Emodžių gimtadienis. Kas pirmasis el. paštu išsiuntė šypsenėlę?

2018 m. rugsėjo 19 d. 08:52
Moksliniais tyrimais nustatyta, kad 80 proc. informacijos žmogus perduoda neverbaliniu būdu – per veido išraišką, gestus ir pan. Šiuolaikiniame gyvenime bendraujant virtualiai, išgyvenimus ir nuotaiką padeda reikšti emodžiai (ang. emoji) – ženkliukai, perteikiantys emociją.
Daugiau nuotraukų (1)
O ar žinote, kas parašė pirmąjį emodį – šonu paverstą šypsenėlę? Tai prieš 36-erius metus padarė amerikietis Scott E. Fahlman. 1982 m. rugsėjo 19 d. privataus universiteto Karnegi Mellon (Pitsburge) profesorius Scott E. Fahlman pirmą kartą išsiuntė el. laišką, pavartodamas linksmą ir liūdną veidukus, sudarytus iš klaviatūros simbolių. Jo laiško turinys: „Siūlau naudoti tokį ženklą žymėti juokeliams :-) Žiūrėkite pavertę galvą šonu. Gali būti, kad norėsite sutrumpintai pažymėti ir nuliūdimą, tuomet naudokite :-( “
Taigi rugsėjo 19-oji laikoma emodžių gimtadieniu. Emodžiai taip įsigalėjo, kad be jų nebeįsivaizduojame el. laiškų. Minėto universiteto studentai prikūrė ir daugiau emodžių: su primerkta akimi ;-) ir be nosies :) bei :( , vaizduojantį A. Linkolną =|:-)=, Kalėdų senelį *<:-) ir kt.
Emodžiai išpopuliarėjo interneto pokalbių programėlėse, socialiniuose tinkluose ir jau nebeguli šonu. Dabar jie perteikia ne tik linksmą ar liūdną nuotaiką, bet ir galybę kitų emocijų, jie vaizduoja ir įvairius herojus, personažus, vėliavas, horoskopo ženklus, šventinius atributus ir t.t.
„Dabar emodžiai atrodo savaime suprantamas dalykas. Jaunimas nesusimąsto, kad kažkada internete būdavo bendraujama tik žodžiais, nenurodant savo emocijų, – sako šviesolaidinį tinklą „Penki“ valdančios UAB „Penkių kontinentų komunikacijų centras“ direktorius Romas Rimgaila. – Tačiau prieš 36-erius metus Scotto E. Fahlmano pasiūlymas buvo priimtas skeptiškai – neva, argi galima nurodyti žmogui, kada juoktis, kada liūdėti? Nejau neužtenka žodžių perteikti savo mintims ir emocijoms?“.
Pats Scott E. Fahlman tikino, kad kompiuterininkų humoras kartais būna gana kandus, kad net gali kai ką įžeisti ar užrūstinti. Tokio sakinio gale parašius šypsenėlę, paaiškinama, kad informacija sakoma ne rimtai, o tik juokais.
Vis dėlto pamažu emodžiai prigijo, nes jie ne tik taupo laiką, simbolių skaičių (ypač kai rašome SMS), bet ir padeda aiškiau išreikšti savo emocijas. Juk net esant liūdnai situacijai galima parašyti linksmesnį emodžį, taip perduodant draugui žinutę, kad tau skaudu, bet nepyksti.
Ar emodžius galima naudoti bendraujant su klientais? R. Rimgaila sako, kad viskas priklauso nuo situacijos ir konteksto. „Kadangi tarp mūsų klientų yra daug jaunimo, kuris mėgsta reikšti emocijas įvairiais ženkliukais, siekiant sukurti artimą, jaukų ryšį, į juos kreipiantis galima naudoti emodžius. Tačiau vyresnio amžiaus žmonės dėl jų vartojimo gali įsižeisti, manydami, kad į juos žiūrima nepagarbiai ar nerimtai. Emodžiai netinka tuomet, kai kalbama apie rimtus reikalus“, – sako šviesolaidinio tinklo „Penki“ vadovas.
Internetas^Instantkomunikacija
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.