Jei įmonės internetinėje svetainėje ne tik pristatote savo įmonę, bet ir renkate potencialių klientų duomenis (pvz., rezervacijas ar užsakymus), tampate atsakingi už surinktų duomenų saugojimą. Ilgą laiką į šią pareigą buvo žiūrima pro pirštus, bet 2018-aisiais įsigaliojus Bendrajam duomenų apsaugos reglamentui (BDAR), situacija pasikeitė.
Reglamente nurodoma, kad gali būti skiriamos administracinės baudos, kurios kiekvienu konkrečiu atveju turi būti veiksmingos, proporcingos ir atgrasančios. Taigi, bauda gali siekti iki 2–4 proc. ankstesnių finansinių metų bendros metinės pasaulinės apyvartos, arba iki 10 000 000 – 20 000 000 EUR.
Atsirado įmonių atstovų, kuriems šios sumos atrodė per didelės, kad būtų tikros, aktualios. Bet jau visai netrukus, 2019-aisiais, Lietuvoje fiksuoti pirmieji pažeidimai ir paskirtos baudos, kurios visus, abejojančius reglamentu, grąžino į realybę. Pavyzdžiui, valstybinė duomenų apsaugos inspekcija UAB „MisterTango“ už BDAR pažeidimus skyrė administracinę baudą, siekiančią 61 500 Eur.
Bet baudos – ne vienintelė žala, kurią gali patirti įmonė dėl nesaugios svetainės. Talpinant įmonės svetainę internete, reikės priimti sprendimą dėl SSL sertifikato naudojimo. SSL sertifikatas yra papildomas apsaugos sluoksnis, užšifruojantis informaciją, kuri keliauja tarp svetainės lankytojo kompiuterio ir svetainės serverių. Jei svetainė tokio sertifikato neturi, joje įrašant asmeninius duomenis ar kitą tekstą, siunčiant grafinį turinį, garso ar vaizdo įrašus bei kitą skaitmeninę informaciją, visi šie duomenys gali būti neapsaugoti nuo interneto piratų atakos.
„Jei apsaugosite savo verslo svetainę SSL sertifikatu, trečiosios šalys neturės galimybės pasiekti kliento naršymo duomenų.“ – teigia debesų kompiuterijos bendrovės „Hostinger“ vadovas Balys Krikščiūnas.
Jei nusprendėte naudoti šį sertifikatą, jūsų svetainės adreso protokolas pasikeis. Vietoj HTTP jis taps HTTPS. HTTP anglų kalba yra HyperText Transfer Protocol trumpinys, tuo tarpu HTTPS nurodo į HyperText Transfer Protocol Secure, kur paskutinis žodis yra Secure, reiškiantis „saugus“. Šis pokytis gali nulemti ne tik padidėjusį saugumą, bet ir padidėjusias pajamas.
Visų pirma, jūsų svetainės reitingas „Google“ paieškos sistemoje turėtų ženkliai kilti. Tai reiškia, kad jei žmonės Google paieškoje įves raktinius žodžius, susijusius su jūsų įmonės veikla, jūsų svetainė atsidurs aukštesnėje pozicijoje. Taip yra dėl to, kad svetainės saugumas yra labai svarbus kriterijus SEO (Search engine optimization) procese, kurio tikslas – padidinti svetainės natūralų lankytojų srautą (be mokamos reklamos indėlio).
Tikėtina, kad kuo didesnį žmonių srautą turėsite savo įmonės svetainėje, tuo sėkimingiau galėsite auginti savo pardavimus. O jei dėl savo įmonės svetainės pozicijos Google paieškos puslapiuose nesijaudinate, nepamirškite, kad nesaugi svetainė kelia ir daugiau rizikų jūsų pajamoms.
„Saugodami savo klientų duomenis keliate ir savo įmonės patikimumą. Jei neturite SSL sertifikato, kai kuriuos naršyklės, pavyzdžiui, Google Chrome, vartotojus perspėja, kad svetainė yra nesaugi. Šis pranešimas gali gerokai sumažinti įmonės patikimumą bei pardavimus,“ – sako B. Krikščiūnas.
Jei kas nors pasakytų, kad turi pasiūlymą, kuris padidins jūsų pardavimus beveik penktadaliu, ko gero, norėtumėte juo pasinaudoti. SSL sertifikatas gali suteikti būtent tai. „Einstein Marketer“ atlikto tyrimo duomenimis, nesaugios svetainės perspėjimas užsakymų skaičių sumažina net 18%. Tad turėdami saugią svetainę, išvengsite šio perspėjimo ir prarastų klientų.