„Tyrimas atskleidė, kad absoliuti dauguma išmaniųjų telefonų, turinčių interneto ryšį, naudotojų jungiasi prie savo mobiliosios programėlės. Telefone gyventojai dažniausiai tikrinasi sąskaitos likutį ar atlieka pervedimus pažįstamiems žmonėms, tam dabar pakanka žinoti lėšų gavėjo telefono numerį. Išmanusis telefonas taip pat vis dažniau naudojamas sąskaitoms apmokėti ir apsipirkti internetu“, – sako „Swedbank“ Klientų aptarnavimo tarnybos vadovė Jūratė Gumuliauskienė.
Remiantis tyrimu, bent kelis kartus per savaitę telefonu prie savo sąskaitų jungiasi 74 proc., o sąskaitos likutį bei transakcijų istoriją tikrina 65 proc. šalies gyventojų. Tuo metu 26 proc. bent keletą kartų per savaitę nurodo apmokantys sąskaitas, 19 proc. naudoja telefoną apsipirkti internete.
„Aktyviausi išmaniosios bankininkystės funkcijų naudotojai yra jaunesni gyventojai, priskiriami 18-34 m. amžiaus grupei. Daugiau kaip pusė šios grupės respondentų per išmanųjį telefoną reguliariai tikrinasi sąskaitos likutį, perveda pinigų artimiems žmonėms, sumoka už įvairias paslaugas“, − tyrimo rezultatus komentuoja banko atstovė.
Pasak jos, tam tikras lūžis stebimas tarp vyresnių nei 55 m. amžiaus grupės respondentų. Šioje amžiaus grupėje kaip pagrindinė kasdienių finansų tvarkymo priemonė vienareikšmiškai dominuoja kompiuteris.
Lyginant Baltijos šalis, tendencijos Lietuvoje ir Latvijoje yra labai panašios − banką telefone yra prisijaukinę 84 proc. lietuvių ir 85 proc. latvių. Tuo metu Estijoje mobiliąja bankininkyste naudojasi kiek mažiau (78 proc.) šios šalies gyventojų.
Banko duomenimis, šiuo metu banko išmaniąja programėle aktyviai naudojasi beveik 700 tūkst. banko klientų, ir šis skaičius nuolat auga.
Reprezentatyvų Baltijos šalių gyventojų nuomonės tyrimą „Swedbank“ užsakymu šių metų liepos mėnesį atliko tyrimų bendrovė „Rait“. Tyrimo metu apklausta po maždaug 1 tūkst. 18-74 m. respondentų Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje.