„Omnitel“ įsigyti nusprendusi kompanija „Teo“, jo nuomone, siekia dviejų tikslų. Pirma, ji tikisi didesnių pajamų – tapusi viena stipria rinkos žaidėja, įmonė galės kurti bendrus produktus, siūlyti naujus interneto, telefono, TV ir kitų paslaugų paketus.
Antroji priežastis, kurią įvardijo ir šių kompanijų atstovai, yra kaštų sinergija: siūlydamos paslaugas kartu, kompanijos galėtų sutaupyti įmonės valdymo, sistemų priežiūros, klientų aptarnavimo ir kitose srityse.
„Jei pavyks suvilioti naujus klientus tais pasiūlymais, gali įvykti rinkos persiskirstymas – ko gero, „Omnitel“ tikisi, kad bus lengviau konkuruoti su kitais žaidėjais“, – sakė R.Šalaševičius.
Jis paminėjo Ispanijos pavyzdį: šioje šalyje susijungus mobiliojo ir fiksuotojo ryšio operatoriams, jie nusprendė teikti bendrus pasiūlymus gerokai mažesne kaina – siūlydami apie 30 proc. nuolaidą, lyginant su pavienių paketų užsakymu. Į tai skubiai reagavo konkurentai, nurėžę savo paslaugų kainas.
Vartotojai mažėjančiomis kainomis, žinoma, džiaugėsi, tačiau rinkai šis kainų karas turėjo liūdnų pasekmių. „Ispanija yra pavyzdys, kad tas darinys, jei agresyviai teiks pasiūlymus, – rinka gali nuvažiuoti į apačią“, – pastebėjo analitikas.
Reaguodami į konkurento veiksmus, kiti operatoriai ne tik mažino kainas, bet ir puolė ieškoti partnerių ar net pirkti mažesnius interneto, TV paslaugų tiekėjus.
Įmonių konsolidacija stebėta ne tik Ispanijoje, bet ir Vokietijoje.
Todėl R.Šalaševičius prognozuoja, kad ir Lietuvoje konkurentai nesnaus bei reaguos į bet kokius „Teo“ ir „Omnitel“ žingsnius.
„Teoriškai partnerystė gali vykti dviem lygiais. Pirma, kai įmonės sutaria tapti strateginiais partneriais ir teikti bendras paslaugas, pavyzdžiui, „Tele2“ ar „Bitė“ su kitais tiekėjais pradeda siūlyti televizijos paslaugas. Antras variantas – Lietuvoje turime daug mažesnių rinkos dalyvių, TV ir interneto rinkoje „Teo“ užima apie 40 proc., o likusi dalis tenka mažesniems dalyviams. Taigi gali būti, kad įvyks ir tikroji konsolidacija, tarkim, vienas iš didesnių operatorių nupirks keletą tų mažesnių tiekėjų, kad būtų atsvara „Teo“ ir „Omnitel“. Visgi tai neįvyks artimiausiu metu – sakyčiau, po dvejų-trejų metų“, – kalbėjo „Civitta“ partneris.
Kad staigių pokyčių tikėtis neverta, rodo ir Estijos pavyzdys: šioje šalyje „TeliaSonera“ grupės įmonės apie susijungimą paskelbė dar 2014 metų pradžioje, bet iki šiol esminių pokyčių nematyti, veikiausiai tebevyksta vidiniai integracijos procesai. Nematyti ir esminių pokyčių jų finansiniuose rezultatuose.
„Nauda po susijungimo pasireikš po trumpiausiai 3–4 metų, lyginant Estijos pavyzdį“, – „Teo“ ir „Omnitel“ ateitį prognozavo R.Šalaševičius.
Jis pastebėjo, kad apskritai Lietuvos telekomunikacijų rinka atsigauna. Panašu, kad šįmet, pirmą kartą po šešerių metų pertraukos, bus fiksuojamas šios rinkos augimas.