„TripAdvisor“ tapo socialiniu tinklu

2018 m. lapkričio 15 d. 07:23
Lrytas.lt
Didžiausia pasaulio kelionių svetainė „TripAdvisor“ nesenai baigė savo transformaciją į socialinį tinklą. Nauja svetainės versija buvo paleista lapkričio 13 d., tačiau ji dar nėra pilna.
Daugiau nuotraukų (3)
Visi, naudojantys šią svetainę ją įsivaizduoja maždaug taip: jei planuoji kelionę į Berlyną, „TripAdvisor“ padės surasti visas populiarias to miesto vietas, muziejus, viešbučius ar restoranus. Ir geriausia tai, kad šias vietas rekomenduoja arba apie jas perspėja kiti, ten jau apsilankę, žmonės.
Dabar, kai programa tapo socialiniu tinklu, visi surinkti žmonių vertinimai buvo automatiškai perkelti į naują platformą. Pagrindinė jos dalis – „kelionių srautas“, kuris yra labai panašus į „Facebook“ naujienų srautą.
Naujajame tinkle bus galima privačiai arba viešai dalintis nuotraukomis, vaizdo įrašais arba nuorodomis su kitais tinklo naudotojais. Dešinėje pusėje bus galimybė pasirinkti ką norime sekti, o tų žmonių rekomendacijos ir pasiūlymai atsirast mūsų kelionių sraute.
Naujas verslo modelis
Svetainės – tokios kaip „Google“, „Yelp“, „Holiday-Check“ ar „TripAdvisor“ – kuriose galima ką nors įvertinti, dabar labai populiarėja. „TripAdvisor“ su savo naujomis funkcijomis nori palikti visą konkurenciją užnugaryje ir skintis kelią į priekį. Naujojoje svetainės versijoje bus galima sudaryti savo kelionių sąrašą, išsaugoti aplankytas vietas žemėlapyje, o vėliau visu tuo pasidalinti su kitais. Taip „TripAdvisor“ siekia tapti pagrindine svetaine, kurią rinktųsi norintys keliauti žmonės.
„Kol kas nėra jokio socialinio tinklo, kuris būtų skirtas tik kelionėms. Mes norime leisti žmonėms dalintis savo turiniu, vaizdo įrašais, kelionių gidais“, – teigė „TripAdvisor“ spaudos atstovė Susanne Nguyen.
Viso tinklalapio pagrindas – žmonių vertinimai ir geriausių vietų sąrašai. Tinklas taip pat remiasi įvairių tinklaraštininkų, influencerių ir svetainių įvertinimais – pavyzdžiui, „National Geographic“ ar „The Independent“.
Kaip stipriai influenceriai įtakoja žmonių pasirinkimą, nėra aišku. Naujas tyrimas, atliktas vienos didžiausių turizmo mugių organizatorių „World Travel Market“, paskelbė, kad tik 3 proc. apklaustų britų  rinkdamiesi keliones kliaujasi influenceriais.
„TripAdvisor“ istorija
Kompanijos kūrimas prasidėjo 2000 m. kai keturi amerikiečiai susirinko kambaryje, įrengtame virš picerijos – ir šiandien jų įkurta svetainė yra verta milijardo, o kiekvieną mėnesį joje apsilanko 450 mln. žmonių.
„Tuo metu Harvardo studentas Stephenas Kauferis, vienas iš svetainės įkūrėjų, o dabar ir kompanijos generalinis direktorius, norėjo išsinuomoti viešbučio kambarį Meksike. Po ilgų paieškų internete jis rado keletą atsiliepimų pokalbių svetainėje. Įdomiausia tai, kad atsiliepimai visiškai skyrėsi nuo to, kaip viešbutis save pristato brošiūroje. Taip ir kilo idėja sukurti svetainę, kurioje būtų galima gauti realius žmonių vertinimus, o ne reklamas iš kelionių agentūrų“, – pasakojo S.Nguyen.
„TripAdvisor“ gauna pajamų ir iš reklamų bei nuorodų į populiarias rezervavimo svetaines, tokias kaip „Booking“ ar „Expedia“. Jei norite užsisakyti kelionę į Berlyną, „TripAdvisor“ gali jums palyginti viešbučių kainas.
Didžiausia problema – patikimumas
Net jei „TripAdvisor“ dabar visiškai transformuojasi, viena iš šios svetainės pagrindinių priežasčių lieka neišspręsta – atsiliepimų patikimumas. Rugsėjo mėnesį, birtų laikraštyje „The Times“ buvo rašoma, kad beveik trečdalis svetainėje pateikiamų vertinimų yra suklastoti.
„World Travel Market“ tyrime taip pat teigia, kad „TripAdvisor“ turi problemų su suklastotais atsiliepimais, o abejotinų kompanijų paslaugos vis dar yra reklamuojamos. Žinoma, „TripAdvisor“ stengiasi tai spręsti.
Manoma, kad naujas „TripAdviser“ modelis gali pabloginti patikimumo problemą. Influenceriai gali turėti netikrų sekėjų, o jų vertinimai gali būti priimami rimčiau, nei reikėtų.
Nauja „TripAdvisor“ versija jau yra prieinama visomis kalbomis, tačiau tai yra tik beta versija. S.Nguyen tvirtina, kad svetainė per ateinančius mėnesius bus ir toliau tobulinama.
Milijonus vaizdo įrašų ir nuotraukų turinti svetainė tikrai turi potencialo tapti sėkmingu socialiniu tinklu. Kita vertus, nėra aišku kaip žmonės reaguos į šį naujai atsiradusį, papildomą socialinį tinklą.
Parengta pagal „Deutsche Welle“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.