„LT GameJam“ – tiems, kurie svajoja sukurti savo kompiuterinį žaidimą

2017 m. sausio 4 d. 21:03
Įvaizdis, kad vaizdo žaidimais dera domėtis tik vaikams, laimei, miršta. Tiksliau, pasaulyje jis niekada ir nebuvo gajus, o Lietuva šiuo klausimu artėja prie pasaulio standartų – nes karta, kuri buvo vaikais tada, kai į Lietuvą įsiveržė kompiuterija, jau suaugo, tapo mokesčių mokėtojais, verslininkais, kūrėjais ir jos įtaka šalies visuomenei bei progresui palaipsniui tik didėja.
Daugiau nuotraukų (1)
Galima pasidžiaugti tuo, kad lietuviai žaidimus ne tik žaidžia, bet ir kuria: tarptautinėje rinkoje gerai žinomi „Nordcurrent“, „Tag of Joy“ vardai (beje, pastarieji sukūrė „Pokemon Go“ stiliaus žaidimą bent porą metų prieš pasirodant „pokemonams“), lietuviai svariai prisidėjo (ir dar ir toliau prisideda) prie vieno populiariausių žaidimų variklių – „Unity“ – kūrimo.
Bet tai – jau žaidimo kūrimo profesionalai. O juk yra nemažai pasvajojančių sukurti savo žaidimą – bet nežinančių, nuo ko viską pradėti.
Prieš 15 metų prasidėjęs pasaulinis renginys „GameJam“ – tai renginys, kuriame susitinka abi šios grupės. Tai renginys visiems, kuriems įdomu kurti žaidimus – nepriklausomai nuo turimos patirties.
Lietuviškojo „LT GameJam“ istorija tęsiasi jau 13 metų, ir apie šiemetinį renginį kalbamės su vienu iš jo organizatorių – Ugniumi Dovidausku iš „Unity“.
– Kaip apibūdintumėte – kas yra „GameJam“ ir kaip tai veikia?
– „GameJam“ – tai renginys, kuriame susirenka būrys žmonių, turinčių vieną tikslą: kurti kompiuterinius žaidimus. Paskelbiama oficiali renginio tema – ji vienoda visuose tų metų „GameJam“ renginiuose, visame pasaulyje – tada dalyviai susiburia į komandas, suplanuoja žaidimą ir per savaitgalį jį kuria, o po to pristato. Tikimasi, kad ir po „GameJam“ šie žaidimai – ir šios komandos – tęs savo kelionę ir toliau.
Kaip pavyzdį galima pateikti Londone sukurtą žaidimą „Surgeon Simulator“. Jis buvo sugalvotas ir sukurtas 2013tų metų „GameJam“ renginyje, ir dabar tai yra pasaulyje gerai žinomas žaidimas.
Lietuvoje „LT GameJam“ vyko dar ir 2002-aisiais metais, bet pradėtas organizuoti reguliariai tik nuo 2009-ųjų.
Lietuvoje kiekvienais metais sulaukiama vis daugiau dalyvių ir vis daugiau žaidimų. Praėjusiais metais „LT GameJam“ dalyvavo apie 700 žaidimų kūrimo entuziastų, ir jie sukūrė apie 100 žaidimų.
– Kaip apibūdintumėte Lietuvos žaidimų kūrimo industriją?
– Mano nuomone, ji yra dvilypė. Visų pirma, turime kelias studijas kurios kuria žaidimus, ir iš to sėkmingai pragyvena. Ir kitoje pusėje turime labai daug kūrėjų-mėgėjų: žmonių, kuriems tai yra hobis, kurie ateina į „GameJam“ ir čia kuria žaidimus. Norėtųsi, kad daugiau šių mėgėjais taptų profesionaliais žaidimų kūrėjais – ir pradėtų iš to gyventi.
– Ar Lietuva, būdama tokia nedidele valstybe, gali konkuruoti su tarptautine žaidimų kūrimo rinka?
– Tikrai taip. Žinoma, turės praeiti dar ganėtinai daug laiko, kol turėsime savo pirmą „AAA“ klasės žaidimą, bet mažesnių biudžetų žaidimų rinkoje tikrai galime konkuruoti jau šiandien. Pavyzdžiui, „Nordcurrent“ mobilusis žaidimas „Cooking Fever“ jau tikrai pasiekė gan didelės sėkmės visame pasaulyje.
Tikrai manau, kad kai tik didesnė dalis iš mūsų kūrėjų-mėgėjų taps profesionalais, turėsime daug daugiau studijų kurios garsins Lietuvos vardą.
– Ar verta į „LT GameJam 2017“ ateiti tiems, kurie nė karto nedalyvavo tokiame renginyje – ir neturi jokios žaidimų kūrimo patirties?
– Vienareikšmiškai – taip! Visur, kur studentams ar moksleiviams pasakoju apie žaidimų kūrimą ir ką reikia daryti, norint tapti žaidimų kūrėju, rekomenduoju vieną dalyką – ateiti į „GameJam“. Nėra geresnio būdo išmokti kurti žaidimus, nei tiesiog imti ir kurti – ir „GameJam“ tam yra puiki vieta.
O šių metų renginyje netgi turėsime kompanijos „King“ (sukūrusios žaidimą „Candy Crush“) atstovo Olego Pridiuko pristatymą, orientuotą būtent į tuos, kurie žaidimų kūrime neturi visiškai jokios patirties.
– Kokių sugebėjimų, interesų sričių atstovai laukiami „LT GameJam 2017“?
– „GameJam“ labiausiai vertinami tie žmonės, kurie turi noro kurti. Vertinami sugebėjimai – programavimas, piešimas, modeliavimas, dizaino kūrimas ir panašiai. Bet čia labai svarbu pabrėžti, kad noras yra kur kas svarbiau už įgūdžius – nes jei tik yra noras, išmokti galima visko. Ir jeigu tikrai neturite įgūdžių, kurie tiesiogiai padėtų prie žaidimo kūrimo, „GameJam“ renginyje galite jų įgyti. Galima pradėti nuo visiškai mažų dalykų – pavyzdžiui, komandai padėti sudėlioti žaidimų lygius, ar panašiai. Kitais metais jau galima būtų apsiimti ir didesnių darbų.
– Ko galima tikėtis iš šio „LT GameJam 2017“, kuo jis skirsis nuo ankstesnių šio ciklo renginių?
– Šis „GameJam“ skirsis nuo ankstesnių tuo, kad renginio metu turėsime net kelias mokomąsias dirbtuves (angl. workshop): atstovas iš „King“ pristatys žaidimų variklį „Defold“, leidžiantį naujiems žaidimų kūrėjams pradėti kurti žaidimus kuo paprasčiau. Tuo tarpu paslaugos „DevToDev“ atstovas pristatys, kaip pasitelkiant jų kuriamą analitinę įrangą galima sužinoti daugiau apie savo žaidėjus – ir pagal tai kurti geresnius žaidimus.
Kuo gali būti naudingas „GameJam“?
– „GameJam“ padeda sutikti bendraminčių, sugalvoti idėjų – ir tiesiog skirti laiko žaidimų kūrimui.
Renginys „LT GameJam 2017“ šiemet vyks Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Šiauliuose. Renginys yra nemokamas, registracija ir daugiau informacijos apie renginį – oficialioje svetainėje 2017.gamejam.lt

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.