„Tačiau Rusija pasielgė kitaip nei civilizuotos NATO valstybės. Atvirkščiai, rusai nutarė pasirinkti agresyvumo, spaudimo ir provokacijų kelią. Rusijos kariuomenės Oro pajėgos dažnai demonstruodavo kvailą bravūrą ir neprofesionalumą, kai ore susitikdavo su NATO lėktuvais. Aljanso pilotai, skirtingai nuo rusų, elgdavosi apdairiau ir be reikalo nesiveldavo į konfliktus. Panašiai kaip grįžtant namo sutikus girtą ir agresyvų kiemo chuliganą – geriau nekreipti dėmesio į provokacijas iš jo pusės ir ramiai nueiti namo, tačiau būti pasirengusiam iškviesti policiją arba kirsti atgal, jeigu to reikės“, – pasakoja karys.
Bet D.Antanaitis pastebi, kad kai kas paskutiniu metu pasikeitė. „NATO pilotai, vykdantys oro policijos misiją virš Baltijos jūros, pastebėjo rusų pilotų elgsenos pokyčius – ir pavadino tai „profesionaliu ir bendradarbiaujančiu elgesiu“ vykdant perėmimo veiksmus virš Baltijos jūros“, – sako atsargos majoras.
Jis pasakoja, kad Ispanijos padalinio vadas virtualioje konferencijoje pranešė, jog jis ir jo kariai su koviniais lėktuvais „Boeing EF-18 Hornet“ perimdami rusų lėktuvus siekiant nustatyti šių lėktuvų tapatybę, nebuvo susidūrę su agresyviais rusų veiksmais, kaip tai buvo anksčiau – ir kas vyksta kitose pasaulio vietose.
„Tą patį elgsenos pokytį patvirtino ir prancūzai su „Dassault Mirage 2000“ bei britai su „Eurofigter Typhoon“, vykdant perėmimo operacijas iš Šiaulių oro pajėgų bazės bei iš Estijos oro pajėgų bazės Ämari“, – pasakoja karininkas.
„Taigi, apibendrinant, net mešką galima išdresiruoti važiuoti dviračiu. Civilizuotas, šaltas ir pragmatiškas požiūris bei veiksmai ilgalaikėje perspektyvoje nugali agresyvų, karštakošišką ir beatodarišką elgseną. Atgrasymo veiksmai Baltijos valstybėse veikia“, – teigia D.Antanaitis.