Naujausioje reklamos kampanijoje „Omnitel“ giriasi, kad jos 4G tinklo aprėptis siekia iki 99 proc. Lietuvos teritorijos. Toks teiginys grindžiamas Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) pernai lapkričio pabaigoje paskelbtais duomenimis – pagal šį parametrą „Omnitel“ lenkia ir „Tele2“ (iki 97 proc. padengimas), ir „Bitę“ (iki 85 proc.).
Tačiau P.Masiulis tikina, kad šiuo metu situacija jau yra pasikeitusi ir „Tele2“ 4G tinklas dengia 99 proc. Lietuvos teritorijos. „RRT dar turi tai oficialiai patvirtinti, bet mes tai jau žinome“, – telekonferencijos metu sakė „Tele2“ vadovas.
Dar greitesnis 4G+ internetas, anot „Tele2“ atstovų, veikia 74 proc. teritorijos. Bendras 4G/4G+ ryšio bazinių stočių skaičius „Tele2“ tinkle siekia 1030.
Kompanija didelį dėmesį skiria ir kitam konkurentų naudojamam ginklui – papildomoms paslaugoms. Ji pati teikia telefonų remonto paslaugas, pernai pasiūlė neribotą mobilųjį internetą namams, kartu su „Viasat“ pristatė vaizdo turinio paslaugą „Viaplay“, taip pat siūlo muzikos klausymosi paslaugą „Deezer“, užduočių valdymo įrankį „Tasker“ ir kt.
Tiesa, konkrečių duomenų, koks yra jų populiarumas ir kokią pajamų dalį jos sudaro, „Tele2“ atstovai neatskleidžia, argumentuodami tuo, kad tokia informacija pasinaudotų konkurentai.
Pajamos augo, bet pelno marža aptirpo
Praėjusiais metais „Tele2“ pajamos Lietuvoje siekė 179,8 mln. eurų ir buvo 9,3 proc. didesnės nei prieš metus. Daugiau įmonė gavo ir pelno – 59,8 mln. eurų, 4,1 proc. daugiau nei 2015 metais.
Tiesa, EBITDA (pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą ir amortizaciją) marža sumažėjo nuo 35,4 proc. iki 33,6 proc. „Tele2“ finansų direktorius Aidas Tamošiūnas aiškino, kad pelningumas smuktelėjo dėl to, jog įmonė investavo į tinklo plėtrą, reklamos kampanijas ir suteikė daugiau nuolaidų įsigyjant įrangą.
Paklaustas, ar tam turėjo įtakos pernai metų gale „Omnitel“ sprendimas pakeisti kainodarą, dėl kurio kai kurių planų kainas teko apkarpyti ir „Tele2“, A.Tamošiūnas papurtė galvą. „Tos akcijos ir panašūs veiksmai yra nuolatiniai, vykdomi kasmet. Mes nevertiname, kad tai galėjo turėti ypatingą įtaką“, – teigė „Tele2“ finansų direktorius.
Po dvejų metų pertraukos ūgtelėjo ir bendras mobiliojo ryšio vartotojų skaičius, anksčiau mažėjęs dėl emigracijos ir bendro paslaugų pigimo nulemto išankstinio mokėjimo SIM kortelių atsisakymo. Bendras „Tele2“ paslaugų vartotojų skaičius išaugo 1,7 proc. ir pasiekė 1,77 milijono.
„Tele2“ verslo klientų skaičius per metus padidėjo 13,6 proc. ir pasiekė 165,6 tūkstančio.
Į tinklo plėtrą „Tele2“ investavo 24,1 mln. eurų, iš kurių 13,2 mln. sudarė naujų dažnių licencijos mokesčiai.
Ketvirtąjį ketvirtį „Tele2“ gavo 50,1 mln. eurų pajamų, 15,1 proc. daugiau nei prieš metus. Operatoriaus EBITDA sudarė 12,9 mln. eurų.
Augimą lėmė mobilusis internetas
Per metus „Tele2“ vartotojai sunaudojo 23 617 terabaitus (TB) duomenų – 126 proc. daugiau nei prieš metus. Dauguma mobiliojo interneto vartotojų jau naudojasi 4G internetu. Gruodį jo dalis „Tele2“ tinkle pasiekė 78,2 proc. Palyginimui: prieš metus ji sudarė tik 36 proc.
Gruodį kiekvienam 4G mobiliojo interneto vartotojui vidutiniškai teko 5,5 gigabaito (GB) duomenų ir lietuviai interneto vartojimu priartėjo prie skandinavų. Dar metų pradžioje šis rodiklis siekė 2 GB.
Prakalbamų minučių per metus padaugėjo 1,9 procento – per metus vartotojai prakalbėjo 4122 mln. minučių.
„Duomenų vartojimas toliau augs ir 2017 metais. Jį skatins geresni telefonai, namų internetas ir naujos paslaugos“, – prognozavo Petras Masiulis.
Pasak jo, naudojimąsi internetu skatina ir auganti išmaniųjų telefonų dalis rinkoje. „Tele2“ tinkle kas antras (54 proc.) telefonas yra išmanusis, o tarp jų 2 iš 3 palaiko 4G technologiją.
P.Masiulis priminė, kad birželio mėnesį numatoma panaikinti tarptinklinio ryšio mokesčius, taigi mobiliuoju internetu bus dar pigiau naudotis ir kitose ES šalyse. Tiesa, kol kas nėra aišku, kokių kainų galima tikėtis ir kokią įtaką tai turės mobiliojo ryšio rinkai.