Kiek lietuviai norės valgyti, sistema nuspės pati

2018 m. gruodžio 6 d. 11:43
Maisto rinkos tyrimų bendrovės „Technomic“ duomenimis, net 86 proc. vartotojų visame pasaulyje bent kartą per mėnesį užsisako maisto į namus. Trečdalis vartotojų renkasi maisto pristatymą į namus dažniau, nei tą darė prieš metus. „Takeout Group“ priklausanti bendrovė „lėkštė.lt“ pastebi, kad maisto užsakymo bei pristatymo į namus rinka vien Lietuvoje kasmet auga bent 20-30 proc. Susiduriant su tokiu rinkos augimu, bendrovė atnaujina savo platformą: užsakymus iš anksto numatys dirbtinis intelektas.
Daugiau nuotraukų (1)
Bendrovė „lėkštė.lt“ atnaujinimus įgyvendina kartu su viena didžiausių maisto pristatymo į namus platforma „Takeout Group“, o technologiniu partneriu pasirinko lietuvius „NFQ Technologies“. Jų sukurti sprendimai pakeis pardavimų tendencijas ne tik Lietuvoje, bet ir kitose rinkose – Airijoje, Jungtinėje Karalystėje, Vokietijoje, Estijoje ir Pietų Afrikoje.
„Augant užsakymams mums buvo svarbu optimizuoti veiklą. „NFQ Technologies“ sukurtas sprendimas leidžia dirbtinio intelekto pagalba prognozuoti, koks kiekvieną dieną bus užsakymų skaičius bei kiek vairuotojų reikės užsakymų pristatymui. Taip pat visų maršrutų planavimas bus automatizuotas, o tai pagreitins kiekvieno užsakymo apdorojimo laiką. Atitinkamai, klientą galėsime informuoti apie visą maisto užsakymo procesą iki jo įvykdymo“, – pasakoja „lėkštė.lt“ vadovas Tomas Vonžodas.
Po atnaujinimo – 50 proc. padidėję pardavimai
Pradėjus darbus prie platformos „lėkštė.lt“, reikėjo iš esmės technologiškai atnaujinti ir visą Danijoje įsikūrusios „Takeout Group“ platformą.
„Per daugiau nei 15 veiklos metų pradėjome geriau jausti ir matyti rinką, todėl mūsų siūlomų paslaugų spektras taip pat išaugo. Šiandien siūlome atvirą platformą visiems restoranams ar maisto tiekėjams, kurie, net visai nenusimanydami technologijose, gali susikurti savo tinklalapį, programėlę ir tokiu būdu be jokių investicijų gauti papildomus užsakymo kanalus. Taip pat išsprendėme problemą tiekėjams, kurie negali savo paslaugos pristatyti vartotojui į namus: apdorojant tokią užklausą per mus, jie naudojasi mūsų maisto pristatymo infrastruktūra“, – teigia „Takeout Group“ generalinis vadovas Thomas Cort Hansenas.
Visi užsakymai, vadovo teigimu, priimami bei apdorojami per centrinę bendrovės užsakymų sistemą, todėl plečiant paslaugų spektrą turimų resursų nebepakako.
„NFQ Technologies“ pasiūlytas sprendimas informacinę „Takeout Group“ infrastruktūrą pakeitė iš esmės. „Sukūrėme įrankį verslo auginimui bei greitam skirtingais kanalais į centrinę sistemą įeinančių užsakymų paskirstymui. Šis įrankis ne tik išsprendė resursų trūkumo problemą, bet ir leidžia teikti geresnes paslaugas bei kurti didesnę pridėtinę vertę „Takeout Group“ partneriams visame pasaulyje“, – pasakoja „NFQ Technologies“ verslo vystymo vadovas Tadas Četkauskas.
Kaip pastebi T. C. Hansenas, atnaujinta infrastruktūra leido toliau sparčiai plėstis ir užsakymų skaičių padidinti net 50 proc., palyginti su praėjusiais metais.
Dirbtinis intelektas Azijoje norus atspėja dar prieš žvilgtelint į meniu
Nors Lietuvos ir visos Europos maisto pristatymo į namus rinkas jau pradeda keisti dirbtinis intelektas, kituose regionuose jis pažengęs dar toliau. Malaizijoje veikiantis itin populiarus maisto pristatymo startuolis „dahmakan“, kurio techninę pusę vysto „NFQ Technologies“ padalinys Vietname, taip pat pasitelkė dirbtinį intelektą tam, kad galėtų užsakymus kasdien pristatyti daugiau nei 10 mln. vartotojų. Be to, šis startuolis iš maisto pristatymo grandinės visiškai eliminavo trečias šalis – visus užsakymus pagamina patys.
Pasak T. Četkausko, maisto užsakymo į namus rinka išgyvena didžiuosius pokyčius, pritraukdama milžiniškas investicijas. Šiuo metu ji generuoja 83 milijardų eurų apyvartą, kas yra net 4 proc. restoranų rinkos. „Auganti paklausa ir dirbtinio intelekto integracija į verslo procesus ženkliai keičia šią rinką. Pavyzdžiui, „NFQ Technologies“ komanda Azijoje startuoliui „dahmakan“ pritaikė dirbtinio intelekto algoritmus, leidžiančius prognozuoti ir net pagaminti užsakymus dar prieš vartotojams juos užsakant. Taip pat ši sistema leidžia užtikrinti, kad maistas į bet kurią vietą būtų pristatytas per 30-90 minučių nuo užsakymo.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.