Štai kaip veikia futuristinė „Akka“ koncepcija: keleiviai atvyksta į specialias geležinkelio stotis, kuriose sulaipinami į vamzdį primenantį traukinį, kuris nuvyksta į oro uostą, kur jam pritaisomi sparnai. Transformacija į lėktuvą pabaigta, aparatas kyla į orą.
Pasak M.Ricci, šis klipas sugebėjo pritraukti investuotojus iš Azijos, kurie netgi nežinojo, kokia kompanija užsiima lėktuvo kūrimu – taip juos sužavėjo pati koncepcija. Skraidančio traukinio idėją verslininkai siūlo ir stambiems aviacijos rinkos žaidėjams – aptarti „Link & Fly“ su M.Ricci buvo susitikę „Boeing Co“ atstovai.
M.Ricci labai aiškiai nusako projekto misiją – maksimaliai supaprastinus keleivių įlaipinimą, pagerinti kelionės kokybę. Su „Link & Fly“ visas būtinos procedūros atliekamos jau geležinkelio stotyje, ir vėliau keleivių niekas netrukdo iki pat kelionės tikslo – nes aparatas į oro uostą atvyksta aplenkdamas visus patikrinimo ir bagažo pridavimo punktus.
M.Ricci įsitikinęs, kad transporto srautų skirstymas tokiais projektais kaip „Link & Fly“ – transporto ateitis. Verslininkas mano, kad vos žmonija ims naudoti autonominius automobilius, ši technologinė revoliucija būtinai ateis ir į aviaciją.
„Akka“ netgi nesiekia įsiūlyti savęs stambiam aviacijos koncernui. Pasak M.Ricci, kur kas svarbiau paskleisti pačią hibridinio aviatransporto idėją, kuri pritrauktų kitų rinkos žaidėjų dėmesį ir anksčiau ar vėliau būtų realizuota keleivių pervežimuose. Kompanija, kurios rinkos vertė viršija milijardą eurų, tokią poziciją užima ne pirmą kartą: nuo 2008 metų „Akka“ kūrė bepiločio automobilio koncepciją – tačiau jau po 2014 metų dažniau konsultavo kitų gamintojų projektuose, o ne vystė savo.
Ne vien skraidantys traukiniai
Pastaraisiais metais atsirado ne viena naujo tipo transporto koncepcija, kurioje derinamos įvairių judėjimo priemonių funkcijos. Ryškiausias pavyzdys – skraidantys taksi.
„Airbus“ vysto projektą „Vahana“, kurio užduotis – bepiločio skraidančio taksi masiniam vartojimui sukūrimas. 2018 metų vasarį kompanijos aparatas atliko pirmąjį bandomąjį skrydį. „Aerotaksi Alpha One“ buvo bandomas Pedletono aerodrome Oregono valstijoje. Pirmasis skrydis truko 53 sekundes, aparatas savarankiškai pakilo į penkių metrų aukštį ir sėkmingai nusileido. Vėliau buvo atliktas ir antrasis skrydis.
Bandymuose naudotas realaus dydžio aerotaksi prototipas. Jo matmenys: ilgis – 5,7 m, plotis – 6,2 m, aukštis – 2,8 m. Maksimali aparato pakilimo masė – 745 kilogramai.
Be „Airbus“, savo bepiločių skraidančių taksi prototipus išbandė Vokietijos kompanija „Volocopter“ ir Kinijos „Ehang“. Savo projektą turi ir „Uber“ – jis pavadintas „Elevate“. Šio projekto skraidantys aparatai galės judėti mieste nedideliais atstumais tarp specialių „Uber Skyport“ platformų, įrengtų ant namų stogų.
Skraidančių taksi koncepciją „Uber“ pirmą kartą pristatė 2016 metų rudenį. Kompanija pranešė tirianti vertikalaus pakilimo ir nusileidimo technologiją, kad skraidantys taksi galėtų leistis miestuose. Taksi kūrime dalyvauja ir NASA – ji užsiims skraidančių aparatų maršrutų kontrolės programinės įrangos kūrimu. Visu pajėgumu projektą planuojama paleisti iki 2023 metų. Pirmoji prezentacija įvyks 2020 metais Dubajuje.