Gruodžio 8 d. senoviniame Kurtuvėnų regioniniame parke įsikūrusioje mokykloje – daugiafunkciame centre (Šiaulių r.) vyko baigiamasis projekto renginys – programavimo hakatonas, kurio metu vaikai dirbo komandose, atlikdami specialiai parengtas užduotis. Visi dalyviai gavo dovanų „Minecraft“ ir Microsoft atributikos, o laimėtojai buvo apdovanoti prizais.
Mokytis su „Minecraft“ pasiūliusi „Robotikos mokykla“ sukūrė mokymo medžiagą, kurios pagalba net pirmokai gali programuoti robotukus, už juos žaidimo aplinkoje statančius miestus ir atliekančius kitas užduotis. O populiariausias šis mokymo kursas yra tarp penktų – šeštų klasių mokinių – aktyviausių žaidimo entuziastų.
Konkurso metu mokiniai pagal tris amžiaus grupes. Kurti „Minecraft“ robotu galėjo ir skaityti laisvai nemokantys, bet labai stengęsi vaikai. Vyresnieji tuo tarpu gavo Marso pasaulį su užduotimis įkurti koloniją. Robotą reikėjo programuoti kasti sniegą vandeniui surinkti, pastatyti gyvenvietę ir šiltnamį maistui auginti.
Papildomais prizais buvo įvertinti įmantriausias programas sukūrę robotų Marse bei negyvenamoje saloje programuotojai.
„Robotikos mokyklos“ vadovas Paulius Briedis džiaugiasi, kad prie projekto, kurį finansavo Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras, prisijungė daugiau kaip 160 moksleivių iš 14 Lietuvos mokyklų, taip pat ir įsikūrusių mažesniuose miesteliuose, kuriuose nėra organizuojami robotikos būreliai. Ypatingai džiugu, kad patys mokyklų mokytojai ryžosi imtis jiems naujos temos ir ja sudominti savo moksleivius.
Pasak mokytojos Vilmos Žvybienės iš Anykščių r. Troškūnų Kazio Inčiūros gimnazijos, programavimas jos mokiniams buvo naujiena. „Minecraft“ žaidimas vaikams atsiskleidė iš kitos pusės – jie pirmiausia turėjo išklausyti video pamokas, o tada pritaikyti naujas žinias, dirbant su programavimo langu. Prie šių mokymų noriai prisijungę moksleiviai su specialiaisiais poreikiais taip pat sėkmingai atliko užduotis bei ženkliai patobulino savo erdvinius įgūdžius. Mokytojos teigimu, stipriai pagerėjo ir vaikų tarpusavio bendravimas – besimokydami jie padėjo vienas kitam, stengėsi kartu pasiekti mokymo programoje iškeltus tikslus.
Renginio idėją įgyvendinti padėjusios „Office 365 akademija“ komandos manymu, žaidimas padeda vaikui įsitraukti į mokymosi procesą, nes užduotis jis atlieka mėgstamoje aplinkoje, nebereikia sužadinti jo susidomėjimo. „Microsoft Lietuva“ atstovai džiaugiasi galėdami padėti Lietuvos mokykloms pakelti švietimą į naują lygį. Tokie renginiai tampa puikiu pavyzdžiu, kaip naudojant modernius sprendimus galima įgalinti tiek moksleivius, tiek mokytojus pasiekti daugiau.
„Programavimo mokymai tobulėja: anksčiau mokėme su „Logo“, „Scratch“ programomis, dabar programavimo elementai tie patys, kurie padėjo pradėti programuoti vaikystėje ir man, tačiau dabar programuoti galima vaikams patrauklesnėje kompiuterinio žaidimo aplinkoje. Tikimės, kad mūsų parengta „Minecraft Education“ mokymo medžiaga bus įdomi ir kitoms Lietuvos mokykloms bei susidomėjusiems moksleiviams, nes mokytis, papildę naujai sukurtais nuotykiais kviesime ir nuotoliniu būdu“, sakė „Robotikos mokyklos“ vadovas P.Briedis.
Robotikos mokykla birželį organizuoja kitą hakatoną moksleiviams, vyksiantį inžinerijos mieste Eindhovene Olandijoje. Mokinių klasės iš viso pasaulio bus kviečiamos prisijungti virtualiai.