Žioplas „iPhone 6S“ pirkėjas brangiai sumokėjo už savo klaidą

2015 m. spalio 16 d. 16:07
Gediminas Gasiulis
Jei nusprendėte pirkti naują telefoną fizinėje prekybos vietoje, gerai pagalvokite, kokius reikalavimus jam kelsite, nes vos įsidėsite SIM kortelę, grąžinti jo nebegalėsite. Tokią pamoką gavo skaitytojas Antanas, „Omnitel“ salone Rokiškyje įsigijęs naująjį „iPhone 6S“.
Daugiau nuotraukų (2)
Pats telefonas ilgamečiam „Apple“ gerbėjui tiko ir patiko, bet jis neatkreipė dėmesio, kad įsigijo 16 GB vidinės atminties turinį modelį. Tai, anot Antano, nebuvo akcentuota ir telefoną perkant.
Vos pradėjęs naudotis telefonu jis suprato, kad 2015 metais tokios telefono atminties neužtenka: atmetus operacinės sistemos ir svarbiausių programėlių užimamą talpą, vartotojui lieka vos keli gigabaitai. Dokumentais, laiškais, nuotraukomis, vaizdo įrašais ir kitais duomenimis tokią atmintį galima užkimšti vos per kelias savaites.
Kadangi telefoną ketina naudoti kur kas ilgiau, Antanas kreipėsi į pardavėją, prašydamas pakeisti jį į didesnės atmintinės modelį (už tai, žinoma, primokėtų). „Omnitel“ interneto konsultacijos metu jis buvo patikintas, kad modelį gali grąžinti per tris darbo dienas, jei nėra jokių pažeidimų. Tačiau apsilankius kompanijos salone jam buvo paaiškinta, esą „iPhone“ telefonams ši išlyga netaikoma ir pasiūlyta užpildyti skundą.
„Omnitel“ aiškina, kad už žioplių klaidas neatsako, o ir įstatimai to nereikalauja. Bendrovės atstovas spaudai Mindaugas Snicorius pastebi,kad prekybos salonuose prieš įsigyjant išmanųjį telefoną ar kitą įrenginį klientai su pirkiniais susipažinti, juos išmėginti, sužinoti techninius duomenis, todėl prašymai juos grąžinti nėra dažni.
„Nors teisės aktai nenumato pardavėjui pareigos priimti tinkamai veikiantį įrenginį (nebent jis įsigytas nuotoliniu būdu neturint galimybės jo apžiūrėti, pavyzdžiui, internetinėje parduotuvėje), „Omnitel“ geranoriškai priima per tris darbo dienas grąžinamus nenaudotos įrenginius. Deja, šio kliento telefonas jau buvo pradėtas naudoti, tad neturėjome galimybės jo priimti“, – sakė bendrovės atstovas spaudai Mindaugas Snicorius.
Anot jo, „Omnitel“ taiko vienodą grąžinimo tvarką visų gamintojų įrenginiams – „Apple“ gaminiams jokios išimtys negalioja.
Kad šiuo atveju pardavėjas nepažeidė jokių teisės aktų, patvirtino ir Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Gaminių ir paslaugų priežiūros skyriaus vedėjas Arvydas Naina.
Jo teigimu, prekių grąžinimo ir keitimo tvarkos bendruosius reikalavimus nustato Mažmeninės prekybos taisyklės. Jose nurodoma, kad grąžinti arba prašyti pakeisti tinkamos kokybės prekes kitomis galima per 14 dienų nuo jų įsigijimo, tačiau daugybei pirkinių taikomos išimtys – taip pat ir mobiliojo ryšio telefonams. Kitaip sakant, tinkamos kokybės telefonai keičiami ir grąžinami tik pardavėjui sutikus.
„Įsigyjant prekes, ypač didesnės vertės, prekybos vietose patartina neskubėti, jas gerai apžiūrėti, įvertinti, pasidomėti charakteristikomis“, – patarė A.Naina.
Visai kita situacija – jei įrenginys pirktas internetu: tuomet vartotojai be jokių paaiškinimų gali per dvi savaites pirkinius grąžinti ir reikalauti juos pakeisti kitais arba atiduoti sumokėtus pinigus. Svarbiausia, kad pirkinys būtų nenaudotas, nebūtų pakeista jo prekinė išvaizda.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.