Anot ACME prekinio ženklo produktų skyriaus vadovo Igno Rumbučio, parodoje vyko įnirtinga kova tarp dviejų pagrindinių virtualių asistentų gamintojų: „Amazon Alexa“ ir „Google Assistant“. „Jeigu lygintume skaičius, tai 2016 m. per 3 ketvirtį buvo parduota 900 000 „Amazon Echo“ kolonėlių. Tuo tarpu lygiai po metų jų skaičius išaugo iki 5 mln. vienetų pasauliniu mastu. „Google“ parduotų išmaniųjų kolonėlių skaičius 2017 m. 3 ketvirtį siekia beveik 2 mln. vienetų“, – sakė Ignas Rumbutis.
Anot pašnekovo, nepaisant itin sėkmingo „Amazon“ kompanijos starto, lyderiui ant kulnų mina konkurentai. Šiais metais „Google“ parodoje turėjo triskart daugiau ekspozicinės vietos, negu praėjusiais metais ir pristatė galybę naujovių. Negana to, kompanijos atstovai stovėjo beveik kiekvieno didžiojo gamintojo, tokių kaip „Bosch“, „Whirpool“, stenduose ir edukavo parodos lankytojus apie „Google“ virtualaus asistento galimybes bei privalumus. Milžinė pademonstravo pokalbių vertimo realiu laiku galimybę, taip pat galimybę prisiregistruoti į lėktuvo skrydį, naudojant balso komandą, balsu nustatyti maršrutus „Google Maps“ žemėlapių programėlėje. Anot I. Rumbučio, dviejų minėtų kompanijų laukia nuožmi kova: nors „Amazon“ startas buvo puikus ir jie stipriai stovi ant žemės JAV rinkoje, to neprognozuojama Europoje. Mat, oponentė „Google“ siūlo platesnį ir lengvesnį asistento integravimą bei panaudojimą, taip pat turi platesnį kalbų pasirinkimą, kuriomis galima atlikti balso komandas, o dar realaus laiko pokalbio vertimo funkcija – „Amazon“ turi stiprų konkurentą, sparčiai lipantį ant kulnų.
Pirmą kartą parodoje – verslas-verslui sprendimai
Pasak ACME prekinio ženklo produktų skyriaus vadovo, šiemet paroda kiek kitokia. „Parodoje pirmą kartą buvo pasiūlyta tiek daug technologinių sprendimų ne galutiniam vartotojui, o verslui. Begale išmaniųjų miestų sprendimų, įvairiausi jutikliai išmaniuose fabrikuose, gebandys analizuoti aplinką, jausti vibraciją, atskirti spalvą ir šviesą – viskas tam, kad sumažinti žmogiškosios klaidos galimybę ir efektyvinti gamyklų darbą“, – pasakojo I. Rumbutis. „Continental“ parodoje pristatė išmanaus miesto viziją, kurioje gatvių apšvietimas, šviesoforų signalai, viešasis transportas, taksi paslaugos – viskas turėtų būti sujungta ir „bendrauti“ tarpusavyje.
Elektriniam transportui – išskirtinis dėmesys
Šiųmetėje parodoje elektriniam transportui buvo skirta atskira salė. To anksčiau nebuvo. Matosi, kad šiai kategorijai skiriamas ypatingas dėmesys“,- įspūdžiais dalijosi p. Rumbutis. Nenuostabu, kad šie metai yra kitokie nei prieš tai – taršai pasiekus vezuvijaus viršukalnę, Europos Sąjunga seka JAV ir kitų didžiųjų šalių pavyzdžiais ir siekia mažinti gamtą terčiančių automobilių pagaminamą skaičių per metus.
„Šiandien visi didieji pasaulio gamintojai suvokia, kad be bendros išmaniųjų prietaisų ekosistemos, patys produktai neveiks“, – sako Ignas Rumbutis.
Technologijų tikslas – taupyti mūsų laiką
Kalbant apie išmaniųjų namų kategoriją, „Business Insider Intelligence“ prognozuoja, kad iki 2023 m. išmaniųjų namų rinka JAV viršys 1 mlrd. JAV dolerių. „Šiandien didieji pasaulio gamintojai suvokia, kad prietaisai, negalinys susijungti ar sąveikauti su kitais prietaisais aplinkui, neveiks“, – sako Ignas Rumbutis, dalindamasis savo įžvalgomis po parodos. Pasak specialisto, išmaniųjų namų prietaisų gamintojų paveikslas kiek pakito nuo praėjusių metų. „Jeigu ankstesniais metais parodoje matėme daug startuolių, pristatančių pavienes idėjas, šioje parodoje išryškėjo aiškūs lyderiai, tokei rykliai kaip „LG“, „Honeywell“, kurie pristatė išmaniųjų namų sistemas. Pavyzdžiui, buitinės technikos gamintojas „LG“ demonstravo futuristinį žmonių gyvenimo modelį: namuose esantys elektroniniai prietaisai sujungti tarpusavyje, o virtualus asistentas pasiūlo rūbų skalbyklėje paleisti „valymo ciklą“, nes ji jau atliko 30 skalbimų, tad pats laikas ją „išvalyti“. „Ateities technologijų tikslas yra vienas – kiek įmanoma palengvinti žmonių kasdienybę ir taupyti mūsų laiką visose gyvenimo srityse“, – sako p. Rumbutis.
Lyginant šios kategorijos produktų pardavimus JAV, matoma tendencija, jog tiek išmanių, tiek ir įprastų daiktų pardavimai yra apylygiai. Remiantis „Business Insider“ žurnalistės Jesicca Smith žodžiais, išmaniosios kolonėlės savo piką turėtų pasiekti per ateinančius dvejus metus, kadangi vis daugiau prietaisų bus sujungti tarpusavyje, o ateityje virtualūs asistentai balsu leis valdyti praktiškai kiekvieną namuose esantį elektroninį prietaisą. Tokia tendencija buvo pastebėta jau vasarą Berlyne vykusioje parodoje „IFA 2018“, ji tęsėsi ir CES parodoje Las Vegase.
Išmanioms moterims – įvairaus dizaino ir medžiagiškumo išmanieji laikrodžiai
Parodoje dėmesio netrūko ir dėvimiesiems prietaisams. Anot dėvimųjų prietaisų gamintojo „Garmin“ atstovų, pardavimų augimą po 30 % kasmet jie prognozuoja dar 2-3 metus į priekį. Iki šiol parduotuvių lentynose moterų akių neužkabindavo išmanieji laikrodžiai, mat jie dažniausiai buvo neįsimintino dizaino, tamsių spalvų, daugiau kompiuteriai ant rankos, nei laikrodžiai ar įvaizdžio detalė. „Renginyje didelis dėmesys buvo skirtas išmaniųjų laikrodžių dizainui. Pagaliau ir moterys turės iš ko rinktis: atsiranda platus dizaino, medžiagų, spalvų pasirinkimas“, – įspūdžiais dalinosi I. Rumbutis. Anot pašnekovo, šios kategorijos rinka artėja prie piko – konkurencija didėja, taip pat didėja ir pasirinkimas, tačiau kalbant apie Lietuvą, mūsų tautiečiai šių prietaisų dar nepritaiko savo kasdienybėje.
Panašu, kad paroda tampa orientuota ir į verslą, ir į galutinį vartotoją. Dominuoja žalioji energija, tarpusavyje sujungtos technologijos. Ir, žinoma, parodą vis labiau okupuoja didieji pasaulio gamintojai, pavienių startuolių skaičius palaipsniui mažėja.