinka ypač konkurencinga. Galima priskaičiuoti bent 20 platformų kūrėjų, kurių pardavimai viršija 10 mln. eurų per metus. Tačiau pasaulinė rinka šioje kategorijoje sparčiai auga. 2018 metais jos dydis buvo apie 1,7 mlrd. USD, tuo metu planuota, kad augdama vidutiniškai 13 proc. per metus, 2026 metais pasieks 4,5 mlrd. JAV dolerių. Pažymėtina, kad šios „Fortune Business Insights“ prognozės skelbtos gerokai prieš COVID-19 pandemiją, kurios padariniai, tikėtina, dar labiau paspartino šios rinkos augimą.
Platforma plėtros pradžioje orientuojasi į rinkas, kuriose mato didžiausią potencialą ir mažiausią konkurenciją. „Centrinėje Europoje – Lenkijoje, Čekijoje, Rumunijoje įmonių skaitmenizacijos istorija gana trumpa, o transformacijos tempas labai spartus. Taip pat sparčiai kuriasi ir auga nauji verslai. Kitas svarbus faktorius – šiame regione silpniau nei Vakarų Europos rinkose įsitvirtinę tradiciniai žaidėjai – tokie kaip „Microsoft“, „Atlassian“ ar „Planview“, todėl galima lengviau startuoti su nauju prekės ženklu. Tuo pačiu metu darome nuoseklų įdirbį Olandijoje, Vokietijoje, Šiaurės Europos šalyse. Tačiau į perpildytas Jungtinės Karalystės ar JAV rinkas neskubame, jose prireiktų ypač didelių investicijų į rinkodarą ir pardavimų atstovavimą“, – strategijos pasirinkimą atskleidžia V.Vasiliauskas.
Ir pasirinkta strategija kol kas pasiteisina. Pirmieji klientai jau išbandantys platformą – Lenkijos, Rumunijos, Estijos ir, žinoma, Lietuvos įmonės. Pasak V.Vasiliausko, Lietuva yra geriausia vieta tobulėti: „Būdami šalia galime skirti klientams daugiau dėmesio, o tuo pačiu lengviau gauti svarbaus atgalinio ryšio. Platformos tobulinimas – nesibaigiantis procesas, remiantis klientų pastabomis ir pageidavimais priimame sprendimus, kurias planuojamas funkcijas diegti pirmiausia. Kiekvieną savaitę į platformą įdiegiame po porciją atnaujinimų. Mūsų tikslas – 2022 metais patekti tarp 10 geriausiai vertinamų bendradarbiavimo platformų pasaulyje“.