Užsiimti rinką reikėtų dabar
Kaip ir elektroninės komercijos ar socialinių tinklų atsiradimo pradžioje, kyla daug diskusijų – ar verta į tai investuoti pinigus?
Visiškai tikslaus atsakymo, ko gero, neturi niekas, bet jei tokie vyrukai kaip „Facebook“ įkūrėjas Markas Zuckerbergas tuo tiki, matyt, pagrindo yra. Rizika gali atsipirkti, kadangi pirmieji rinkoje visada sulaukia daugiau dėmesio.
Prisiminkite, kaip prieš keletą metų už akių konkurentams užbėgę pardavėjai išnaudojo elektroninės prekybos privalumus ir uždirbo ne vieną ir ne du milijardus eurų. Žinoma, susidursite ir su problemomis – paleidę savo produktą dabar, didelio dėmesio nesulauksite, kadangi galinčių mėgautis virtualia realybe namų ūkių vis dar yra per mažai.
Apie tai portalui lrytas.lt užsiminė ir „Rovio Entertainment“, geriau žinomų kaip „Angry Birds“ kūrėjų, komunikacijos bei ryšių su visuomene viceprezidentė Kaisu Karvala. Anot jos, virtuali realybė suteikia puikią patirtį vartotojui, bet kol kas žaidimų kūrėjams dar sunku į ją žiūrėti kaip į platformą, kuriai verta kurti: „Mes turime du virtualios realybės žaidimus. Jie labai smagūs ir kuria pridėtinę vertę. Tai nuostabi patirtis vartotojui, tačiau kol kas rimtesnių planų virtualios realybės srityje neturime. Vartotojams per brangu įsigyti papildomą įrangą. Tikiuosi, kad tai pasikeis.“
Kita vertus, jei pradėsite po keleto metų, didelė tikimybė, jog jau nebebūsite pirmieji. Tad pradėti kurti produktus ar paslaugas reikėtų jau dabar, bet rinkai juos pasiūlyti būtent tada, kai ji jau bus pasiruošusi.
Naujos pardavimo platformos
Įsivaizduokite, jog atsidūrėte parduotuvėje, kuri parduoda palapines. Nors potencialaus pirkinio matmenys ir atrodo tinkami, vis dėlto nusprendžiate pažiūrėti, kaip ji atrodo sustatyta, kiek vietos jos viduje. Užsidedate virtualios realybės akinius, pasirenkate norimą pirkinį ir staiga atsiduriate palapinės viduje. Skamba gerai, tiesa?
O dabar įsivaizduokite, jog esate namie arba važiuojate autobusu – technologija leidžia apžiūrėti norimą pirkinį jo net nemačius gyvai. Arba norite išsinuomoti būstą kitame pasaulio krašte. Išmanųjį telefoną įkišate į vieną iš daugelio mobiliųjų virtualios realybės įrenginių ir apžiūrite patalpas tarsi būtumėte jose iš tikrųjų.
Iš tikrųjų ši platforma suteiks neribotos laisvės fantazijai. Pasistenkite išspręsti savo vartotojų problemas ir pasiūlyti jiems patogiausią sprendimą.
Sunku tikėtis, jog „Oculus Rift“ akiniai bei papildoma įranga išplis labai greitai, todėl logiška būtų pritaikyti savo sprendimus mobiliesiems įrenginiams. Šiuo metu nemažai parduodamų išmaniųjų įrenginių rinkoje gali būti pritaikomi persikelti į virtualiąją realybę.
Tokios įmonės kaip „Facebook“ ar „YouTube“ sukūrė platformas, kurios leidžia dalytis 360 laipsnių vaizdo įrašais. Vartotojai jau turi galimybę įsigyti „Ricoh Theta“ arba „Kodak SP360“ kameras, kurios leidžia tokius vaizdo įrašus pagaminti.
Subtilesnė reklama
Tie, kas jau yra pajutę, ką reiškia virtuali realybė, supranta, jog net ir menkiausios smulkmenos žmogui gali sukelti didelį diskomfortą. Jei nenorite savo produkto perkelti į virtualią realybę, galėsite joje reklamuoti savo produktus.
Tiesa, tai bent jau iš pradžių nebus panašu į visą naršymo ar žaidimo langą užgožiančias reklamas, kurias šiuo metu siūlo kai kurie projektai internete.
„Retinad“ yra vienas pirmųjų projektų, bandančių sukurti virtualios realybės reklamos bei analizės platformą, kuri leistų tiek žaidimų, tiek programėlių kūrėjams monetizuoti savo veiklą. Projekto kūrėjų supratimu, reklama virtualioje realybėje turi būti itin subtili ir nemaišyti.
Tam, kad reklama būtų pastebima, gali tekti eksperimentuoti. Platforma leis patikrinti regimiausias žaidimo ar programėlės vietas, atsižvelgiant į žmogaus žvilgsnio kryptį. Ir tai gali būti išnaudojama ne tik žaidimuose, bet ir parduotuvėje virtualioje erdvėje. Populiariausios prekės turėtų būti sudėtos ten, kur dažnai nukrypsta vartotojų žvilgsnis.
Visada šalia turėtų būti ir galimybė prekę įsigyti iškart – jau ir dabar mobiliojoje prekyboje nemažai pardavėjų leidžia kartą suvedus kortelės duomenis juos išsaugoti ateities pirkiniams, kad liktų tik kelis kartus paspausti mygtuką „Pirkti“.