Nors pigių oro linijų lėktuvai dažnai vis dar neturi tokios galimybės, USB jungtys jau nebėra tokia retenybė. Jas dažnai turi kiekvienam keleiviui skirta pramogų sistema, sumontuota ant priešais esančios sėdynės atlošo galinės dalies. Taigi, galite be vargo įsikrauti savo išmanųjį telefoną. Dažnai lėktuvai taip pat turi ir „WiFi“, tad kelionės metu galima ir nemažai padirbėti. Bet juk šiais laikais telefonus turi visi – kas nutiks, jei keli šimtai keleivių ims naudotis lėktuvo elektros energijos sistema?
Elektros energiją lėktuvas gaminasi panašiai kaip jūsų automobilis – jis turi generatorius, kuriuos suka varikliai. Ant žemės naudojamas papildomas uodegoje sumontuotas variklis, o skrydžio metu – pagrindiniai. Lėktuvų elektros sistema yra labai pažangi ir saugi, ji sureguliuota taip, kad visuomet patenkintų energijos poreikį. Kitaip tariant, jei elektros naudojama daugiau, generatoriai dirbs intensyviau. Jei dėl kokių nors priežasčių elektros poreikis viršytų galimybes, pirmiausia energijos netektų mažiausiai svarbos sistemos, įskaitant ir keleivių pramogų centrus.
Tačiau taip tikrai nenutiks, net jei visi keleiviai įkrovimui įjungs savo telefonus. „Airbus A330-300“ telpa maždaug 335 keleiviai. USB įkrovikliai naudoja 5 voltų įtampą, o srovė įprastai siekia vos 1 amperą. 335 telefonams įkrauti reikėtų 335 amperų srovės, ją padauginus iš 5 voltų įtampos gauname 1675 W galią. Tai – visai nedaug. Palyginimui, įprastas plaukų džiovintuvas dažnai yra maždaug 1500 W galios. Kitaip tariant, keli virduliai, naudojami jūsų kavai ir arbatai paruošti, naudoja daugiau elektros nei visi lėktuvo telefonai įkraunami vienu metu. Jokio pavojaus tikrai nekiltų – o jei dėl kokių nors priežasčių elektros sistema sutriktų, tai jūsų USB lizdas būtų pirmasis, kuriam būtų nutrauktas elektros tiekimas.
Na, o jei sugestų lėktuvo generatoriai, elektros galima pasigaminti ir kitais būdais. Visi didieji keleiviniai lėktuvai turi specialias turbinas, kurios gali būti nuleidžiamos po lėktuvu. Jų mentes suka oro srautas lėktuvui judant pirmyn. Sukuriamos elektros energijos pakanka tik pagrindinėms lėktuvo sistemoms maitinimui, tačiau tai garantuoja, kad veiks avionikos prietaisai, reikalingi saugiam nusileidimui.