Kaip rodo tyrimas, beveik 40 proc. išmaniųjų pirkėjų per pastaruosius 3 mėnesius apsipirkdami telefonu išleido iki 50 eurų, 25 proc. – iki 100 eurų. Apsipirkusiųjų už didesnes sumas, kurios siekė iki 300 eurų, taip pat buvo apie 25 procentus. Didesnes sumas pirkiniams telefonu dažniau išleido didmiesčių gyventojai.
Dažniausiai pirkėjai teigia telefonu įsigyjantys transporto paslaugas – pavėžėjimo, parkavimo ar viešojo transporto. Jomis pasinaudojo beveik pusė apklaustųjų. Maždaug ketvirtadalis respondentų per pastaruosius 3 mėnesius telefonu taip pat įsigijo bilietus į renginius, drabužių, papuošalų, avalynės. Maisto produktus ir gėrimus išmaniuoju telefonu teigė pirkę 16 proc. apklaustųjų.
Naudojimasis tik augs
Dažniausiai pirkėjai teigia telefonu įsigyjantys transporto paslaugas – pavėžėjimo, parkavimo ar viešojo transporto. Jomis pasinaudojo beveik pusė apklaustųjų. Maždaug ketvirtadalis respondentų per pastaruosius 3 mėnesius telefonu taip pat įsigijo bilietus į renginius, drabužių, papuošalų, avalynės. Maisto produktus ir gėrimus išmaniuoju telefonu teigė pirkę 16 proc. apklaustųjų.
Naudojimasis tik augs
Apklausos duomenimis, vienas iš keturių perkančiųjų telefonu tai daro itin aktyviai – daugiau nei pusę visų internetu įsigytų pirkinių jie perka telefonu. Dažniausiai tai – 26-35 m. šalies gyventojai. Maždaug kas antras apklaustasis nurodė, kad telefonu atlieka apie penktadalį visų pirkimų internetu, kas ketvirtas – apie 30-40 procentų.
„Prognozuojame, kad ateityje pirkėjai vis dažniau rinksis apsipirkimą išmaniuoju telefonu, o ne kompiuteriu. Apsipirkimas telefonu neapriboja – tą galima daryti būnant bet kurioje vietoje. Be to, tobulėja ir patys pirkimo būdai, interneto parduotuvės pritaikomos mobiliajam telefonui, atsiskaitymai tampa intuityvūs, draugiški vartotojui. Jau dabar pirkėjai sako, kad telefonu pirkti transporto paslaugas arba bilietus į renginius yra patogiau nei kompiuteriu“, – sako „Swedbank“ atstovė.
Kompiuteris – prekių palyginimui
„Prognozuojame, kad ateityje pirkėjai vis dažniau rinksis apsipirkimą išmaniuoju telefonu, o ne kompiuteriu. Apsipirkimas telefonu neapriboja – tą galima daryti būnant bet kurioje vietoje. Be to, tobulėja ir patys pirkimo būdai, interneto parduotuvės pritaikomos mobiliajam telefonui, atsiskaitymai tampa intuityvūs, draugiški vartotojui. Jau dabar pirkėjai sako, kad telefonu pirkti transporto paslaugas arba bilietus į renginius yra patogiau nei kompiuteriu“, – sako „Swedbank“ atstovė.
Kompiuteris – prekių palyginimui
Tiesa, apklausos duomenys rodo, kad patogesnių apsipirkimo galimybių išmaniuoju telefonu kai kuriose srityse vis dar trūksta. Beveik 90 proc. apklaustųjų linkę naudoti kompiuterį, kai apsiperkant internetu prireikia atlikti išsamesnę prekių paiešką arba jas palyginti. Apie 70 proc. pirkėjų kompiuterį dažniau renkasi ir tais atvejais, kai internetu nori įsigyti brangesnius pirkinius, o telefoną naudoja, kai prekės yra pigesnės.
Vengia atsiskaitymų grynaisiais
Vengia atsiskaitymų grynaisiais
Apklausa parodė, kad beveik 70 proc. išmaniųjų pirkėjų teikia pirmenybę atsiskaitymams naudojant interneto bankininkystę, o apie 40 proc. – atsiskaitymams mokėjimo kortele internetu. Atsiskaitymas grynaisiais prekės pristatymo metu yra patogus tik 24 proc. pirkėjų. Mažiausiai patogus būdas atsiskaityti – paprastas pavedimas, kuomet mokėjimo duomenis reikia suvesti savarankiškai, rankiniu būdu.
„Išmanūs pirkėjai tikisi, kad galės net tik patogiai išsirinkti prekę, bet ir greitai atlikti mokėjimą. Todėl interneto parduotuvėms labai svarbu užtikrinti, kad atsiskaitymo būdas būtų paprastas, patikimas ir saugus“, – komentuoja „Swedbank“ Klientų aptarnavimo tarnybos vadovė.
Išmaniųjų pirkėjų apklausą „Swedbank“ užsakymu atliko bendrovė „Spinter tyrimai“ 2017 m. liepos mėnesį. Apklausos metu visoje Lietuvoje apklausta 515 išmaniuoju telefonu perkančių gyventojų nuo 18 iki 75 m. amžiaus.
„Išmanūs pirkėjai tikisi, kad galės net tik patogiai išsirinkti prekę, bet ir greitai atlikti mokėjimą. Todėl interneto parduotuvėms labai svarbu užtikrinti, kad atsiskaitymo būdas būtų paprastas, patikimas ir saugus“, – komentuoja „Swedbank“ Klientų aptarnavimo tarnybos vadovė.
Išmaniųjų pirkėjų apklausą „Swedbank“ užsakymu atliko bendrovė „Spinter tyrimai“ 2017 m. liepos mėnesį. Apklausos metu visoje Lietuvoje apklausta 515 išmaniuoju telefonu perkančių gyventojų nuo 18 iki 75 m. amžiaus.