Kalbėdamas Farnborougho aviacijos parodoje Gavinas Williamsonas atskleidė konceptualų šeštos kartos naikintuvo modelį, kuris padėtų Britanijai išlikti „aukščiausio lygio“ karine gale net ir pasitraukus iš Europos Sąjungos.
„Šios strategijos tikslas yra kontroliuoti oro erdvę tiek šalyje, tiek už jos ribų – o taip pat išlikti sektoriaus lyderiu, – sakė G.Williamsonas. – Mes visą amžių oro apsaugos sektoriuje buvome pasauliniais lyderiais, ir ši strategija leidžia suprasti, kad esame pasirengę tai išlaikyti ir ateityje“.
Gynybos sekretorius išreiškė siekį, kad „Tempest“ kartu su dabar naudojama „Typhoon“ naikintuvų eskadrile ir amerikietiškaisiais „F-35” skraidytų jau 2035-aisiais.
Šalies valdžia deklaravo, kad nuo dabar iki 2025-ųjų lėktuvo kūrimui bus skirta 2 milijardai svarų sterlingų – bet pilnos sumos neatskleidė.
Pagal Gynybos ministerijos pristatytus planus, „Tempest“ galės skraidyti autonomiškai (be piloto), naudos dirbtinį intelektą, taikinių atpažinimui bus naudojamas mašininis mokymasis, o ginkluotas bus kryptiniais energetiniais ginklais (angl. directed energy weapons, DEW), kurie veiks koncentruotų lazerių serijų, mikrobangų bei dalelių pagrindu.
„Tempest“ kurs konsorciumas, kuriam vadovauja „BAE Systems“. Konsorciumas apima „Rolls-Royce“ variklių kūrėjus, Italijos aerokosminę kompaniją „Leonardo“ ir Europos raketų gamintojus MBDA.
Iki šiol aviacijoje esantys „Eurofighter Typhoon“ tarnyboje turėtų būti iki 2040-ųjų.
Kuriamas britiškas naikintuvas nekeis Didžiosios Britanijos planų įsigyti ir 135 amerikietiškus naikintuvus F-35.
Britai buvo išbraukti iš bendro Prancūzijos-Vokietijos kuriamo europietiško naikintuvo projekto, o patys savo jėgomis nekūrė naikintuvų jau keletą dešimtmečių. G.Williamsonas, kalbėdamas su grupe karo vadų iš viso pasaulio, teigė: „Mūsų pozicija atveria galimybes tarptautiniam bendradarbiavimui“.
„The Guardian“ rašo, kad labiausiai tikėtinas Britanijos partneris šiame projekte – Švedija.