„Nu va radau ta koda apie kuri vakar snekejom to taxi uber (…). Aj, ir pasakyk gyciokui, jis gi pas mus su taxais megejas vazinet, tai tegul susiveda ta pati koda, visiems vienodas ir duoda nemokamai 10 eur. p.s. jei vakare nieko neveiksit, uzlekit“, – tarsi draugui rašo viena brukalų platintoja (rašyba netaisyta – aut. past.).
„Labas, panaudok si pakvietimo koda ir gauk iki €10 nemokamo vaziavimo su UBER taxi“, – ragina kitas nepažįstamasis.
Tokie ir panašūs siūlymai braunasi ne tik į el. pašto dėžutes – jie taip pat platinami socialiniuose tinkluose, tinklaraščiuose ir kitur internete.
„Uber“ atstovai tikina, kad įkyrūs šios paslaugos reklamuotojai visa tai daro savo noru ir iniciatyva, o pati kompanija be vartotojų sutikimo jokių asmeninių pranešimų žmonėms neplatina.
Ko siekiama platinant tokias reklamas?
„Uber“ vartotojai Lietuvoje turi galimybę pakviesti užsiregistruoti savo draugus, kurie gauna pirmą iki 10 € kelionę nemokamai. Kviečiamajam užsiregistravus ir atlikus pirmąją kelionę, už tai pakvietėjas taip pat gauna vieną nemokamą iki 10 € vertės kelionę su „Uber“. Labai svarbu paminėti, kad asmeninius pakvietimo kodus galima platinti tik asmeniškai ir ne komerciniais tikslais“, – pabrėžė Vytautas Černiauskas, „Uber“ operacijų ir logistikos vadovas Lietuvoje.
Jis pridūrė, kad savo pakvietimo kodu galima dalintis tik teisėtais būdais ir tik ten, kur asmuo yra turinio savininkas (pvz., siųsti draugams el. paštu, skelbti savo „Twitter“ ar „Facebook“ paskyrose, asmeniniame tinklaraštyje ir pan.). Bet kokį kitą viešą platinimą ar reklamavimą draudžia vartotojo taisyklės, su kuriomis sutinka visi besiregistruojantys „Uber“ sistemoje. „Už tokius pažeidimus „Uber“ turi teisę blokuoti paskyrą ar panaikinti už pakvietimus gautus kreditus“, – sakė V.Černiauskas.
Pastebėjus neteisėtai reklamuojamus „Uber“ kodus ar gavus nepageidaujamą el. laišką iš nepažįstamo asmens, vartotojai gali apie tai pranešti el. paštu support@uber.com.