Kaunietį šokiravo sąskaita už mobilųjį ryšį: „Prirašė už nieką!“

2016 m. gegužės 2 d. 08:49
Internetiniai žaidimai suvilioja daugybę naršytojų, tačiau ne visi supranta, kad jie gali būti mokami, o kai kuriais atvejais pinigai iš žaidėjų renkami neribotą laiką, nebent jie patys paslaugos atsisako. Tokio žaidimo dalyviu Valentinas iš Kauno buvo tapęs, kaip teigia, pats to nežinodamas. Apie gerokai išaugusią mobiliojo ryšio sąskaitą jis sužinojo tik po daugiau nei mėnesio.
Daugiau nuotraukų (2)
„Kelis kartus buvo atėjusios SMS žinutės iš numerio 1337, ten apie kažkokį prizą rašė, bet aš pagalvojau, kad čia pinigų išmetimas ir nekreipiau dėmesio. Pasirodo, už šitas žinutes man mokesčius skaičiavo – pateikė 40 eurų sąskaitą. Anksčiau nėra tokių dalykų buvę“, – stebėjosi kaunietis.
Vyras nuskubėjo į savo operatoriaus, „Omnitel“, saloną aiškintis situacijos, bet taip ir nesuprato, kodėl sąskaita taip išaugo. „Nieko aš tuo numeriu neužsakinėjau. Tose žinutėse yra parašyta, kad jas atšaukti galima išsiuntus SMS, bet aš specialiai nieko nesiunčiau, – dar papildomai ką priskaičiuos“, – kalbėjo Valentinas.
Žioplių mokestis
Žinutes nuo kovo mėnesio vidurio Valentinas gaudavo kiekvieną šeštadienį. Jose būdavo pateikiama nuoroda į žaidimo svetainę, o norint žaisti reikėjo įvesti gautą kodą.
Kiekviena tokia žinutė Valentinui kainavo po 2,9 euro, taigi per daugiau nei mėnesį vien dėl šių žinučių sąskaita išaugo beveik 18 eurų.
Nors pats kaunietis nepamena užsisakęs kokias nors mokamas paslaugas, „Omnitel“ ir „Teo“ atstovas spaudai Audrius Stasiulaitis nurodė, kad klientas paslaugas numeriu 1337 užsisakė kovo 15-ąją, vieną minutę po vidurnakčio.
 
Prieš skambinant ar siunčiant SMS trumpuoju numeriu, rekomenduojame sužinoti konkrečios paslaugos teikėjo įkainius. A.Stasiulaitis
 
„Apgailestaujame, kad mūsų klientas naudojasi trečiųjų šalių paslaugomis, kuriomis jis nėra patenkintas. Nusiskundimų dėl kai kurių trečiųjų šalių teikiamų paslaugų iš savo klientų sulaukiame ir apie tai visada pranešame paslaugų tiekėjams.
Esame numatę galimybes nutraukti sutartis arba stabdyti jų teikimą vartotojams, jei paslaugų tiekėjai pažeidžia Lietuvoje galiojančius įstatymus arba tarpusavio sutartis“, – teigė A.Stasiulaitis.
Painus tinklas
Paslaugas trumpuoju numeriu 1337 teikia estų kompanija „Mobi Solutions OU“ (pačioje Estijoje jie veikia „MobiGW OU“ vardu). Tiksliau, ši kompanija parduoda įvairias mobiliųjų mokėjimų paslaugas, o pačius žaidimus, loterijas ir kitus žmonių užsakomus dalykus organizuoja jų partneriai.
„Mes suteikiame techninį sprendimą turėti mobiliųjų mokėjimų sistemą be būtinybės tartis su visais mobiliojo ryšio operatoriais ir pritaikyti visus jų techninius reikalavimus. Taigi laimi abi pusės: mobiliojo ryšio operatoriams nereikia rūpintis kiekvienu smulkiu partneriu, o pastarieji gali kur kas lengviau įsidiegti mobiliuosius mokėjimus“, – aiškino „MobiGW OU“ atstovas Kristjanas Lusikas.
Valentinas buvo užsakęs savaitinę žaidimo prenumeratą, kurią teikia Seišeliuose registruota įmonė „Nobinet Ltd“. O kad viskas būtų dar painiau, pats internetinis žaidimas pavadintas „Mobilwin“.
Ir nors estai kratosi bet kokios atsakomybės už partnerių veiklą, juos sieja itin glaudūs ryšiai. Tokie glaudūs, kad jie net dalijasi bendru telefono numeriu Lietuvoje – ir vienos, ir kitos kompanijos klientai raginami skambinti 8 655 51365.
K.Lusikas aiškino, kad tai jie tarpininkauja kolegoms iš Seišelių ir „nuomoja“ vartotojų aptarnavimo paslaugas Lietuvoje: „Mobilwin“ neturi savo vietinio vartotojų aptarnavimo. Taigi mes sutarėme, kad mūsų vartotojų aptarnavimas taip pat priims jų skambučius ir perduos šiuos atvejus „Mobilwin“ pagalbos centrui.“
Brangi pramoga
Paklausus, kokia jo nuomonė apie „Nobinet Ltd“ ir jų teikiamas paslaugas, K.Lusikas teigė jokių priekaištų neturintis – vartotojai žadamus prizus gauna, o klientus aptarnaujantys specialistai į laiškus atsako greit.
Ir išties – atsakymą į lietuvių kalba siųstus klausimus „Nobinet Ltd“ pateikė per parą. Tiesa, komentarai buvo surašyti anglų kalba, taigi jos nemokantiems vartotojams gali kilti keblumų bendraujant su paslaugos tiekėju.
Didžiąją dalį „Nobinet Ltd“ atstovų siųsto laiško sudaro paaiškinimai, kaip veikia jų loterija, kaip užsakomos paslaugos ir kaip jų galima atsisakyti. Trumpas apibendrinimas skambėtų maždaug taip: įstatymų mes laikomės, vartotojai aiškiai informuojami apie paslaugos sąlygas ir kainas, be to, kas savaitę siunčiamoje žinutėje, kuri jiems kainuoja 2,9 euro, yra nurodyta, kaip paslaugos galima atsisakyti.
„Užsakymo procesas yra visiškai saugus, sąžiningas ir patikimas. Jis nėra unikalus ar kažkuo specifinis mūsų paslaugoms – jį yra aiškiai aprašę mobiliojo ryšio operatoriai tam, kad būtų galima teikti saugų ir patikimą būdą užsiregistruoti paslaugoms, kurios remiasi SMS apmokėjimais. Tik telefoną turintis vartotojas gali atsiųsti tokią SMS žinutę ir patvirtinti užsakymą. Mes turime visų šių užsakymo žinučių įrašus, taigi galime pateikti aiškius įrodymus, kad visi prenumeratoriai paslaugas užsisakė“, – rašoma „Nobinet Ltd“ atsiųstame atsakyme.
Seišelių kompanijos atstovai teiravosi ir paties Valentino kontaktų, tačiau jo problema tuo metu jau buvo išspręsta – „Omnitel“ kompensavo 14 eurų, kurie sąskaitą buvo išpūtę dėl neprašytų SMS.
mobilusis ryšysOmnitelSMS
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.