Anna Crail skrido iš Belinghamo (Vašingtono valstija, JAV) į Havajus. Likus 90 minučių iki “Alaska Air“ lėktuvo nusileidimo moteris pamatė, kad jai iš pašonės veržiasi liepsnos.
„Pamaniau, kad krentame. Surikau: „O dieve, lėktuvas dega!“ – vėliau ji pasakojo „KOMO News“.
Tačiau išties degė jos pačios „iPhone 6S“.
„Mano telefonas liepsnojo. Ugnies liežuviai buvo beveik 20 cm aukščio ir aš jį išmečiau ant grindų. Telefonas nučiuožė po kažkieno sėdyne, pradėjo liepsnoti dar aršiau. Žmonės salone pašoko iš savo vietų“, – prisiminė moteris.
Suprantama – kai lėktuvas dega, keleiviai turi keistą savybę sunerimti.
Laimei, šį sykį liepsnas tuoj užgesino lėktuvo komanda. „Boeing 737“ kelionės tikslą pasiekė sėkmingai, nei žmonės, nei įranga nenukentėjo. Aišku, išskyrus „iPhone“. JAV Federalinė aviacijos administracija tiria incidentą.
Lieka tikėtis, kad telefonų imti į lėktuvą mums vis dėlto neuždraus. Nebent „iPhone“. Mat tai jau ne pirmas atvejis, kai „Apple“ gamybos telefonas užsiliepsnoja lėktuve. Prieš penkerius metus skrydžio Australijoje metu keleivio „iPhone“ pradėjo švytėti ir rūkti.
Galima suprasti, kodėl telefonas užsiliepsnoja jį kraunant – kai kada naudojami netinkami krovikliai, o ir baterija tuo metu patiria didžiausią stresą. Tačiau įjungus skrydžio režimą akumuliatoriaus apkrova smarkiai sumažėja, tad išties keista, kaip baterija sugeba „užtrumpinti“ būtent tuo metu.
Visais atvejais akivaizdu – gamintojams metas kur kas griežčiau imtis akumuliatorių kokybės kontrolės,o mokslininkams – pagaliau sukurti naujo tipo akumuliatorius. Tai padaryti žadama jau keleri metai, o mes kaip naudojomės neekologiškai gaminamomis ir brangiomis ličio-jonų baterijomis, taip ir toliau naudojamės.