LRTK kreipėsi į „Netflix“ platformą valdančią bendrovę „Netflix International B.V.“ prašydama pateikti platformos vartotojų skaičių Lietuvoje, tačiau bendrovė tokios informacijos nepateikė. LRTK savo iniciatyva atliko tyrimą, kurio metu paaiškėjo, kad pirmą šių metų pusmetį „Netflix“ vartotojų skaičius Lietuvoje augo ir šiuo metu jis apytiksliai gali siekti 40 000 vartotojų.
„Nors „Netflix“ turinys rodomas nelietuvių kalba, ši minėta platforma yra viena svarbiausių žaidėjų Lietuvos audiovizualinės žiniasklaidos rinkoje. Panašu, kad dėl COVID-19 pandemijos įvestas karantinas, kai daugelis žmonių turėjo dirbti nuotoliniu būdu iš namų, tik dar labiau paskatino „Netflix“ paslaugų naudojimą šalyje“, – sakė LRTK pirmininkas dr. Mantas Martišius.
Jo teigimu, „Netflix“ vaizdo platforma daro milžinišką ekonominį poveikį Lietuvos audiovizualinės žiniasklaidos rinkos paslaugų dalyviams. Vietiniams rinkos dalyviams dėl auditorijos dėmesio tenka kovoti ne tik tarpusavyje, bet ir su „Netflix“.
„Nacionaliniams audiovizualinės žiniasklaidos rinkos dalyviams teks dar geriau prisitaikyti prie Lietuvoje vis populiarėjančio konkurento įtakos. Norėdami neprarasti vartotojų, jie turės pasiūlyti auditorijai įdomesnį, aktualesnį turinį. Kitaip vis daugiau vartotojų ieškos turinio „Netflix“ ar panašiose užsakomosiose visuomenės informavimo audiovizualinėmis priemonėmis paslaugų platformose“, – teigė M. Martišius.
LRTK tyrimą atliko remdamasi Valstybinės mokesčių inspekcijos duomenimis apie „Netflix“ platformą valdančios Nyderlandų bendrovės „Netflix International B.V.“ deklaruotą mokėtiną pridėtinės vertės mokesčio (PVM) sumą.
Paaiškėjo, kad ši suma pirmą šių metų pusmetį ženkliai išaugo, lyginant ją su 2019 ir 2018 metais. Atsižvelgdama į tai, kad „Netflix“ paslaugų plano kaina svyruoja nuo 7,99 euro iki 11,99 euro, LRTK laikėsi pozicijos, kad vidutiniškai vienas vartotojas moka 10 eurų už „Netflix“ teikiamas paslaugas.
Tokiu būdu apskaičiuota, kad pirmą šių metų pusmetį „Netflix“ Lietuvoje apytiksliai turėjo 40 000 vartotojų, 2019 m. – apie 20 000 vartotojų, o 2018 m. – tik apie 7 000.