„GameOn“ žaidimų kultūros konvente „Tūta“ pristatys unikalią marškinėlių technologiją

2019 m. lapkričio 15 d. 14:28
Šį savaitgalį jau penktą kartą Lietuvoje vykstantis populiarus vaizdo žaidimų renginys „GameOn“ po „Litexpo“ stogu vėl sutrauks e-sporto ir inovacijų entuziastus. Populiarusis renginio vedėjas Justinas Jankevičius šįmet pats taps vaikščiojančia inovacija – publikai pasirodys vilkėdamas išmaniuosius marškinėlius su ekranu.
Daugiau nuotraukų (3)
Idėją padiktavo nesėkmė su logotipais ir... teletabiai
Išmaniuosius marškinėlius sukūrusios sporto aprangų bendrovės „Tūta“ vadovas Valentinas Navikauskas prisipažįsta, kad idėją sukurti tokius marškinėlius pakišo viena nesėkmė ir animacinis filmas apie teletabius.
„Beveik prieš 15 metų teko pagelbėti „Žalgirio“ krepšinio klubui klijuoti rėmėjų ir kitų partnerių logotipus ant aprangų, kurios buvo pagamintos iš labai slidžios medžiagos. Tie užklijuoti logotipai ir kiti užrašai nesilaikė – atsilupdavo ir nukrisdavo praktiškai kiekvienose rungtynėse. Tai buvo Sizifo darbas, kuris atėmė daug energijos. Tačiau būtent tada dingtelėjo mintis: kaip būtų puiku, jei tų logotipų ir užrašų visai nereiktų klijuoti. Vadinasi, reikia tik surasti būdą, kaip tuos užrašus būtų galima lengvai pakeisti, pavyzdžiai, pasikeitus ar atsiradus naujam komandos rėmėjui.
Kažkodėl mintyse nevalingai šmėstelėjo vaikų filmuko herojai Teletabiai, apsivilkę įvairiaspalviais kombinezonais su pilku stačiakampiu, lyg mažu ekranu priekyje. Kažkodėl man būtent tas pilkas lopas priekyje rūbo prašėsi ekrano funkcijų. Nuo to ir prasidėjo. Taip susiformavo idėja: reikia į marškinėlius įkomponuoti ekraną, kuris rodytų visus reklaminius logotipus ir kuriuos būtų galima momentaliai keisti“, – istoriją pasakojo V.Navikauskas.
Marškinėliuose įmontuotas ekranas sveria vos 85 g
Nors išmaniųjų marškinėlių idėjai – beveik 15 metų, tačiau tuo metu rinkoje nebuvo tokių technologijų, galinčių padėti sukurti marškinėlius su ekranu.
Paieškos surasti kažką bent šiek tiek panašaus ar tinkamo nebuvo sėkmingos, kadangi to meto technologijų netobulumas apsunkino įdiegimą ir tiesiogine, ir perkeltine prasme: „negi nešiosiesi užsikišęs nedidelį, bet vis tiek, sunkų televizorių už marškinėlių“, – šypteli idėjos autorius.
„2018 metų pabaigoje, beieškant informacijos apie ekranus, atsirado tai, kas pasirodė tinkama ir svajota – „Royole“ kompanijos revoliucinis perversmas ekranų srityje – lengvi ir lankstūs ekranai, kurie bent iš dalies leido galvoti apie jų panaudojimą sporto srityje. Beje, tiesos vardan reiktų pasakyti, kad pati „Royole“ jau buvo pasigaminusi paprastų t-marškinėlių prototipą su įkomponuotu ekranu priekyje, tačiau mūsų idėja juos naudoti sporto aprangose, atsisakant klijuotų ar sublimuotų reklaminių logotipų, jiems buvo naujiena“, – teigė „Tūtos“ vadovas.
Todėl 2019 metų pradžioje Barselonoje vykusiame „MWC-2019- Mobile World Congress“ „Tūta“ direktorius Valentinas Navikauskas ir „Royole“ CEO Bill Liu pasirašė bendradarbiavimo sutartį dėl lanksčių ekranų technologijos panaudojimo sportinėje aprangoje. Pats Bill Liu šiais metais buvo išrinktas įtakingiausiu jaunuoju verslo atstovu pasaulyje pagal Fortune 2019 „40 under 40“ apklausą.
Išmanieji marškinėliai – ir profesionaliame sporte
Taip atsirado e-Sporto renginiui skirti marškinėliai, kuriuos pirmasis šį savaitgalį vyksiančiame žaidimų kultūros konvente „GameOn“ apsivilks Justinas Jankevičius. Šiek tiek anksčiau su Eurolygos teisėju Jurgiu Laurinavičium išbandyti krepšinio teisėjams skirti išmanieji marškinėliai. Taip pat, sukurti specialūs marškinėliai su ekranu geriausiam Lietuvos ir vienam geriausių Baltijos šalių smiginio zonos žaidėjų Dariui Labanauskui. Visa tai – tik pirmieji žingsniai kuriant sąsajas tarp sporto aprangos ir naujausių technologijų ne tik tekstilės industrijoje. Idėjos autorius V. Navikauskas neslėpė, kad pasaulio sportinės aprangos rinkoje kuriamas pilotinis projektas pareikalaus daug jėgų: „Kitas dalykas – tai neįprasta, todėl laukia didelis darbas, kol atitinkami produktai pasieks klientų širdis ir įsitvirtins sporte“.
Kaip tik pastarosiomis dienomis buvo pasiektas susitarimas su Lietuvos krepšinio lyga, jog Karaliaus Mindaugo taurės finaliniame turnyre LKL teisėjai pirmą kartą pasaulyje pasirodys su išmaniaisiais marškinėliais jau oficialiose varžybose.
Pirmieji išmaniuosius marškinėlius jau šį šeštadienį išvys „Litexpo“ susirinkę „GameOn“ dalyviai ir lankytojai, kur didžiajam žaidimų kultūros konventui 10:30 valandą startą duos ilgametis renginio vedėjas Justinas Jankevičius.
GameOn^Instantmarškinėliai
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.