Tikslas – užbėgti skaudiems įvykiams už akių
Didžiąją dalį savo paslaugų „Baltic Ground Services“ teikia aviakompanijoms oro uostų teritorijose, tačiau dalis kompanijos veiklos yra ir pavojingų krovinių logistika. „Nenorime sulaukti kokio nors tragiško įvykio ir tik tada imtis priemonių. Esame atsakingas verslas, siekiantis užtikrinti saugias keliones tiek savo vairuotojams, tiek kitiems eismo dalyviams. Kad ir kokia veikla beužsiimtume, saugumas mums yra kertinis dalykas, nes žmonių gyvybės yra svarbiausios“, – teigia „Baltic Ground Services“ logistikos vadovas Mantas Gustas.
Pasak M. Gusto, „Baltic Ground Services“ diegti alkoblokus į savo automobilius ėmėsi dar praėjusių metų pradžioje. Šį sprendimą lėmė griežtas įmonės požiūris į darbo saugą, ypatingai dėl alkoholio vartojimo darbo metu. „Alkoholis ir mūsų įmonė – visiškai nesisiejantys dalykai. Valdome aibę mechanizmų, įskaitant ir sunkvežimius, kurie yra sunkiosios transporto priemonės. Nei vairuotojas, nei joks kitas darbuotojas negali dirbti būdamas neblaivus. Tokia politika buvo nuo pat įmonės veiklos pradžios, dėl to ir diegiama tai užtikrinančias technologijas“, – pasakojo M. Gustas.
„Baltic Ground Services“ atstovo teigimu, alkoholio kontrolė įmonėje taikoma ne tik sunkvežimių vairuotojams, bet ir visiems, su lėktuvais oro uostose dirbantiems, darbuotojams. Tik atėję į darbą jie privalo pasitikrinti savo blaivumą, taip pat tą daro ir baigdami darbą. Esant net minimaliam alkoholio kiekiui kraujyje darbuotojas būtų nušalintas nuo darbo. „Tokių atvejų įmonės istorijoje pasitaikė labai mažai, tad galime tik pasidžiaugti, kad mūsų darbuotojai yra atsakingi ir rimtai žiūri į darbą“, – pasakoja M. Gustas.
Technologijos diegiamos ne tik Lietuvoje
Kompanija savo logistikos veiklą vykdo ne tik Lietuvoje. Sunkvežimiai, transportuojantys degalus ar kitas medžiagas, keliauja Latvijos, Lenkijos, Vokietijos, Rusijos ir kitų Europos valstybių keliais. Siekiant užtikrinti tiek vairuotojų, tiek kitų žmonių saugumą, ši alkoblokų technologija yra diegiama visuose automobiliuose be išimties, nesvarbu, kuriose valstybėse jie yra naudojami.
„Ši priemonė buvo priimta kaip prevencinė. Kitose valstybėse tai nėra būtina technologija. Tačiau mes jaučiamės socialiai atsakingi prieš visus, norime būti pavyzdžiu, todėl ir nusprendėme šias priemones taikyti visose valstybėse, ne tik Lietuvoje. Ir tai visiškai nepriklauso nuo valstybių teisinio reglamentavimo, o tik nuo mūsų vidinių tvarkų ir požiūrio“, – teigia M. Gustas.
Šiuo metu „Baltic Ground Services“ pavojingų krovinių logistikai visose šalyse naudoja 68 sunkvežimius, kuriuose ši technologija jau yra įdiegta. Įmonė planuoja diegti šią technologiją į visas mašinas, kurios papildys parką.