Čikagos dailės instituto komanda norėjo atidžiau patyrinėti institute saugomą dailininko paveikslą, siekdami geriau suprasti jų sudėtingus dažų sluoksnius ir sritis, kuriose paveikslas atrodo raukšlėtas. Tam jie panaudojo rentgeno ir infraraudonųjų spindulių fotografiją – ir savo nuostabai pamatė paslėptą „ąsotėlio, puodelio, stačiakampio objekto, kuris gali būti laikraštis“ vaizdą ant objekto, kuris atrodo kaip stalviršis ar kėdės sėdynė, žurnale „SN Applied Sciences“ skelbia mokslininkai.
Tai, kad P.Picasso piešė ant savo ankstesnių piešinių, nėra neįprastas dalykas – tačiau įprastai tokie jo senesni darbai buvo įterpiami į naujus kūrinius, skelbia mokslininkų komanda. Tačiau šiuo atveju kontroversiškasis dailininkas ankstesnį piešinį užtepė baltais dažais ir nupiešė naują abstraktų darbą.
„P.Picasso atveju tai atrodo šiek tiek neįprasta – nes jis dažnai piešė tiesiai ant ankstesnių kompozicijų, leisdavo papildomoms formoms pasireikšti ir taip išpildyti galutinį paveikslą“, – rašo mokslininkai. Tačiau šiuo atveju abstrakčiame piešinyje įprastai nematyti „jokių ankstesnės kompozicijos pėdsakų“.
Tyrėjai nesiėmė spėlioti, kodėl dailininkas visiškai uždengė senąjį piešinį. Tačiau komanda įsitikinusi, kad paslėptasis piešinys tikrai yra P.Picasso darbas, ir pažymi, kad panašus menininko kūrinys dabar saugomas Geteborgo dailės muziejuje Švedijoje.
Ant „Natiurmorto“ matyti data, 1922 m. vasario 4 d. – kas leidžia manyti, kad jis buvo nutapytas daugmaž tuo metu. Dailininkas paveikslą perdavė „menininko draugei ir kolekcionierei bei svarbiai modernaus meno globėjai XX amžiaus pradžios Paryžiuje“ Gertrudei Stein, teigia mokslininkai.
Dailininkas paveikslą nutapė vadinamosios tiesinės arba kubistinės fazės metu (nuo 1921 m. Pabaigos iki 1922 m.), kurioje dailininkas vaizdavo 3D objektus išilgai skirtingų geometrinių plokštumų, ir iš skirtingų taškų.
Parengta pagal „Live Sciences“.