Karys prisimena, kad vieną iš tokių egzotikų dar neseniai galima buvo pamatyti ir Vilniuje buvusiame Karo technikos ir transporto muziejaus filiale, kuris dabar perkeltas į Kauną. Tai – JAV gamybos 6x6 „Condec M561/M792“, dar vadinamas „Gama Goat“.
„Mašinos esmę sudarė dvi sujungtos nepriklausomos dalys, kurių tarpusavio veikimas padidindavo transporto priemonės bekelės važiavimo charakteristikas. Šią schemą sugalvojo ir pagamino šveicarų įmonė „Swiss Meli Company“, o 1961 m. buvo išbandyta JAV. Vėliau šio prototipo vystymą perėmė JAV gamintojas „Chance-Vought Aircraft“, – pasakoja D.Antanaitis.
Jo teigimu, pirmieji modeliai turėjo „Chevrolet Corvair“ oru aušinamus variklius ir buvo vairuojami priekiniais bei galiniais ratais. Vėlesnius modelius gamino jau kita JAV gamykla „The Concolidated Diesel Electric Corporation“ – ir nuo tada „Chevrolet Corvair“ variklis buvo pakeistas į dyzelinį 2,61 litro ir 103 arklio galių „Detroit Diesel 3-53“. Anot ginkluotės entuziasto, šis variklis įgalindavo mašiną važiuoti maksimaliu 88 km/h greičiu, o būdama daugiau nei 3,3 tonos masės, mašina galėdavo gabenti iki 1,1 tonos svorio krovinį.
„Tiesą pasakius, „Gama Goat“ tarp vairuotojų nebuvo labai populiari mašina. Labai keista vairavimo schema dažnai tapdavo mašinos apsivertimo priežastimi. Be to dar ir įlaipinimas bei išsilaipinimas iš transporto buvo gana komplikuoti. Be paminėtų trūkumų, mašina pasižymėjo kaip labai nepatikima bei triukšminga“, – pasakoja atsargos majoras.
Iš viso buvo pagaminti du standartiniai variantai: M561 krovininis ir M792 medicininės pagalbos. Per 5 metus pagaminta 14 000 vienetų. Kaip prisimena D.Antanaitis, keli vienetai atsidūrė ir mūsų kariuomenės arsenale.
„Po truputį, gaudama įvairią pagalbą, mūsų kariuomenė augo iki to momento, kol tapo šiuolaikiška ir modernia. Ankstyvus mūsų kariuomenės orientavimas į vakarietišką įrangą sąlygojo ir mūsų greitą integravimą į NATO bei lietuviškos pro-vakarietiškos karinės minties formavimą“, – apibendrinta D.Antanaitis.