Autonomobilių laukia labai niūri ateitis, prognozuoja rašytojas

2017 m. spalio 25 d. 19:10
Lrytas.lt
Pasaulis vis drąsiau ir drąsiau kalba apie autonomobilius – autonomiškus automobilius, kuriems nereikės vairuotojo. Keli autonomiški autobusai jau buvo atsargiai išbandyti Taline, o jau kitąmet žadama paleisti juos į viešą eismą Kalifornijoje.
Daugiau nuotraukų (1)
Vis dėlto, kai kas įžvelgia ne tik privalumus ar tokio transporto priemonės galimai keliamas grėsmės, bet ir pavojus, gresiančius patiems autonomobiliams.
„Ar žmonės-vairuotojai užgaulios, bandys sabotuoti autonomobilius? Galite tuo nė neabejoti“, – socialiniame tinkle „Quora“ rašo JAV rašytojas Larry Dixonas. Pasak jo, autonomobilių kūrime turi galioti taisyklė, kad tokio automobilio dizainas turi atlaikyti viską, ką tik žmogus gali iškrėsti.
„Autonomobilius nuo kelio gainios žmonės, vietoje buferio prisitaisę pabėgius. Pažinojau tokį vyruką, kuris linksminosi savo surūdijusiu nepažymėtu, iš esmės, metalo laužo tevertu sunkvežimėliu su pabėgiais vietoje buferių ir prie durų privirintais vamzdžiais naikindamas kelio ženklus ir barjerus“, – rašo L.Dixonas.
Pasak amerikiečio, autonomobilius terlios grafičiais, padeginės, į juos šaudys ir bandys išvesti iš kantrybės, aplinkui juos valkiodami įvairias kliūtis. Be to, autonomobiliai taps nauju būdu pristatyti bombas į konkuruojančių nusikalstamų gaujų teritoriją. Taip pat bus vykdomos žmogžudystės nauju būdu – programiškai „nupjaunant stabdžių žarneles“. Juk už nusikalstamą neapdairumą bausmė mažesnė, nei už tyčinę žmogžudystę.
Rašytojo nuomone, net susiburs autonomobilių nekentėjų grupės, vyks riaušėse ir vandalizmas, autnomobilių užgrobimai, siekiant gauti tai, kas bebūtų šioje riedančioje lobių dėžutėje.
„Autonomobiliai taps pasilinksminimų objektu – savaitgaliais vyks jų medžioklės. Medžiotojams pasislėpti nuo viešo sekimų sistemų – juokų darbas: mašinos padarymo neatpažįstamos sekimo kameroms kaštai yra maždaug dešimt dolerių ir pusė valandos darbo. Arba kiek daugiau, jei norite terliotis su numerių nuėmimu ir panašiai; galiu gauti rinkinį už maždaug šešiasdešimt žalių. Visa kita – tiesiog kartonas, atspaudžiami paveiksliukai ir klijuotės“, – rašo L.Dixonas.
Rašytojas prognozuoja, kad autonomobilių nekentėjai greičiausiai bursis į grupes ir nuolat ieškos naujų būdų sujaukti šių mašinų protą – tarkime, lazerio spindulius sklaidančiais įrenginiais, slopinamais sonarais, smulkiais aliuminio folijos gabalėliais ir, žinoma, visu šiuo rinkiniu viename sunkvežimyje, kurį naudos autonomobilių gaudymui, kad galėtų su šiais pasilinksminti. Uždara priekaba su keliais ryšio slopintuvais, ir Faradėjaus narvu paversta sunkvežimio priekaba nebus sunku pagauti ir išvežti autonomobilį į panašiai aprūpintą dirbtuvę.
„Autonomobiliuose bus įtaisyti pasyvūs RFID skeneriai, kuriais bus galima nuskaityti keleivių duomenis, kuriuos bus galima nusiųsti piktavaliams. Jie atrodys kaip paprasti dekoro elementai ir net mašinos savininkai nenutuoks, kad jie buvo įtaisyti“, – įspėja L.Dixonas. – „Autonomobiliai taip pat bus naudojami daiktų pervežimui, netgi tiesiog magnetu pritvirtinus paketą rato arkoje ir nusiunčiant jį gavėjui. Abi pusės niekuo dėtos, o aparatas iš esmės taps narkotikų platinimo bendrininku“.
Be abejo, realybėje viskas tikrai nebus taip niūru. Bet numatyti galimus pavojus ir nepageidaujamas autonomobilių išnaudojimo galimybes tikrai verta – vien tam, kad užkirstume tam kelią.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.