Nepaisant to, kad virtualios pramogos tapo neatsiejama modernios visuomenės dalimi, žaidėjų bendruomenę persekioja įvairūs stereotipai. Visuomenėje tebėra gaji nuomonė, kad žaidėjai spigina akis į ekraną ir vengia realybės.
Tačiau pirmasis žaidimų kultūros festivalis „Game ON“ nupiešė visiškai kitą paveikslą. Entuziastingi, tolerantiški, puikiai nusiteikę, atviri bendravimui ir naujovėms – būtent toks yra šiuolaikinis žaidimų gerbėjo portretas, kuriam negalioja amžiaus cenzas.
„Siemens“ arena buvo sausakimša nuo pat ryto ir, nors į renginio atidarymo ceremoniją skubėjo jauniausieji žaidėjai, vėliau salėje buvo galima išvysti įvairaus amžiaus lankytojų. Festivalio metu dėmesio tikėjosi įvairios bendruomenės, o organizatoriai džiaugėsi, kad nė viena jų nebuvo nuskriausta.
„Game ON“ įsimins kaip neregėta sėkmės istorija ir bendruomenių triumfas“, — tvirtina vienas renginio organizatorių Jonas Brazys.
Jis pasakoja, kad be aktyvaus bendruomenės indėlio ši fiesta nebūtų įmanoma. Vos paskelbus apie planuojamą renginį, į organizatorius kreipėsi įvairiausių bendruomenių atstovai, siūlydami savo idėjas ir pagalbą.
„Game ON“ tapo savotiška dėlione. Žaidėjai, kūrėjai, kiberatletai, „youtuberiai“ ir daugybė kitų entuziastų įnešė į festivalį po dalelę, tad beliko jas visas sujungti. Šis renginys apibrėžia moderniai visuomenei būtinas vertybes: gyvą ir dinamišką bendravimą, bendrą patirtį, keitimąsi žiniomis ir norą dalytis tuo, kas mus džiugina“, – teigia Jonas Brazys.
„Game ON“ festivalio metu buvo surengtas įspūdingas kostiumų šou, informatyvi konferencija, žaidėjams skirtos įrangos paroda, retro konsolių demonstracija ir keletas loterijų. Tačiau didžiausio dėmesio sulaukė el. sporto scenoje vykę renginiai.
Daugiau nei du tūkstančiai aistruolių nuo pat ryto palaikė savo favoritus „Counter Strike: Global Offensive“ Baltijos šalių čempionato finale. Dėl čempionų titulo, o taip pat 2000 eurų vertės prizo, susigrūmė lietuvių „GamePlayDNA“ ir estų „OnlineBOTS“ ekipos.
Po dramatiškos kovos įspūdinga čempionų taurė iškeliavo į Estiją, tačiau lietuvius palaikę žiūrovai neturėjo kada liūdėti, nes scenoje imta ruoštis nuotaikingam žvaigždžių turnyrui. Jame grūmėsi dvi komandos, kurių nariai buvo ne el. sporto, o realaus pasaulio žvaigždės: aktoriai, radijo laidų vedėjai, komikai ir šimtus tūkstančių sekėjų turinčios socialinių tinklų garsenybės.
„Vien tai, kad el. sporto erdvės vietos buvo užimtos nuo pat ryto, o žmonės nesiskirstė viso renginio metu, rodo, koks svarbus mūsų šalyje elektroninis sportas. Žinoma, tai rodo, kad mes prasti pranašai, kėdžių reikėjo daugiau“, – šypteli el. sporto renginių koordinatorius Ridas Bušmanas.
Kiekviena, net ir smulkiausia renginio klaidelė, jau aptarta organizatorių komandoje, kad ateityje nepasikartotų. „Labai svarbu suprasti, kad tai buvo pirmasis blynas ne tik mums, bet ir Lietuvai. Nieko panašaus mūsų šalyje nėra buvę, tad neturėjome statistikos ar galimybių remtis kitų patirtimi. Kad suvoktumėme, kas čia nutiko, būtina pridurti, kad el. sporto scenos įvykius stebėjo ne tik į areną atvykę aistruoliai. Dar dvidešimt tūkstančių žmonių renginį stebėjo internetu, per „Twitch“ ar „YouTube“ tarnybas. Visa tai įvertinome. Kitąmet bus gerokai lengviau ir aiškiau“, – kalbėjo R.Bušmanas.
Komentuodami renginį organizatoriai pabrėžė, kad šių metų „Game ON“ sėkmė priklausė nuo pačių renginio lankytojų. Iki šiol Lietuvoje neregėtas aktyvumas ir entuziazmas ne tik sugriovė bendruomenę supusius mitus, bet ir paklojo tvirtą pamatą žaidimų kultūros raidai šalyje.
Renginio organizatorių komanda jau planuoja ir kitų metų renginį, daugiau detalių apie jį žadama pranešti pirmą 2016 metų ketvirtį.
„Game ON“ organizavo Lietuvos elektroninio sporto asociacija, Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacija ir „Siemens“ arena, bendradarbiaudami su „Game Insight“ ir „Telesoftu“.