„Google“ teikė internetinės paieškos reklamos tarpininkavimo paslaugas daugumai komerciškai svarbių leidėjų, sudarydama sutartis, dėl kurių buvo deramasi individualiai. Vykdydama tyrimą Europos Komisija peržiūrėjo šimtus tokių sutarčių ir nustatė, kad:
- nuo 2006 m. „Google“ į savo sutartis įtraukė išimties nuostatas. Tai reiškė, kad leidėjams buvo draudžiama savo paieškos rezultatų puslapiuose rodyti kokias nors konkurentų paieškos reklamas. Sprendimas taikomas leidėjams, kurių susitarimai su „Google“ reikalavo tokio išimtinumo visoms jų svetainėms.
- nuo 2009 m. kovo mėn. „Google“ palaipsniui pradėjo išimties nuostatas keisti vadinamosiomis geriausios vietos (angl. „Premium Placement“) nuostatomis. Pagal jas buvo reikalaujama, kad leidėjai rezervuotų pelningiausią vietą savo paieškos rezultatų puslapiuose „Google“ reklamoms, ir nustatytas minimalus „Google“ reklamų skaičius. Taip „Google“ konkurentams buvo užkirstas kelias rodyti savo paieškos reklamas matomiausiose ir lankomiausiose svetainių paieškos rezultatų puslapių vietose.
- nuo 2009 m. kovo mėn. „Google“ taip pat įtraukė sąlygas, reikalaujančias, kad prieš darydami kokius nors konkurentų reklamos rodymo pakeitimus leidėjai gautų raštišką „Google“ sutikimą. Tai reiškė, kad „Google“ galėjo kontroliuoti konkuruojančių reklamos skelbimų patrauklumą, taigi ir spustelėjimų ant jų skaičių.
Todėl „Google“ pirmiausia nustatė išimtinio teikimo įpareigojimą, kuris neleido konkurentams rodyti jokių paieškos reklamų komerciškai svarbiausiose svetainėse. Tada „Google“ nustatė savo vadinamąją sąlyginio išimtinumo strategiją, kuria siekė rezervuoti vertingiausias pozicijas savo pačios paieškos reklamoms ir kontroliuoti konkuruojančių reklamų veiksmingumą.
Didžiąją laikotarpio dalį tokia „Google“ praktika pagal apyvartą aprėpė daugiau nei pusę rinkos. „Google“ konkurentai nepajėgė varžytis pranašumu dėl to, kad jiems buvo tiesiog uždrausta skelbtis leidėjų svetainėse, arba dėl to, kad pačią vertingiausią komercinę vietą tose svetainėse „Google“ pasiliko sau, kartu kontroliuodama, kaip gali būti rodomos konkurentų reklamos.
Skirdama 1 494 459 000 eurų (1,29 % bendrovės „Google“ 2018 m. apyvartos) baudą, Europos Komisija atsižvelgė į pažeidimo trukmę ir sunkumą.