Tarp minimų vardų – „Apple“, „Samsung“, „BlackBerry“, „Amazon“, „Microsoft“ ir kiti.
Skelbiama, kad „Facebook“ galimai dalinosi ne tik paties vartotojo, bet ir jo draugų asmenimis duomenimis, tad jei pats nė karto nesinaudojote jokiu išmaniuoju, bet kuris nors iš jūsų „Facebook“ draugų tokį naudojo, išmaniojo gamintojas galėjo gauti ir jūsų duomenis.
Teigiama, kad tokios partnerystės yra išlikusios ir iki šiol, nors nuo šių metų balandžio jų ratas gerokai sumažėjęs.
„Galite pamanyti, kad „Facebook“ ir įrenginių gamintojai yra patikimi, – sako Serge Egelmanas, besispecializuojantis privatumo temose Berklio universitete (JAV), – bet problema ta, kad įrenginiuose kaupiasi vis daugiau ir daugiau informacijos, ir jei ji tampa prieinama programėlėms, tai sukuria rimtas privatumo ir saugumo rizikas“.
Tuo tarpu „Facebook“ atstovai teigia įrangos gamintojus matantys kaip partnerius ir paties „Facebook“ praplėtimą.
„Ši partnerystė visiškai kitaip, nei paprastų programėlių kūrėjų atveju“, – teigia „Facebook“ viceprezidentas Ime’as Archibongas. Pasak oficialių socialinio tinklo atstovų, įrenginių kūrėjai-partneriai gali naudoti duomenis tik tam, „suteiktų įvairesnę „Facebook“ patirtį“.
Kai kurie iš tokių „Facebook“ partnerių-įrenginių kūrėjų gali sužinoti vartotojo šeimyninę padėtį, religines ir politines pažiūras, būsimus renginius ir kitus duomenis. „New York Times“ atliktas testas parodė, kad visa tai gaunama tokiu pačiu būdu, kaip ir kitų trečiųjų šalių atvejais.
NYT išsiaiškino, kad tokie vadinamieji „Facebook“ partneriai turi priėjimą ir prie vartotojo draugų informacijos – net jei šie yra apriboję informacijos dalinimąsi su trečiosiomis šalimis.
„Tai tas pats, kas raktininkas įstatytų spyną į jūsų namus, bet raktus nuo jos išdalintų visiems savo draugams, kad šie galėtų bet kada raustis po jūsų turtą net jums to nežinant“, – sako tyrimų ir privatumo konsultantas Ashkanas Soltani, anksčiau dirbęs F.T.C. technologijų direktoriumi.
Ar šis atvejis skiriasi nuo „Cambridge Analytica“ atvejo? Taip, ir net keliais aspektais. Šiuo atveju „Facebook“ suteikė prieigą prie vartotojų duomenų ne vienai niekam nežinomai kompanijai, o dešimtims technologijų gigantų.