„Sostų karai“ – ko žiūrovai ieško internete?

2017 m. rugpjūčio 18 d. 15:09
Lrytas.lt
Septintasis „Sostų karų“ sezonas jau įgauna pagreitį. Jo mėgėjai ne tik nerimastingai laukia kiekvieną savaitgalį pasirodysiančios ir naują siužeto vingį atskleisiančios serijos, bet ir aktyviai ieško informacijos internete. Tačiau kaip ši informacija gali būti panaudojama rinkodaros tikslais?
Daugiau nuotraukų (1)
Jungtinės Karalystės duomenų valdymo bendrovei „Callcredit“ priklausanti skaitmeninės rinkodaros agentūra „Latitude“ atliko tyrimą ir išsiaiškino, kokie paieškos rezultatai dominuoja internete įvedus raktažodį „Sostų karai“ (angl. „Game of Thrones“). Skaitmeninės rinkodaros specialistai taip pat nagrinėjo ir Miley Cyrus dainos „Malibu“ bei šiuo metu itin populiarios dainos „Despacito“ įtaką turizmui Kalifornijoje ir Puerto Rike.
Populiariausi raktažodžiai
Personažų mirtys seriale „Sostų karai“ nieko nestebina, jų apstu kiekvieno sezono metu. „Latitude“ atliktas tyrimas įrodė, kad populiariausi „Google“ paieškos raktažodžiai ieškant informacijos apie serialo herojų mirtis, yra Jon Snow mirtis, o „Youtube“ – Joffrey mirtis. 
Serialo žiūrovai iš herojų semiasi ir įkvėpimo. Vienas iš būdų – idėjos Helovino šventės kostiumams. Artėjant šiai datai, populiariausių moteriškų kostiumų paieškas vainikuoja drakonų karalienės Daenerys Targaryen kostiumas, vyriškų – Jon Snow. Tyrimas taip pat parodė, kad žiūrovai yra labiau linkę rengtis ar ieškoti zombių kostiumų nei apsirengti kaip Lannister šeimos atstovai. 
„Sostų karų“ mėgėjai internete taip pat ieško informacijos apie drakonus ar vilkus. „Latitude“  atliktas tyrimas įrodė, kad serialas tiesiogiai koreliuoja su padidėjusiomis vilko atvaizdų tatuiruočių paieškomis. Negana to, seriale dažnai matomi pilių ir karalysčių vaizdai įkvepia žiūrovus domėtis netoli jų gyvenamos vietos esančiomis pilimis (serialo transliavimo metu itin padidėjo tokia paieška internete).
Puiki priemonė rinkodaros specialistams
Ar „Google“ ir „Youtube“ paieškos rezultatai ir žinojimas, ko žmonės ieško, gali pasitarnauti skaitmeninės rinkodaros specialistų kuriamoms strategijoms. Žinoma, kad taip! 
Serialų siužeto vingiai ar istorijos, kurias žino žiūrovas, gali veikti kaip masalas pateikti informaciją ar reklamuoti kokį nors produktą. „Viena iš kompanijos strategijų galėtų būti skausmą malšinančių vaistų reklama prieš „Youtube“ vaizdo įrašą, kuriame vaizduojama „Sostų karų“ herojaus mirtis, vėliau šią žinutę pakartotinai siunčiant tam pačiam vartotojui jau po darbo dienos su informacija, kad sunki darbo diena gali priversti tavo galvą sprogti“, –  teigia Matt Turner, „Callcredit“ skaitmeninės rinkodaros agentūros „Latitude“ vyriausiasis tekstų rašytojas. 
Populiaresnės kelionės į Kaliforniją?
„Latitude“ pastaruoju metu taip pat analizavo ir populiarių dainų įtaką turizmo skatinimui. Pasirodo, kad ir čia galima rasti sąsajų. „Latitude“ specialistai išsiaiškino, kad nuo Miley Cyrus klipo „Malibu“ išleidimo datos paieška su raktiniu žodžiu „Malibu atostogos“ nuo 2017 m. balandžio iki gegužės mėn. išaugo 178 proc., o skrydžių į Malibu (Kaliforniją) paieškų apimtis padidėjo 350 proc. per tą patį laikotarpį.
„Tai yra neįtikėtina statistika, kokia galinga gali būti viena daina. Galime orientuotis į konkrečias interneto vartotojų grupes ir remdamiesi potencialių vartotojų elgesio paieškos sistemose duomenimis, reklamuoti ar pateikti jų poreikius atitinkančius produktus“, – teigia Daumantė Eidukevičiūtė, „Latitude“ Kauno padalinio skaitmeninės rinkodaros specialistė.
„Latitude“ specialistai taip pat išsiaiškino, kad skrydžių ir kelionių paieškų į Malibu padidėjimas įvyko ir 2016 m. spalio mėn. Tai susiję Jungtinėje Karalystėje populiariu realybės šou „X faktorius“. Būtent tuo metu kartu su savo globojamais šou dalyviais į Malibu vyko „X faktorius“ teisėjas Simon Cowell. 
„Despacito“ dainos galima įtaka
Analizuojant dainų įtaką turizmo skatinimui, buvo tirta ir šiuo metu itin populiari daina „Despacito“. Visgi, pasak D. Eidukevičiūtės, vienareikšmiškai teigti, kad dainos išleidimas tiesiogiai koreliuoja su padidėjusiu turistų skaičiumi į Puerto Riką, negalima. Kelionių dažnis į Puerto Riką yra nulemtas sezoniškumo, vidinių šalies aktualijų, pavyzdžiui, referendumo dėl Puerto Riko tapimo 51-ąja JAV valstija šių metų birželio mėnesį. 
Visgi, nors ir tiesioginių koreliacijų „Latitude“ specialistai neatrado, tai nedraudžia sukurti kryptingą rinkodaros strategiją, nukreiptą į šios dainos fanatus. „Vien dėl to, jog daina yra populiari dar nereiškia, kad ji bus 100 proc. veiksminga įgyvendinant rinkodaros tikslus. Nepaisant to, verta pabandyti apeliuoti į populiariausius raktažodžius – bus užmegztas ryšys su tomis tikslinėmis auditorijomis, kurioms daina yra iš tikrųjų aktuali“, – pastebi D. Eidukevičiūtė.
„Callcredit“ Kauno komanda kuria ir palaiko inovatyvius technologinius produktus ir tarptautinę kompanijos IT infrastruktūrą. Padalinys įsikūręs Nemuno saloje, Žalgirio arenoje. Šiuo metu Kauno biure dirba 188 specialistai, kurie yra atsakingi už programinės įrangos ir duomenų bazių kūrimą, testavimą, projektų valdymą, IT palaikymą, duomenų analizės, elektroninės rinkodaros paslaugas („Latitude“) bei klientų aptarnavimą, taip pat už programinės įrangos sprendimų diegimą asmenų identifikavimo ir sukčiavimo prevencijos srityse. 
„Callcredit“ yra vartotojų informacijos, rinkodaros paslaugų, kredito rizikos vertinimo, interaktyvių sprendimų ir konsultacinės analitikos ekspertai. Bendrovės padaliniai be Jungtinės Karalystės taip pat veikia Kinijoje, Jungtiniuose Arabų Emyratuose ir Lietuvoje. Iš viso „Callcredit“ dirba daugiau nei 1200 darbuotojų. 
paieška interneteSostų karaiTV
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.