Paaiškėjo dar viena Bermudų trikampio „paslaptis“

2020 m. vasario 17 d. 09:53
Lrytas.lt
Identifikavus beveik 100 metų senumo laivo nuolaužas, paneigta dar viena populiari sąmokslo teorija: kad Bermudų trikampis kažkaip susijęs su 1925 m. „SS Cotopaxi“ dingimu. 1925 lapkričio 25 d. krovininis garlaivis „SS Cotopaxi“ išvyko iš Čarlstono uosto Pietų Karolinoje (JAV), bet niekada nenuvyko į paskirties vietą Havanoje (Kuba).
Daugiau nuotraukų (3)
Populiari sąmokslo teorija skelbė, kad laivas su visa 32 žmonių įgula tapo viena iš Bermudų trikampio aukų, o Steveno Spielbergo mokslinės fantastikos filme „Close Encounters of Third Kind“ (liet. „Artimi trečio laipsnio kontaktai“) šis sudužęs laivas netikėtai atsiranda Gobio dykumoje (Kinija / Mongolija) – esą jį čia kažkaip ir kažkodėl pergabeno ateiviai.
Tačiau tikroji vyšnaitė ant torto – „SS Cotopaxi“ avarija įvyko net ne vadinamajame „Bermudų trikampyje“ – teritorijoje, kuris driekiasi tarp Bermudų salų, Floridos pusiasalio ir Puerto Riko.
„Tai gana dažnas atvejis, kaip nutinka su Bermudų trikampiu – jei iš tikrųjų pažvelgsi į jį žemėlapyje, pamatysi, kad dauguma su juo siejamų istorijų net nepatenka į jo ribas“, – „Live Science“ teigia jūrų biologas ir naras Michaelas Barnette'as, identifikavęs sudužusį „SS Cotopaxi“. – Tai visiškos nesąmonės“.
Tiesą sakant, kai dingo „SS Cotopaxi“, Bermudų trikampio mitas net neegzistavo. Pats terminas pirmąkart buvo paminėtas 1960 m. žurnale, o 1974 m. pasirodė bestseleriu tapusi knyga „Bermudų trikampis“ – kurioje, be kita ko, siūloma teorija, kad trikampis atsirado tada, kai buvo sunaikinta Atlantida.
Nuo to laiko Bermudų trikampis tapo populiariu mitu – kaip ir Sniego žmogus ar Loch Neso pabaisa. O kaip jau minėta, 1977 m. režisieriaus Steveno Spielbergo filmas „Artimi trečio laipsnio kontaktai“ „SS Cotopaxi“ dingimą Bermudų trikampyje susiejo su nežemišku įsikišimu.
Ir štai M.Barnette’o darbas deda tašką visoje šioje istorijoje. Prieš dvidešimt metų jis persikėlė į Floridą ir ėmė nardyti bei tyrinėti sudužusius laivus. Vienas toks sudužėlis – vietinių vadinamas „Lokio sudužimu“ (angl. „Bear Wreck“), esantis už 35 jūrmylių (65 kilometrų) į rytus nuo Šv. Augustino miesto šiaurinėje Floridoje, patraukė tyrinėtojo dėmesį.
Skirtingai nuo daugelio laivų nuolaužų toje vietoje, „Lokio sudužimas“ buvo didelis. Suintriguotas M.Barnette’as atliko keletą tyrimų; jis išmatavo laivo nuolaužas, apžiūrėjo istorinius laikraščių straipsnius ir draudimo įrašus, ištyrė artefaktus, aptiktus sudužimo vietoje.
Tyrimas parodė, kad „Cotopaxi“ yra vienintelis galimas variantas. „Tokia versija tiesiog šaukte šaukia“, – teigia M.Barnette’as.
2015 m. ėmė sklisti gandas, kad Kubos pakrantės sargybos aptiktas laivas-vaiduoklis iš tiesų yra „SS Cotopaxi“. M.Barnette’as nusprendė užkirsti kelią gandams ir internete paskelbė vaizdo įrašą, kuriame teigė, kad tikrasis „SS Cotopaxi“ guli Atlanto dugne netoli Floridos. Netrukus po šio paskelbimo su naru susisiekė „Science Channel“ – ir buvo sukurta laida apie M.Barnette’o radinį.
Pagalbos šauksmas
„SS Cotopaxi“ 1925 lapkričio 29 d. su anglies kroviniu išplaukė iš Čarlstono Pietų Karolinoje, – tačiau laivas taip niekada ir nepasiekė savo tikslo ir nė vieno iš 32 laivo įgulos narių niekas daugiau nebematė nei gyvo, nei mirusio.
M.Barnette’o ir britų istoriko Guy Walterso atlikti tyrimai rodo, kodėl taip nutiko. Kai „Cotopaxi“ dingo, įgulos narių šeimos padavė į teismą kompaniją, kuriai priklausė laivas. Ieškovai rado laivo dailidę, kuris paliudijo, kad anglies krovinį dengę liukai buvo sulūžę. Jei per audrą ant laivo denio pateko vandens (o per audrą tai net labai tikėtina), jis per netvarkingus liukus galėjo patekti į krovinį triumą, laivas galėjo būti užtvindytas ir dėl to nuskęsti.
„Iš liudijimų žinome, kad liuko dangčių būklė buvo apverktina, – sako M.Barnette’as. – Jie taisė tuos krovininio triumo dangčius, tačiau jiems buvo liepta plaukti į Kubą dar nebaigus darbų“.
Tyrimas taip pat atskleidė, kad „Cotopaxi“ 1925 gruodžio 1 d. radijo ryšiu išsiuntė nelaimės signalus, kurie buvo užfiksuoti Džeksonvilyje, Floridoje – ne taip toli nuo nuolaužų, teigiama „Science Channel“ pranešime.
Be to, kitas naras nuolaužose rado žalvarinius vožtuvus, ant kurių matyti raidės SV. M.Barnette’as daro išvadą, kad tai tikriausiai reiškia „Scott Valve Manufacturing Co.“ – įmonę, kurios Mičigano būstinė yra per toli nuo ten, kur buvo pastatyta „Cotopaxi“.
„Logiška, kad vietinis laivų statytojas naudotų vietinius tokio pobūdžio įrangos tiekėjus, – teigia M.Barnette’as. – Ir tai sustiprina įrodymus, kad „Lokio sudužimas“ yra „SS Cotopaxi“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.