Rekordinis „Apple“ nuosmukis: kaip jai išsikapstyti?

2016 m. gegužės 3 d. 18:15
„Apple“ išgyvena blogiausias dienas per pastaruosius 13 metų. Pirmą kartą istorijoje sumažėję „iPhone“ pardavimai ir 8 mlrd. dolerių mažesnės ketvirčio pajamos investuotojus privertė sunerimti, o „Apple“ akcijų vertė smunka visą savaitę. Tai signalizuoja, kad dabar būtų puikus metas „Apple“ pristatyti kažką naujo. Tačiau ko ji galėtų imtis?
Daugiau nuotraukų (3)
Nuo balandžio 26 dienos, kuomet „Apple“ paskelbė ketvirčio finansinę ataskaitą, jos akcijų vertė smuko 11 proc. Apskritai jos akcijų kaina krito jau aštuonias dienas iš eilės. Tai pirmas toks atvejis nuo 1998 metų liepos. 
Nepaisant to, CNBC žurnalisto paklaustas, ar kompanijos geriausios dienos jau praeityje, „Apple“ generalinis direktorius Timas Cookas drąsiai išrėžė: „Visiškai su tuo nesutinku.“
Išties, laidoti šią kompaniją – gerokai per anksti. Turėdama daugiau nei 200 mlrd. dolerių santaupų vien užsienio sąskaitose ji dar ilgai galės kuo ramiausiai dreifuoti, gamindama vien tuos pačius „iPhone“, „iPad“ ir „Mac“.
Tačiau norėdama išlikti inovacijų (ir konkurentų) priešakyje „Apple“ privalo sugalvoti kažką naujo. 
Įvairių sričių ekspertai sutiko pasidalinti savo nuomonėmis, įžvalgomis ir patarimais, kur toliau turėtų plaukti milijardinis „Apple“ laivas.
Rinkos analitikas
Technologijų rinkos analitikas Benas Woodas iš kompanijos „CCS Insight“ įvardija dvi sritis. Pirmoji – virtualioji realybė, kurią jau bando įsikinkyti daugelis technologijų milžinų. Antroji – automobilių pramonė.
Taip pat B.Woodas užsimena, kad „Apple“ privalo išnaudoti didžiulės Indijos rinkos potencialą. „Nors parduoti „iPhone“ už tokią pat kainą Indijoje yra sudėtingas iššūkis, jos negalima ignoruoti vien populiacijos dydžio ir išmaniųjų telefonų populiarumo augimo“, – teigė jis.
Jei tai nepavyktų, „Apple“ gali žengti „Amazon“ ir „Sky“ pėdomis bei tapti turinio tiekėja.
„Apple“ turi didžiulį kalną grynųjų pinigų, už kuriuos ji nesunkiai gali įsigyti teises transliuoti svarbiausius sporto renginius ar kitą populiarų turinį. Atsižvelgiant į jos galimybes pateikti turinį dideliam kiekiui vartotojų, turinčių „Apple“ įrenginius, tai galėtų būti nauja kompanijos kryptis“, – teigė B.Woodas.
Technologijų žurnalistas
Apie „Apple“ rašančios svetainės „9to5Mac“ redaktorius Camas Buntonas mano, kad amerikiečių bendrovei verkiant reikia naujo produkto, kuris suteiktų naują postūmį.
„Kaip technologijų entuziastui, „Apple“ yra gana nuobodi kompanija. Jie išleidžia naujus produktus kartą ar du per metus ir dažniausiai jie būna panašūs į tai, kas jau buvo padaryta anksčiau. Iš kitos pusės, ši strategija jiems uždirba gerus pinigus“, – svarstė C.Buntonas.
Jis skeptiškai vertina ir dar vieną „Apple“ strategijos elementą – slaptumą: „Norėčiau, kad jie dalintųsi daugiau informacijos – nustokite apsimetinėti, kad technologijų kūrimas yra didžiulė paslaptis ir daugiau niekas to nedaro. Bet, spėju, tai prisidėjo prie jų sėkmės – slaptumas sukuria laukimą, taigi jiems kažką išleidus atrodo, kad produktas yra visiškai naujas.“
Finansininkas
Finansų bendrovės „Menzies“ partneris Grahamas Seddonas taip pat mano, kad „iPhone“ pasiekė saulėlydį.
„Net geriausi produktai, sukurti žinomiausių prekių ženklų, turi gyvavimo ciklą, kuris turi pabaigą. Makroekonominiai faktoriai, tokie kaip stiprus JAV doleris ir lėtėjantis Kinijos ekonomikos augimas, kaip ir konkurencija išmaniųjų telefonų rinkoje turėjo tam tikrą įtaką. „Apple“ vadovas Timas Cookas šiuo metu atrodo esąs įsitikinęs, kad prastesni rezultatai tėra augimo „pauzė“ ir, rodos, neigia faktą, kad pasaulinė „iPhone“ telefonų paklausa gali imti mažėti.
Laikas parodys, ar tokie produktai, kaip „Apple Watch“, „iPad“ ar net „Apple“ automobilis, padės kompanijai ir vėl auginti pajamas“, – komentavo G.Seddonas.
Mokslininkas
„Naudokis turimu pagrindu ir toliau kurk inovacijas, – tokį patarimą kompanijai turi Sautamptono universiteto prodesorius Lesas Carras. – Aš nesu iš tų, kurie sako, kad „Apple“ turėtų išleisti naują, itin svarbų produktą, tokį kaip „iPhone“. „Apple“ elgiasi kitaip – ji išsirenka technologiją ir ją ženkliai patobulina. Nemanau, kad jie yra iš tų, kurie išleistų milijoną produktų į rinką ir žiūrėtų, kuris pasiteisins.“
L.Carro nuomone, visas „Apple Watch“ potencialas dar nėra atrastas, be to, kompanijos programėlė „Apple Health“ turi daug galimybių sveikatos technologijų sektoriuje, kuriam pranašaujamas didelis augimas.
Aplinkosaugininkas
Didžiosios Britanijos Aplinkosaugos vadybos ir vertinimo instituto patarėjas Martinas Baxteris mano, kad „Apple“ automobilio gamyba būtų teisingas ėjimas. Tačiau jis galėtų būti ir ne autonominis.
„Apie oro užterštumą kalbama vis daugiau, taigi aišku, kad elektriniai automobiliai gali prisidėti prie kenksmingų emisijų mažinimo, jei elektrą gausime iš atsinaujinančių išteklių.
„Apple“ gali užimti svarbų vaidmenį tiek automobilių, tiek elektros energijos gavybos rinkose, kuriant efektyvesnius procesus. Tai jiems būtų visiškai nauja rinka“, – sakė M.Baxteris.
Parengta pagal BBC inf.
AppleiPhoneišmanusis telefonas
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.