1. „FedEx“ išgelbėjimas
Išsilavinęs verslių tėvų sūnus Frederickas Smithas „FedEx“ įkūrė 1971 metais – panaudodamas paveldėtus 4 milijonus ir pasiskolintus 80 milijonų dolerių. Planas buvo išties puikus, tačiau degalų kainos per kitus dvejus metus stipriai pakilo. Galiausiai F.Smithui teko susitaikyti su faktu, kad „FedEx“ gresia bankrotas. Verslininkas paėmė likusius 5000 dolerių ir nuvykęs į Las Vegasą juos pavertė 27 tūkstančiais, kurių pakako dar vienai savaitei. Aišku, tų pinigų nepakako, tačiau tai buvo impulsas likusioms investicijoms surinkti ir išgelbėti „FedEx“. Jei ne ši sėkmė, tai „FedEx“ dabar nebebūtų.
2. „Facebook“ mėlynumas
Mėlyna spalva veikia raminančiai – tai labai gerai žino oro linijos. Iš dalies dėl to ir „Facebook“ pasirinko šią spalvą. Kita priežastis – Markas Zuckerbergas yra daltonikas ir mėlyna yra spalva, kurią jis mato ryškiausiai.
3. Ar paliekate arbatpinigių kavinėse?
Visi žino, kad už gerą aptarnavimą taksi vairuotojams bei padavėjams reikėtų palikti arbatpinigių. Tačiau tokia praktika įprasta tikrai ne visose šalyse. Japonijoje daugelyje kavinių ir restoranų arbatpinigiai nėra priimami. O štai kitose šalyse – pavyzdžiui, Italijoje – arbatpinigiai dažnai jau būna įtraukti į sąskaitą.
4. Ką reiškia „Yahoo!“?
Tikriausiai žinote korporaciją „Yahoo!“. Pats jos pavadinimas skamba kaip džiaugsmingas šūksnis, tačiau jis kartu yra ir akronimas – „Yet Another Hierarchically Organized Oracle“ (laisvas vertimas – „Dar vienas hierarchiškai organizuotas orakulas“). Aišku, pavadinimas pasirinktas pagal skambesį, o reikšmė raidėms sugalvota vėliau, tačiau dabar tai yra įrašyta į kompanijos istoriją.
5. „Google“ paieškos variklis iš pradžių vadintas kitaip
„Google“ paieškos variklis pradžioje buvo vadinamas „BackRub“ („Nugaros masažas“). Pats žodis „Google“ pasirinktas kaip neteisingai užrašytas žodis „googol“, dešimtainėje sistemoje nurodantis skaičių, kuris užrašomas vienetu su 100 nulių.
6. Žmonėms patinka lošti
Sakoma, kad lošimo namų ir svetainių savininkai parduoda viltį, o kvailiai ją perka. Per metus lošimo sektorius uždirba daugiau nei sporto renginiai, kruizų kompanijos, pramogų parkai, filmai ir muzikos įrašai kartu sudėjus.
7. BMW nenorėjo gaminti automobilių
BMW buvo įkurta 1916 metais ir sėkmingai gamino lėktuvus. Tačiau pasibaigus Pirmajam pasauliniam karui Versalio sutartimi Vokietijos pramonei buvo uždrausta gaminti lėktuvus. Kurį laiką BMW vertėsi gamindama įvairius namų apyvokos daiktus, geležinkelių sistemos dalis, o nuo 1923 metų ėmėsi motociklų gamybos – o greitai po to – 1928 m – ėmė gaminti automobilius. Kitaip tariant, jei ne Versalio sutarties sąlygos, BMW tikriausiai iki šiol gamintų lėktuvus.
8. „Samsung“ korporacijos sėkmė nepriklauso nuo „Apple“
Kas nutiktų, jei visi staiga imtume naudoti „Apple“ telefonus – ar „Samsung“ vardas išnyktų? Visiškai ne. „Samsung“ yra nepalyginamai didesnė kompanija nei „Apple“, turinti žymiai didesnį produktų ir paslaugų asortimentą. „Samsung“ gamina viską nuo telefonų iki ekskavatorių, taip pat prižiūri pramogų parkus ir net teikia gyvybės draudimo paslaugas.
9. „Ford“ atlyginimas
1914 metais Henris Fordas darbuotojams ėmė mokėti 5 dolerių algą per dieną. Atrodo mažai? Tai buvo dvigubai daugiau nei tuometinis gamybos pramonės vidurkis. Kartu H.Fordas sutrumpino darbo dieną bei ėmė dalintis pelnu. Tai sumažino darbuotojų kaitą ir sustiprino viduriniąją klasę, o kartu užtarnavo ir pagarbą „Ford“ įmonei. Pats Fordas sakė, kad toks žingsnis buvo skirtas suteikti žmonėms galimybę gyventi, o ne tik egzistuoti.
10. „McDonald‘s“ inovacija
Dabar daug greito maisto tinklų turi įvažiuojamus restoranus, tačiau „McDonald‘s“ buvo vienas iš pirmųjų, tokio tipo restoraną atidaręs 1975 metais Sierra Vista mieste Arizonoje. Kas paskatino tokį inovatyvų sprendimą? Netoliese buvo karinė bazė, kurios kariškiams buvo draudžiama mieste išlipti iš automobilių tarnybos metu.