Dirbtinis intelektas: ką apie jį žinome ir ko dar galime tikėtis?

2018 m. kovo 23 d. 16:48
Lrytas.lt
Kalbantys robotai, savaeigiai automobiliai, telefonai vertėjai ir programos, kurios nuspėja mūsų norus – visa tai, padedant dirbtiniam intelektui, iš fantastikos virsta realybe. Technologijų ekspertai tikina, kad netolima ateitis bus dar įdomesnė negu mes galime įsivaizduoti. Tačiau ką apie vieną sparčiausiai vystomų technologijų žinome jau dabar? Kaip dirbtinis intelektas gali padėti mums kasdienybėje? Ar jis netaps protingesnis už žmones?
Daugiau nuotraukų (2)
Nuo kompiuterių iki robotų
Gatvėje sutikti žmonės, paklausti apie dirbtinį intelektą, dažniausiai mini robotus arba kompiuterius. Dažnas dirbtinio intelekto neskiria nuo paprastų technologinių programų arba įsivaizduoja visiškai sąmoningą-žmogišką intelektą, tik uždarytą į telefoną ar kompiuterį. Kažkada matyti fantastiniai filmai ne tik sužadina smalsumą, tačiau ir suromantizuoja suvokimą.
„Žmonės dažnai painioja sąmoningą ir nesąmoningą dirbtinį intelektą. Sąmoningas dirbtinis intelektas gali mąstyti, kurti, turi norus ir siekius – tokia technologija dar nėra prieinama ir, artimoje ateityje nebus prieinama. Tačiau nesąmoningas dirbtinis intelektas t.y. technologija, kuri ne vien vykdo labai konkrečias jai pateikiamas užduotis, bet gali numatyti užduotis į priekį ir paruošti skirtingus sprendimo kelius, mus supa jau dabar“, – įžvalgomis dalinasi technologijų ekspertas, lrytas.lt Mokslo ir Technologijų rubrikos redaktorius Adomas Rutkauskas.
Anot jo, galima sutikti žmonių, kurie apie dirbtinį intelektą atsiliepia su tam tikra baime, tačiau dažnai tai yra žmonės, kurie remiasi tam tikromis nuogirdomis arba klaidinga informacija internete. Vienas gatvėje kalbintas žmogus prisiminė neseniai nuskambėjusią istoriją, kai „Facebook“ atliko eksperimentą, kurio metu buvo leista dviem dirbtiniams intelektams bendrauti tarpusavyje, tačiau vėliau jie buvo išjungti ir eksperimentas nutrauktas. Gali susidaryti įspūdis, kad taip buvo padaryta išsigandus, tačiau paaiškinimas yra banalesnis – dirbtiniai intelektai pradėjo bendrauti jiems patogesne sava kalba, dėl kurios eksperimentas neteko prasmės.
Nuo išmaniųjų telefonų iki... intelektualiųjų
Dirbtinis intelektas visada buvo fantastinės kūrybos kertinė idėja. Įmantrios technologijos kūriniai, kurie dar neseniai atrodė neįmanomi, dabar nuo mūsų yra skiriami tik laiko ir, anot ekspertų, tas laikas nebėra toks ilgas. Lietuvoje žmonės jau turėjo galimybę pamatyti ginoidę (moteriškas androido atitikmuo) Sofiją ir jai užduoti klausimus. Išmaniųjų technologijų įmonė „Huawei“ pasauliui pristatė automobilį, kurį vairavo dirbtinis intelektas, įdiegtas praėjusiais metais pristatytame telefone „Mate 10 Pro“. Dirbtinio intelekto kuriamos galimybės yra sunkiai suvokiamos, tačiau milžiniškos investicijos, reikalingos jį vystyti, kol kas apriboja įmonių, kurios tuo aktyviai užsiima, gretas.
„Dirbtinis intelektas telefone suteikia itin daug galimybių vartotojams. Dėl dirbtinio intelekto prisitaikymo prie konkretaus vartotojo dienos ritmo telefono baterijos gyvavimo laikas ilgėja. Automatinis objektų atpažinimas leidžia telefonui suprasti, koks objektas atsiduria objektyve, ir parinkti tinkamiausius nustatymus, padedančius vartotojui tapti profesionaliu fotografu. Tai leidžia telefonui, kaip mūsų gyvenimą palengvinančiam įrenginiui, geriau atlikti savo funkciją – nujausti, ko iš jo tikisi vartotojas. Tikime, kad tai – ateities technologija, todėl esame pasiryžę ir toliau negailėti laiko bei resursų ją vystant“, – teigia „Huawei“ Baltijos šalių vartotojų verslo grupės vadovas Yanfei.
Kišenėje – virtualusis asistentas
Pasak ekspertų, artimiausioje ateityje dirbtinis intelektas bus dar labiau integruotas į išmaniuosius prietaisus, o jo teikiama nauda taps etalonu to, ko mes tikimės iš išmaniųjų prietaisų. Tam tikros telefonų funkcijos gerėja kasmet, tačiau dirbtinis intelektas atneš dar didesnį perversmą.
„Ateityje telefonai, kuriuose bus įdiegtas dirbtinis intelektas, virs virtualiais vartotojų asistentais. Pavyzdžiui, išmanūs algoritmai galės atskirti fono garsą nuo šnekančiojo žmogaus balso ir foninį triukšmą galės pritylinti arba visiškai panaikinti nepakenkiant kalbančiojo žmogaus aiškumui. Tai turės reikšmingos įtakos skambučių kokybei“, – pasakoja „Huawei“ Baltijos šalių vartotojų verslo grupės vadovas Yanfei.
Telefonų veikimo laikas ateityje priklausys ne vien nuo akumuliatorių technologinių pasikeitimų, bet ir išmaniųjų sistemų, kurios seks mūsų naudojamas programas ir optimizuos telefono veikimą, kad nebūtų švaistomi nereikalingi resursai.
„Dažniausiai vartotojai naudoja tik vieną ar kelias programėles vienu metu, tačiau fone gali veikti ir energiją siurbti dešimtys atidarytų programėlių. Dirbtinis intelektas čia pasitarnaus kaip namų tvarkytojas, kuris nenaudojamus daiktus padės į šoną, bet iš mūsų įpročių nujaus, kada mums jų vėl gali prireikti“, – teigia Yanfei.
Jo teigimu, išmanieji telefonai jau pasiekė tašką, kuriame sulauksime labai daug naujų pasikeitimų ir radikalių permainų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.