Laurus JAV nuskynę lietuviai nusiteikę nerti dar giliau

2016 m. sausio 9 d. 09:35
Arnoldas Lukošius (specialiai lrytas.lt iš Las Vegaso)
Las Vegase (JAV) vykstančioje technologijų parodoje CES dalyvių iš Lietuvos nedaug, bet jie – tarp geriausiųjų. Meškeriotojus nustebinusi kompanija „Deeper“ jau nuskynė svarbų apdovanojimą, o hologramas kurianti „PM Screens“ nespėja tartis dėl užsakymų.
Daugiau nuotraukų (3)
„Innovation Awards 2016“ – taip skamba apdovanojimo, kurį gavo lietuvių kompanija „Deeper“, pavadinimas. Gauti jį reiškia sulaukti begalės klientų ir žiniasklaidos dėmesio.
Antrus metus CES dalyvaujančiai „Deeper“ (išvertus iš anglų k. – „giliau“) jo tikrai netrūksta. Vien dėl to, kad lietuvių sukurtas sonaras, padedantis aptikti žuvis, neturi jokių konkurentų visame pasaulyje.
Veikia jis panašiai kaip echolotas, tačiau būsimą laimikį žvejojant nuo kranto galima stebėti išmaniojo telefono ekrane.
Ketina likti savo šalyje
Ypač stulbinanti „Deeper“ plėtra JAV. Didžiausi prekybos tinklai – „Best Buy“, „Wallmart“ – pirkėjams jau siūlo lietuvių sonarą, kuris interneto parduotuvėse kainuoja apie 200 eurų.
Kompanija 10–15 proc. pajamų šįmet ketina skirti reklamai, mokymams ir žvejams šviesti. Pernai įmonės darbuotojų pagausėjo nuo 15 iki 40, tačiau ji toliau ieško naujokų.
Įdomiausia, kad pats įrenginys gaminamas tikrai ne Kinijoje. „Turime Lietuvoje profesionalių partnerių, kurie padeda tiek montuojant elektroniką, tiek liejant plastiką ar surenkant produktą, tad šiuo metu galime užtikrinti augančią paklausą ir toliau didinti gamybos apimtį.
Gaminant Kinijoje galbūt galima šiek tiek sumažinti kainą, tačiau nuo to labai kenčia kokybė, priežiūra, atnaujinimai“, – „Lietuvos rytui“ sakė „Deeper“ atstovas Rolandas Sereika.
Sonaro kūrėjai nuolat atnaujina ir patį gaminį, ir programinę įrangą. Gaminant ne Lietuvoje tai būtų labai sudėtinga, o dabar bet kuri klaida ištaisoma labai greitai.
Todėl bendrovės atstovas tvirtino, kad ketinimų palikti gimtinę tikrai nėra.
Premjeros – kitąmet
Anot R.Sereikos, „Deeper“, nors ir išgarsėjusi žvejojantiems nuo kranto skirtu sonaru, toli gražu nėra žvejybos reikmenis gaminanti bendrovė.
„Kuriame išmaniuosius įrenginius, kurie veikia su telefonais. Dalis mūsų komandos tobulina sonarą, o kiti kuria visiškai kitokius gaminius, nieko bendro neturinčius su žvejyba.
Labai norėjome į šią parodą atgabenti naujovių, bet nespėjome, tad premjeras atidėjome iki kitų metų“, – sakė R.Sereika.
Ištraukti iš jo, kokios bus tos naujovės, taip ir nepavyko.
Tiesa, pajuokavus apie galimybę „Deeper“ duomenis stebėti pro virtualiosios realybės akinius, pašnekovas to anaiptol nepavadino nesąmone.
O kai užsiminiau, kad sonaras visai tiktų ir besilaukiančioms moterims, Rolandas juokais atsakė: „Tuoj išvardysi visas mūsų patentų paraiškas.“ Po to užsiminė, kad kitas jų gaminys bus skirtas tikrai ne žvejybai.
Taikosi prie papročių
Pasak jau pagarsėjusio sonaro gamintojų, nemažai darbo tenka nudirbti parenkant jo reklamą skirtingose pasaulio šalyse. Mat žvejų įpročiai – toli gražu ne vienodi.
Pavyzdžiui, Lietuvoje žvejai pagautas žuvis nešasi namo. Pietų šalyse ar Anglijoje – glostinėja, fotografuoja, laisto vandeniu, o po to paleidžia.
„Kanadoje gali reklamai fotografuoti žvejį, už žiaunos laikantį iškeltą didžiulę žuvį, ir visiems tai tiks. Bet tik pamėgink tai padaryti Didžiojoje Britanijoje – iškart užvers laiškais pasipiktinę gyvūnų globėjai ir visą kampaniją tuoj pat teks nutraukti pakenkus savo įvaizdžiui.
Būtina išmanyti vietos rinkos ypatumus, todėl plėsdamiesi į Kiniją samdome kinę vadybininkę“, – apie verslą tarptautiniuose vandenyse pasakojo R.Sereika.
Užsimanė net „Cartier“
Apie bendravimą su skirtingų šalių klientais kalbėjo ir kiti parodoje sutikti lietuviai – kompanija „PM Screen“, kurianti ir gaminanti hologramų projekcijas visame pasaulyje.
„Projektorius, stiklus ar vitrinas užsakome Kinijoje. Klientų turime ir ten, ir Jungtiniuose Arabų Emyratuose, ir JAV. O meniniai bei programiniai sprendimai atliekami Lietuvoje“, – sakė vienas kompanijos investuotojų Ričardas Čepas.
Kompaniją prieš 5 metus įsteigė Vilniaus dailės akademijos absolventas Adomas Bulavas, kūręs projekcijas ant namų sienų, net holograminį Egidijų Dragūną „Sel“ koncertams, tik iš to daug pelno nebuvo.
Kai Adomas sutiko investuotoją R.Čepą, kompanija rado nišą. Dabar jos holograminiai stendai vien JAV reklamuoja produktus šimtuose prekybos centrų.
„Malonu, kai tau paskambina „Cartier“ vadovas ir sako, kad pamatė nuostabius mūsų darbus, todėl dabar nori, kad tai padarytume prabangių laikrodžių parduotuvėje Niujorke“, – sakė lietuviai, į CES atvykę kaip garso įrangos kompanijos „Altec Lansing“ komandos nariai.
Mat „Altec Lansing“ stendą puošia lietuvių kurtos hologramos. Ir ne tik Las Vegase – jų hologramos reklamuoja „Altec Lansing“ gaminius 500 parduotuvių JAV.
„Galėtume pagaminti ir tikros piramidės dydžio hologramą. Reikia tik labai gerai išmanyti naujausias technologijas, kad sukurtum ryškiai dienos šviesoje regimas projekcijas“, – aiškino ir Baltarusijoje vykusį pasaulio ledo ritulio čempionatą, ir prabangius Omano prekybos centrus puošę lietuviai.
CESParodaJAV
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.