Jaunimas internete atsilieka nuo vyresniosios kartos?

2020 m. vasario 21 d. 13:32
Žvelgiant į interneto verslų duomenis ir tyrimų bendrovių statistiką, per pastaruosius kelerius metus beveik dvigubai išaugo internetu perkančių vidutinio ir vyresnio amžiaus žmonių skaičius. Nepaisant vyraujančio stereotipo, kad skaitmeninėje erdvėje karaliauja jaunimas, verslai dalinasi intuicijai prieštaraujančiais duomenimis.
Daugiau nuotraukų (1)
Internete – atvirkštinė kartų kaita
Mokėjimų sistemos „Viena Sąskaita“ duomenimis, 2019 metais savo namų ūkio sąskaitas išmaniu būdu apmokėjo keturis kartus daugiau naujai užsiregistravusių Lietuvos gyventojų. Jei anksčiau tokia galimybė labiausiai domino 25-34 metų gyventojus, dabar šią grupę pasivijo vyresnė vartotojų karta. Paradoksalu, jog naujų jauniausios 18-24 m. amžiaus auditorijos vartotojų santykinai sumažėjo, o vyresnių nei 60 m. naujų vartotojų skaičius išaugo trigubai.
„Buvo tik laiko klausimas, kada išmanaus atsiskaitymo įprotį išsiugdys ne tik inovacijoms imlus jaunimas, bet ir likusi visuomenės dalis. Atsiskaitymas už paslaugas internetu tampa vis labiau įprastas, o apgalvoti vartotojų sąsajos sprendimai leidžia procesus supaprastinti taip, kad visiems užtenka įgūdžių naudotis paslauga“, – teigia įmonės „Viena sąskaita“ vadovas Šarūnas Stanislovėnas.
Jei tau 39, internetas – tavo namai
Vyresnių gyventojų atsigręžimą į internetu siūlomas paslaugas ir produktus patvirtina ir bendrovės „Vizeum“ atlikto „Consumer Connection System“ tyrimo duomenys. Vertinant bent kartą per mėnesį internetu perkančiųjų amžiaus grupes, lyderio pozicijas prarado jauniausioji vartotojų dalis iki 24 metų, kuri dar 2014 metais buvo dominuojanti. Visose kitose amžiaus kategorijose santykinis skaičius stipriai išaugo, o didžiausias daugiau nei 70 proc. internetu perkančiųjų šuolis užfiksuotas tarp 55-64 metų amžiaus žmonių.
Tyrimo metu net 41 respondentų nurodė vertinantys interneto prekių ir paslaugų kokybę ir už ją sutinkantys mokėti daugiau. Tiek pat vartotojų teigė, kad brangina savo laiką ir jiems yra svarbu, kaip jį praleidžia. Kad technologijos palengvina gyvenimą ir padeda palaikyti produktyvumą, sutiko 47 proc. apklaustųjų.
To paties tyrimo duomenys byloja, jog bendras vidutinis interneto naudotojų amžius Lietuvoje per pastaruosius kelerius metus ūgtelėjo nuo 36 iki 39 metų. Pasak „Vizeum“ vadovo Sauliaus Šukaičio, šis skaičius nėra atsitiktinis ir įpareigoja verslus skirti dar daugiau dėmesio intuityviam paslaugų internete pateikimui, prisitaikant prie interneto vartotojų amžiaus struktūros pokyčių.
Būdas taupyti
„Vienos Sąskaitos“ vadovas pastebi, kad į šiuos pokyčius reaguoja ir komunalinių bei kitų paslaugų tiekėjai, ieškodami būdų, kaip patogiau pateikti vartotojams sąskaitas bei surinkti įmokas. Reikšminga iniciatyva, įgyvendinta 2019 metais, tapo Kauno miesto savivaldybės sprendimas pateikti komunalinių paslaugų tiekėjų sąskaitas konsoliduotu būdu, kurį pavyko įgyvendinti kartu.
„Internetas leidžia visiems sutaupyti ir atlikti veiklas greičiau. Tačiau akivaizdu, kad šiandienos klientai tampa gerokai reiklesni ir vertina ne tik greitį. Lyginant su įprastais mokėjimais internetu, specializuotos mokėjimų platformos pasirūpina ir informacijos surinkimu bei pateikimu vienoje vietoje. Dėl šios patirties vartotojai ryžtasi pokyčiams“, – teigia Š. Stanislovėnas.
Internetasjaunimas^Instant
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.