Šįkart – kūrybiškoji jos dalis. Praėjusią savaitę vykusiame konkurse „Creative Brief session“ sugeneruota daugybė netradicinių reklamos idėjų, kaip į rinkimus prisikviesti jaunus žmones. Unikalios sesijos dalyviais tapo žmonės, patys atstovaujantys jaunajai kartai.
Keturių dienų kūrybines dirbtuves inicijavo reklamos mokykla „The Atomic Garden Vilnius“ kartu su partneriais „Laisvės TV“.
Kaip pasakoja reklamos mokyklos bendraįkūrėjas ir direktorius Aivaras Šičkus, jaunieji kūrybininkai buvo pakviesti išlaisvinti savo potencialą, nestandartiškai pažvelgti į piliečių teisę bei pareigą ir paraginti balsuoti būtent bendraamžius.
Šį iššūkį priėmė 27 dalyviai, jiems talkino patyrę reklamos profesionalai, tokie kaip Mantas Velykis, Aistė Jūrė, Marius Lukošius, Giedrė Šileikytė, Tomas Nemura ir kiti.
Apie kūrybiškiausias idėjas – iš autorių lūpų
Po tris paras trukusio kūrybinio proceso paaiškėjo, kam šovė geriausios ir taikliausiai svarbią žinutę perduodančios idėjos.
I vietą laimėjo „The Atomic Garden Vilnius“ kūrybos kurso alumnė, agentūros „SocialDrum“ komandos tekstų rašytoja Guostė Blažiūnaitė ir Vilniaus universitete kūrybos komunikacijos studijas baigusi „SocialDrum“ projektų vadovė Viktorija Kazlauskaitė.
Pasak Guostės, paprasti dalykai dažnai yra nuvertinami ir užmirštami. Absurdiškai pateikdamos paprasčiausio tušinuko, su kuriuo žmogus uždės X balsavimo kabinoje, magiškas galias, merginos norėjo atkreipti jaunimo dėmesį ir priminti, kad sprendimai yra čia pat, panosėje.
II vieta atiteko Thomo Tumosos, menininko, prodiuserio, kūrėjo, nuomonės formuotojo, šiuo metu kuriančio VR pramogų centrą „Zen Republic“, ir Dariaus Žutauto, iki koronaviruso pandemijos kūrusiam konceptus renginiams Saudo Arabijoje, drabužių prekės ženklo SHMUTKE autoriui, šiuo metu užsiimančiam trumpalaikiais kūrybiniais projektais ir ieškančiam įdomios veiklos.
Savo bučkio vizijoje jiedu sutapatino reklaminius posterius / videoklipus su vaikystėje daugumai patirta arba žinoma kliše, kai atvykus svečiams vaikai dažniausiai ne savo noru duoda tetai ar dėdei bučkį.
„Per šią prizmę norime pateikti rinkimus, kuomet nepasinaudodamas teise balsuoti, gausi „bučiuoti“ tuos, kurie bus išrinkti kitų, ir tai gali būti ne pats maloniausias dalykas: todėl #BalsuojuNebučiuoju arba #BalsuosiuNebučiuosiu.
Norime turėti tarybinio tipažo pasenusių politikų veidus, kurie būtų kiek įmanoma nutolę nuo jaunimo ir keltų jiems antipatiją“, – idėją komentavo Darius.
III vietos nugalėtojos – ISM Tarptautinės rinkodaros ir vadybos magistrantė, prieš pat „Creative Brief session“ išėjusi iš darbo, dabar prisistatanti tiesiog marketingo projektų vadybininke Nina Suchotina ir kūrybinei sričiai prijaučianti grafikos dizainerė Justina Čiačytė, ką tik parvykusi iš Londono.
„Gavusios užduotį pradėjome ieškoti priežasčių, kodėl jaunimas yra toks pasyvus balsavimuose. Klausėme pažįstamų, maisto išvežiotojų ir taksi vairuotojų.
Daugelis sakė, kad neina balsuoti, nes esamos partijos ir politikai neatstovauja jų interesams. Taip ir gimė žinutė „Balsuok už save“.
Balsuodami „už save“ parodome, kad mums rūpi Lietuvos ateitis, esame socialiai aktyvūs, tiesiog šiuo metu neturime už ką balsuoti“, – sukurtą idėją pristatė Nina.
Prasmingos kūrybinės dirbtuvės parodė, kad spręsti tokio masto klausimus kaip Lietuvos ateitis galima ir nestandartiniais būdais, tereikia sutelkti pajėgas ir pažvelgti į situaciją kiek kitu kampu.
Kūrybiškiausios konkurse gimusios reklamos idėjos bus realizuotos ir jau visai netrukus išvys dienos šviesą. Tikimasi, ir atneš esminį pokytį – spalio 11 d. atves didžiąją dalį jaunimo iki balsadėžių.