Paskutinė analoginė „Teo“ tinklo stotis Lietuvoje buvo išjungta Kelmės rajone, Verpenoje. Nuo šiol visas balso telefonijos paslaugas „Teo“ teikia per skaitmenines tinklo stotis arba naudojant VoIP technologiją (angl. „Voice over internet protocol“).
„Telefono liniją prijungus prie skaitmeninės stoties itin pagerėja ryšio kokybė – skambučiai yra sujungiami greičiau, o garsas pokalbio metu girdimas aiškiau. Skaitmeninė linija taip pat suteikia galimybę naudotis papildomomis paslaugomis, tokiomis kaip balso paštas ar skambučio peradresavimas. Be to, skaitmeninės stotys vartoja kelis kartus mažiau elektros energijos negu senos analoginės stotys“, – sako Andrius Šemeškevičius, „Teo“ ir „Omnitel“ technologijų vadovas.
Penkiuose didžiuosiuose Lietuvos miestuose analoginės stotys skaitmeninėmis buvo pakeistos dar 2002 metais. Tačiau 2008 m., kai prasidėjo baigiamasis tinklo skaitmenizavimo etapas, apie 45 tūkst. balso telefonijos klientų atokiose šalies vietovėse vis dar naudojosi analoginiu ryšiu.
Pirmąsias analogines tinklo stotis „Teo“ pradėjo naudoti dar septintajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje. Analoginėse stotyse balsas būdavo perduodamas garso virpesių pavidalu. Skaitmeninės stotys balsą perduoda naudojant įvairias balso skaitmenizavimo technologijas, įskaitant ir VoIP, kuomet garsas yra skaitmenizuojamas ir siunčiamas internetu, o pas klientą esanti galinė įranga juos iškoduoja ir vėl paverčia garsu.
Atsisakyti analoginių stočių buvo nuspręsta, nes jos nebeatitiko šių laikų poreikių: jų gamybai buvo naudojami brangieji metalai, o jų remontas būdavo sudėtingas. Išmontuotas stotis pardavus perdirbimui, už senos įrangos pardavimą gauta suma siekia beveik 1 milijoną eurų.